Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2012 #1 Skrevet 22. oktober 2012 Nå vil hun tjene litt ekstra kroner på kakebaking fordi hun laget cupcakes til en dåp og fikk skryt. Hun eier ikke spesielt talent og dette føyer seg inn i en lang rekke prosjekter. Forfatter, frisør, kunstmaler e.t.c... For alt hun gjør er jo så fantastisk bra i egne øyne... Hun er egentlig en herlig og varm person, men nå orker jeg snart ikke mere. Blir faktisk flau på hennes vegne :-( Statusen på fb forrige uke var " da er det bare å bestille mine flotte kaker, baker det meste" , dette sier jenta som vanligvis knapt får til et sukkerbrød. Har prøvd å si at det er en grunn til at folk utdanner seg osv, men hun vender bare det døve øret til. Noe av greia er nok at hun ønsker mer penger, men hun sitter faktisk ganske greit i det. Bare ser det ikke selv. Har en bra Og sikker jobb, stor leilighet, men mangler mann og barn. Og nå er det nok forsent med barn ihvertfall...Men lurer på om det er her skoen trykker. Hun har aldri spesielt ønsket seg barn, men mann... Og nå fyller hun livet med alt annet virker det som. Er jo bare at hun driter seg faktisk loddrett ut med oppførselen sin. Er ingen av fb vennene hennes som kjenner henne som vil bestille for å si det sånn :-( Så hva gjør jeg? Holder kjeft og holder ut? Sier det rett ut? Eller blåser i hele kjerringa? Begynner jo faktisk å lure på om hun skulle hatt en diagnose...Selvgjort er velgjort- not...
Marjoriee Dawes Skrevet 22. oktober 2012 #2 Skrevet 22. oktober 2012 Skjønner liksom ikke helt hva som plager deg så fælt med akkurat det jeg da? Hva mener du egentlig med at DU skal holde ut, bare fordi hun prøver ut forskjellige ting.
eliona Skrevet 22. oktober 2012 #3 Skrevet 22. oktober 2012 Du blåser i å bry deg om dette og å ta det opp her. Kan ikke du også vende det døve øret til? Du kan jo ikke forandre dama.
B-e-a Skrevet 22. oktober 2012 #4 Skrevet 22. oktober 2012 Ser ikke problemet med at hun "fyller livet med alt annet".. ikke har hun barn eller mann, kanskje hun trenger noen prosjekter for å få tiden til å gå og for å føle at hun gjør noe som gir henne glede? Håper ikke dere er veldig nære venner når du vurderer å "drite i hele kjerringa" for at hun vil bake kaker..
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 22. oktober 2012 #6 Skrevet 22. oktober 2012 Oi! Du var da en solstråle av en venninne... Skjønner ikke helt hva du irriterer deg over. Om hun overvurderer sine evner, så er det vel ikke ditt problem? Kanskje hun prøver nye prosjekter hele tiden fordi hun har en drøm om å finne noe hun virkelig kan? Hun virker både søt og koslig spør du meg. Og jeg lurer vel heller på hva dine undeliggende problemer med henne er. Du høres nesten misunnelig ut. Ikke meningen å høres slem ut, men regner med du er ute etter tilbakemeldinger på innlegget ditt
Tigerpote Skrevet 22. oktober 2012 #7 Skrevet 22. oktober 2012 Jeg forstår ikke problemet. Du virker sjalu på henne.
GravidSomFy Skrevet 22. oktober 2012 #8 Skrevet 22. oktober 2012 Dette har jeg ingen mening om. Next!
