Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2012 #1 Skrevet 22. oktober 2012 Kan ikke huske at jeg har vært sååå sliten med baby, men selv om dette er nr 5, så er det 1. gang jeg har 3 små. Eller små og små, eldste av de "små" er 1. klassing, neste snart 5. Så en stund siden sist, men husker virkelig IKKE.....Når blir det litt lettere? Baby er 8 uker og jeg er utslitt. Altså jeg lurer på: Hvor gammel er baby når den legger seg kl 19 og ikke skriker så mye, er mer "stabil" eller hva jeg skal si.... Trenger å vite hvor lenge til det skal være sånn....
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2012 #2 Skrevet 22. oktober 2012 Dette er ulikt fra baby til baby, men jeg tror at for de fleste er de 3-4 månedene de tøffeste. Stå på, det går seg til! :-)
Ikkenonick Skrevet 22. oktober 2012 #3 Skrevet 22. oktober 2012 Det kan være alt fra neste uke, til neste år det. Dessverre. Men hva med å la dine større barn få trille vogna på stuegulvet kanskje? Eller i gangen? Så har du litt fri på ettermiddagene og kan bruke tiden din på de barna som ikke har fått denne "store" oppgaven Eller, som jeg nevner i alle slike tråder, har du tenkt på bæretøy? I min verden er bæretøy den magiske løsningen, på omtrent alt som har med babyer å gjøre
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 22. oktober 2012 #4 Skrevet 22. oktober 2012 Her gikk det 3-4 mnd med yngste, og ca 2 mnd med eldste.. Men nå er han 20 mnd, og det føles som om vi er på babystadiet igjen til tider.. Jeg får 2-4 timer søvn år natt nå, så blir utslitt av det, i dag ser det lysere ut, så håper det vedvarer nå..
3 gleder Skrevet 22. oktober 2012 #5 Skrevet 22. oktober 2012 Hei. Jeg har tre barn på henholdsvis 5 og 2 år samt 8 mnd. Ved 3-4 mnd alder begynte søvnmønsteret å bli med forutsigbart og stabilt. Da kunne jeg begynne å forvente når de ble trøtte om kvelden, og etterhvert hvor mange timer søvn de bør ha på dagen og når jeg kan forvente at de blir overtrøtte. Nå skal det sies at mine barn har brukt lang tid før de sov en natt igjennom. Minste gjør ikke det enda. Faktorer spiller inn. Minsten har brukt flere mnd på å tilpasse seg fast føde. Har hatt masse vondt i magen i et par mnd. Alle er og har vært kontaktsøkende, følsomme og kosete. Trenger mye nærhet og tid ved leggingen. Jeg ser at vi som familie er dønn avhengig av rutiner. Store, som små. Vi gjør de samme tingene, i nogenlunde samme rekkefølge til hver kveld. Det er et par timer med stell, avkopling og legging. Barna har forutsigbarheten og kveldsrytmen kommer fort i lage. Gi det litt tid. Minsten er fortsatt liten. Jeg forstår godt at du er sliten! Rutinene faller bedre på plass etterhvert som tiden går. Du får mer forutsigbarhet i dagene dine, og det er viktig. Søvnen påvirkes av så mangt hele veien, men jeg tror at med et stabilt utgangspunkt står man godt rustet. Når det er sagt er søvnmangel er fryktelig greie, og bør ikke undervurderes! Lykke til:)
mrsrogaland. Skrevet 22. oktober 2012 #6 Skrevet 22. oktober 2012 Etter 3 mnd ble ting lettere. Eller, det blir lettere fra dag 1!! Hver uke blir det lettere. Men da gutten ble 3 mnd sov han rundt, 12 timer.. Han ble større og aktiviserte seg selv litt med babygymmen. Ting ble lettere. Hold ut. Klem!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå