Gå til innhold

Har bare 261 kr på konto frem til 15. November!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er rett og slett fortvilet! Noen som har noen gode råd å komme med til meg?

Har aldri vært så blakk før, men etter en ulykke med minstemann har alle sparepengene gått med til legebesøk, røntgen, div sykehusbesøk ol. Nå er heldigvis alt betalt (får igjen fra NAV senere), men jeg er renska for penger!

Hjertet mitt blør for di små. Alle regningene er betalt, så får bare satse på at det ikke kommer noen uforutsette utgifter!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er rett og slett fortvilet! Noen som har noen gode råd å komme med til meg?

Har aldri vært så blakk før, men etter en ulykke med minstemann har alle sparepengene gått med til legebesøk, røntgen, div sykehusbesøk ol. Nå er heldigvis alt betalt (får igjen fra NAV senere), men jeg er renska for penger!

Hjertet mitt blør for di små. Alle regningene er betalt, så får bare satse på at det ikke kommer noen uforutsette utgifter!!

Kjip situasjon, men dersom du vet du får tilbake penger hadde jeg brukt kredittkort.

Skrevet

får du ikke barne trygd den 1 da ?

Skrevet

Gratis/kun egenandel på sykehus her i Norge. Brukt alle sparepengene, tatt det privat?

Skrevet

Gratis/kun egenandel på sykehus her i Norge. Brukt alle sparepengene, tatt det privat?

Tenkte på det samme...

Skrevet

Helsehjelp er da gratis for barn? Vår gutt har vært et par runder på røntgen og div, vi betalte ikke en krone?

Skrevet

høres meget merkelig ut. jeg har kroniskt sykt barn. er utrolig mye til lege/spesialist og sykehus. hos spesialist betaler vi 50 kr. på sykehus med røntgen, mr, narkose, operasjoner så har vi ikke betalt en krone.

så du HI, har nok brukt pengene på noe annet.. med mindre barnet ditt er over 16 år.

Skrevet

Legebesøk, røgten, sykehusbesøk er gratis for barn i norge. Har du gjort det privatda eller?

Skrevet

Kan jo tenkes at hun har måttet betalt materialkostnader til bandasje ++, men det kan da umulig ha blitt så mye?

Hvor gammel er barnet? Har du en barneforsikring du kan få igjen pengene hos? Viss det er en ulykke dekker de jo kostnadene du har hatt, evnt om du har reiseforsikring!

Da minstemann skadet seg på ferie og vi måtte oppsøke legevakten, tok taxi dit så fikk jeg tilbakebetalt både taxi og utgifter til legemidler hos reiseforsikringen vår! Tok noen uker da jeg måtte sende inn kvitteringer!

Lykke til!

Skrevet

Materialkostnader er uansett maks 75 kroner, så "alle sparepengene" til dette er merkelig, med mindre de har vært privat..

Skrevet

Finner dette litt underlig jeg også, men så vet jeg jo at det er en del ting det norske helsevesenet ikke dekke.....

Be om forskudd på trygd/refusjon hos det lokale nav. (sosiallån)

Skrevet

Detter er vel et tulle innlegg? Barnetrygden kommer ihvertfall 1.

Skrevet

Jeg tror dette var et lite gjennomtenkt forsøk på svindel. Stakkars små barna. Du håpte vel at damene her inne skulle føle slik for deg og barna dine at de sendte noen kroner?

Skal du absolutt svindle folk så får du i alle fall tenke litt mer igjennom det. Dette var jo bare helt idiotisk.

Skrevet

Barnetrygden kommer den siste dagen i mnd. og er du alene med barn får du vel barnebidrag også?

Skrevet

I tilfelle dette er reelt og du allerede har overtrukket konto mtp barnetrygden..... gå til nav og be om at nav sosial forskutterer penger til deg. Da gjerne i form av nødhjelp. Da får du i alle fall mat i kjøleskapet ganske fort.

Skrevet

Hi her.