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 22. oktober 2012 #9 Skrevet 22. oktober 2012 La henne holde på og la henne få prøve seg. Hva så om hun dummer seg litt ut eller ikke får til? Så lenge HUN liker det hun gjør og HUN koser seg så spiller det vel ingen rolle for deg hva hun gjør med dagene sine.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2012 #10 Skrevet 22. oktober 2012 Regnet med "du høres misunnelig ut" ville komme. Helt greit det. Er ikke misunnelig. Jeg blir vel bare lei av å høre hvor utrolig flink hun er, mye flinkere enn den og den som tilfeldigvis innehar den rollen hun ønsker å tilegne seg, det være konditor eller frisør. At den personen har utdannet seg og har flere års yrkeserfaring, spiller ingen rolle... Er det virkelig vanlig å teste ut nye ferdigheter hele tiden? Vi snakker nå om prosjekt nr.2 siden i sommer. Men mulig jeg bare er en sur og kjip venninne. Men da har hun det kanskje bedre uten meg ;-) Uhuu! den kjipe HI
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2012 #11 Skrevet 22. oktober 2012 Regnet med "du høres misunnelig ut" ville komme. Helt greit det. Er ikke misunnelig. Jeg blir vel bare lei av å høre hvor utrolig flink hun er, mye flinkere enn den og den som tilfeldigvis innehar den rollen hun ønsker å tilegne seg, det være konditor eller frisør. At den personen har utdannet seg og har flere års yrkeserfaring, spiller ingen rolle... Er det virkelig vanlig å teste ut nye ferdigheter hele tiden? Vi snakker nå om prosjekt nr.2 siden i sommer. Men mulig jeg bare er en sur og kjip venninne. Men da har hun det kanskje bedre uten meg ;-) Uhuu! den kjipe HI
Micha.. Skrevet 22. oktober 2012 #12 Skrevet 22. oktober 2012 Kanskje hun har litt overordnet tro på seg selv, men det er vel ikke så ille vel? Er jo evt hun som driter seg ut når folk blir skuffet over resultatet...og hvis de ikke blir det...FLOTT!
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2012 #13 Skrevet 22. oktober 2012 Vet du hva, jeg skjønner deg faktisk kjempegodt! En jeg gikk i klasse med tidligere var virkelig elendig i det vi studerte. Det er snakk om et kreativt studie, og hun hadde virkelig hverken talent eller selvinnsikt. Hun sammenlignet seg alltid med de beste i klassen, og klamret seg fast i komplimenter hun fikk bare fordi folk ikke kunne si rett ut hva de mente. Det ble til slutt slik at folk ble direkte flaue når hun stod der og tydeligvis ikke så sine egne begrensninger, og jeg fikk så vondt av henne samtidig som jeg også ble litt provosert og sliten av det. Det var på en måte en liten fornærmelse mot de som faktisk kunne det de drev med. Vi var flere som på en snill måte prøvde å foreslå andre måter for henne å lykkes på, ga henne linker til inspirasjon og konstruktive tilbakemeldinger, men det gikk ikke inn. Nå går vi ikke i klasse lengre, men hun legger stadig ut ting på FB og skriver at hun tar imot oppdrag osv. Det er absolutt ingenting galt med å fylle tiden sin med hobbyer, men jeg kan forstå at det kan være pinlig og til og med litt irriterende at folk hele tiden skryter av seg selv når de tydeligvis ikke vet hva de driver med. Og også hvis de selv føler at de er bedre enn folk med årelang utdanning. Jeg mener det er forskjell på å drive med ting fordi du liker det og trenger et tidsfordriv enn å starte nye, store prosjekter for å tjene penger hele tiden. Det vitner litt om dårlig selvinnsikt.
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2012 #14 Skrevet 23. oktober 2012 Regnet med "du høres misunnelig ut" ville komme. Helt greit det. Er ikke misunnelig. Jeg blir vel bare lei av å høre hvor utrolig flink hun er, mye flinkere enn den og den som tilfeldigvis innehar den rollen hun ønsker å tilegne seg, det være konditor eller frisør. At den personen har utdannet seg og har flere års yrkeserfaring, spiller ingen rolle... Er det virkelig vanlig å teste ut nye ferdigheter hele tiden? Vi snakker nå om prosjekt nr.2 siden i sommer. Men mulig jeg bare er en sur og kjip venninne. Men da har hun det kanskje bedre uten meg ;-) Uhuu! den kjipe HI Jeg skjønner helt ærlig i hva problemet er... Det finnes mange mennesker som gjør det bra i noe de ikke er utdannet i, og det finnes både utdannede konditorer og frisører som ikke akkurat er blant de beste... Kanksje din venninne har blitt ganske flink til å bake? Resultatet vil gjerne tale for seg. Så enten får hun vel solgt disse kakene sine, eller så får hun det ikke. Og hvis hun ikke får en kunde igjen to ganger, så vil hun vel forstå at prosjektet hennes ikke er liv laga.
