Gå til innhold

Når dere voksne blir syke...

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor lenge venter dere før dere tar kontakt med lege? Visst dere f.eks. får 40 i feber?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm... jeg er aldri så syk jeg.

Skrevet

Nå får jeg sjelden feber, men det spørs akkurat hva det gjelder.

Er det en urinveisinfeksjon på gang, løper jeg på legevakta om jeg skulle oppdage det om kvelden.

Dersom det er en halsinfeksjon på gang, prøver jeg meg med corsodyl. Om det ikke hjelper og jeg har puss i halsen, så går jeg til legen.

Forøvrig er jeg så mye dårlig pga en skade og har vært så mye på sykehus, at jeg prøver å unnga alt som har med helsevesen å gjøre.

Sist jeg var hos legen var fordi jeg måtte sy noen sting etter et uhell.

Skrevet

Jeg venter gjerne ihvertfall tre dager for å se om det går over av seg selv, for det gjør det jo som regel. Kun om det dukker opp andre symptomer, som at jeg hoster grønt slim ( har lett for å få lungebetennelse) eller andre sære ting dukker opp, så tar jeg kontakt med legen før det. Vanligvis, om jeg får feber og er slått ut, så er det bare en virusinfeksjon, og da kommer man langt med paracet, te, dyna og lydbok.

Skrevet

Nei, tar aldri kontakt med lege pga feber. Da tar jeg paracet, drikker vann og SOVER!!

Men kjenner meg selv såpass godt at jeg vet når det er noe mer i gjerne. Kjenner forskjell på sår hals og halsbetennelse, forskjølelse og lungebetennelse osv.

Skrevet

Ved to tilfeller:

*Det er "alvorlig" (tenker ikke dødssyk nå, men skikkelig dårlig)

*Jeg trenger sykemelding

Disse er ofte sammenfallende.

Skrevet

40 i feber... Da kan det jo være lurt å i alle fall snakke med en lege. Voksne som har 40 i feber er VELIG syke!

Skrevet

Har aldri tatt kontakt med lege pga feber, influensa e.l. Selv om det ofte varer i fem-seks dager. Men er ikke særlig ofte syk heller. Når jeg først blir syk, blir jeg skikkelig syk, men regner alltid med at det vil gå over.

Skrevet

Har aldri tatt kontakt med lege ved feber som voksen. Kun når jeg har kjent det har vært halsbetennelse eller urinveisinfeksjon.

Skrevet

Hvis jeg kun har feber ville jeg nok gitt det 2-3 dager. Men ved halsbetennelse er jeg ganske kjapt til legen (har en komplisert sykehistorie med halsen min, så bør få antibiotika ganske raskt)

Skrevet

Jeg har ikke tatt kontakt med lege pga høy feber og jeg har hatt over 40 mange ganger. Jeg går når jeg får halsbetennelse for å få penicillin før jeg ikke kan svelge lengre, eller når jeg mistenker noe alvorligere enn influensa er. L.

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Fryktelig sjelden jeg blir syk. Men tar en egenmeldingsdag eller to hvis jeg er fryktelig forkjøla, blir stemmeløs eller spyr.

Men skulle jeg få høy feber, så tror jeg nok mannen i huset hadde tilkalt legehjelp.

Skrevet

Har jeg 40 i feber så tviler jeg på at jeg er bevist... Jeg tåler feber dårlig, jeg har feber når jeg måler 37.... får jeg 38 så er jeg totalt slått ut, noe mer begynner og bli skummelt....

Jeg går ikke til legen uten at jeg absolutt må, og helst bli tvunget. *angst for helsesektoren*

Skrevet

Hvis jeg trenger sykemelding, eller hvis jeg har skadet meg slik at jeg trenger behandling.... Også ringte jeg legen når jeg hadde svineinfluensa...

Skrevet

Veeel.. har ikke vært til legen med feber enda.. men har vært der 2 ganger siste året, og har havnet på operasjonsbordet begge gangene.. første gang for gallestein og andre gang for ei hodepine som vare i 1 1/2 mnd.. kan si det slik at jeg har fått hørt d av både leger og familie i ettertid om at jeg må komme meg til legekontoret litt fortere:-P ble akutt lagt inn på sykehuset for det med hodepina.. viste.seg å være en liten hjernesvulst og ei stor cyste som tok opp halve plassen til lillehjernen..

Men feber.. nei, det har jeg nok ikke vært til legen enda med;-)

Skrevet

Har aldri kontaktet lege ifb. egen feber. Vurderte det da jeg hadde 41,1 i feber og var nygravid. Men slo det fra meg. Jeg er patologisk redd for å virke masete.

Skrevet

Jeg har aldri over 40 i feber med mindre det sitter en infeksjon i kroppen. Hvis jeg er syk får jeg som regel feber på maks 38,5 og den forsvinner etter maks 2dager. Når feberen blir så høy som 40 så må jeg til lege for å få piller, men det skjer så godt som aldri heldigvis

Skrevet

Aldri. Funker å ta en paracet/ibux, la gubben ta seg av ungene og pakke seg ned i senga og la det gå over av seg selv, for min del.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...