Vi har vært hos en privat klinikk 2 ganger, da det offentlige IKKE gipset foten til gutten da han brakk den! De skulle sende bilder til et annet sykehus (var et stygt brudd, og de var usikker på om de måtte operere) å ta alle mulige undersøkelser. Var rett og slett ingen som viste hva de skulle gjøre, og 4 dager etter ulykka fikk jeg nok. Ringte sykehuset mange ganger, da gutten hadde kjempevondt i beinet- fikk til svar at vi kunne komme inn til ny undersøkelse 2 dager senere da det ikke var akutt nok!!?

Jepp, det er godt jobbet av det offentlige helsevesenet og ta ansvar for barn som har brukket noe. Trodde det var normalt å få gips med en gang jeg, men man må visst innom det private for å få hjelp!

Jeg får barnetrygd nå i slutten av mnd ja, men regner med at de går når vi skal inn til ny undersøkelse. For dere som måtte lure så er ikke egenandelen billig. Lege var gratis ja, men jeg fikk hvertfall med meg en regning på 403 kr!

Og nei, dette er ikke et trolleinnlegg.

Skrevet

hvis det var ett stygt brudd, så hadde je itte turt å få noen privat til å "bare" gipse det.. tenk om det må brytes opp igjen siden da...

hvis du regner med en ny behandling, så blir vel den egenandelen rundt 400 og da,, og bt er jo litt mer enn det heldigvis... og er du alene, så får du jo enda mer.

og du fikk jo med regning.. den kan du betale etter 15. de rekker itte purre før det

Skrevet

og nav hjelper deg med dette,,, de tar bare igjen det når du får refusjonen

Skrevet

sosialstønad er det noe som heter.

håper jo virkelig ikke at noe lignende skjer senere, men OM det gjør det, så får du ikke gi deg og heller kreve at de ser på barnet hos legen, nekt å dra før de har undersøkt. dette er gratis, og man skal jo ikke måtte betale store summer for noe privat i sånne tillfeller.

Skrevet

hvis det var ett stygt brudd, så hadde je itte turt å få noen privat til å "bare" gipse det.. tenk om det må brytes opp igjen siden da...

hvis du regner med en ny behandling, så blir vel den egenandelen rundt 400 og da,, og bt er jo litt mer enn det heldigvis... og er du alene, så får du jo enda mer.

og du fikk jo med regning.. den kan du betale etter 15. de rekker itte purre før det

På den private klinikken tok de nøye undersøkelser, så de har ikke bare gipset :) Det hadde ikke grodd såpass mye at de måtte bryte opp bruddet, men om han klarer å holde seg i ro blir nok dette til å gå bra.

HI

Skrevet

Bruddet skjedde i skoletiden, men jeg skjønner faktisk ikke hvorfor de ikke kan sette regningene direkte opp på skolen?

Har ei større datter som har vært utfor en del i skoletiden, og da hun gikk på denne skolen ble alle regningene sendt dit. Nå må vi ta alt selv, for så å fylle ut alle skjemaene og få dette tilbakebetalt fra NAV. Er rene kaoset alt sammen.

Selv om jeg søker på sosialstønad, regner jeg med det vil ta litt tid før jeg får svar. Det hjelper ikke stort når jeg helst skulle hatt enda litt ekstra nå.

HI

Skrevet

Bruddet skjedde i skoletiden, men jeg skjønner faktisk ikke hvorfor de ikke kan sette regningene direkte opp på skolen?

Har ei større datter som har vært utfor en del i skoletiden, og da hun gikk på denne skolen ble alle regningene sendt dit. Nå må vi ta alt selv, for så å fylle ut alle skjemaene og få dette tilbakebetalt fra NAV. Er rene kaoset alt sammen.

Selv om jeg søker på sosialstønad, regner jeg med det vil ta litt tid før jeg får svar. Det hjelper ikke stort når jeg helst skulle hatt enda litt ekstra nå.

HI

nødhjelp fra sosialkontoret skal man ha innen 3 dager. det fikk i allefall jeg beskjed om.

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Sosial stønad tar ca 4 uker, men søker du krisehjelp for å få mat til deg og ungene, så tar det 3-4 dager

Skrevet

Forsøk på å få folk til å gi penger dette her..håper ingen går fem på..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...