3 gleder Skrevet 23. oktober 2012 #16 Skrevet 23. oktober 2012 Jeg får litt vondt av henne jeg, sånn som du framstiller det. Du sier hun mangler både mann og barn i livet sitt, noe hun gjerne skulle ønske hun hadde. Det kan være mange grunner til at hun oppfører seg slik hun gjør. Kanskje hun vil fylle et tomrom eller kanskje hun søker bekreftelser. Kanskje det er en årsak av mer alvorlig art,- at hun sliter psykisk mer enn du tror. Din venninne er jo ganske uskyldig i væremåte. Hun tramper ikke på andre for å føle seg bedre. Hun manipulerer ikke for å få det som hun vil. Hun mangler muligens noe selvinnsikt og det kan som sagt være mange årsaker til det. Du sier hun får lite eller ingen respons på cupcake prosjektet sitt. Jeg ville ikke sagt det "rett ut" til henne hva du tenker og føler om dette. Det hun gjør dreier seg jo ikke om deg! Sjansen er stor for at du sårer henne, og hva er poenget med det? Du spør om du skal blåse i hele kjerringa, og jeg synes det taler for seg selv. Du virker i overkant irritert. Hvis du har problemer med å forholde deg til henne, synes jeg kanskje du bør trekke deg tilbake til du når en distanse du føler er akseptabel. Hvis ikke kan du forsøke å fokusere på det du setter pris på ved henne. Du sier hun er en herlig og varm person. Jeg kan ikke si dette om mange mennesker jeg omgås. (nå omgås jeg ikke veldig mange) Det er flotte egenskaper som jeg setter pris på. Ingen er perfekte.
Miamimom Skrevet 23. oktober 2012 #17 Skrevet 23. oktober 2012 Jeg har også noen sånne i min omgangskrets, og jeg må innrømme at jeg også lurer på hvorfor de ikke ser selv hvor lite talent de har. Samboeren til et familiemedlem legger ut tegninger på fb og skriver f.eks Nå kom kreativiteten, det er så gøy å skape så fantastisk kunst! ( og så er det mann/ dame kyssebilde som seriøst ser ut til å være tegnet av en tiåring) , Sånne ting ser jeg mye av. Jeg har ikke behov for å si noe til de, men ja, jeg lurer på hvordan noen kan være såå blottet for selvinnsikt. Det blir som en grusom idolaudition der kandidaten gråter og blir sint når han ikke går videre..
Love my kidz Skrevet 23. oktober 2012 #18 Skrevet 23. oktober 2012 Jeg hadde en gang en venninne som jeg stadig gikk og irriterte meg over. Samtidig syntes jeg synd på henne og klarte ikke å slå strek. En dag måtte jeg likevel rett og slett trekke meg unna. Det hun gjorde/sa var ikke noe galt i, men så lenge man går og irriterer seg og er uenig i "alt" så er det jo noe som mangler av kjemi. Skal man være venner bør man være noenlunde på bølgelengde mener nå jeg. Så hvis dette overstyrer vennskapet deres synes jeg du skal trekke deg stille unna jeg. Du er ikke riktig venninne for henne!
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2012 #19 Skrevet 23. oktober 2012 Høres ut som broren min som er manisk depressiv.I gode perioder har han helt syke ideer ala venninnen din.La hun drite seg ut.De eier ikke selvinnsikt og lærer heller aldri av egne feil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå