Gå til innhold

1. legetime i morgen :)


Nosferia *gravid med nr.2*

Anbefalte innlegg

Blir plutselig litt mer virkelig når man skal på 1.legetime ihht. svangerskapet :)

 

Gruegleder meg til i morgen, å er spent på hvilket utstyr fastlegen min har tilgjengelig mtp. å lytte etter hjertelyd o.l. (Har byttet fastlege fra forrige svangerskap)

 

Noen som husker om man skal ha med urinprøve? Merkelig så fort man glemmer slike ting gitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er vel stort sett utfylling av helsekort, blodprøver (blodtypetesting, HIV-test, syfilistest, jernnivå, blodprosent), gyn-undersøkelse som gjøres på første svangerskapskontroll (så vidt jeg husker), urinen skal vel ideelt sett testes ved hver kontroll også, så jeg ville tatt med urinprøve ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, hadde mange UVI'er forrige svangerskap - så var ikke sikker på om det var vanlig å levere prøve hver gang - eller om det ble gjort spesielt ved min situasjon.

 

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har og min første svangerskaps time i måren:) gru glede meg til å få gang på svangerskapet:) tihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har eg vert på første kontroll og ble 50% sykemeldt for kroppen klare ikke mer, får feber på slutten av arbeids dagene:/ tok og blodprøver som det ble blodbad utav:) sprutet blod:) da eg går på blodfortynnende å må gå på dette i ca 9 mnd til:/ ca 4 uker etter fødsel får eg slutte på dette. Fikk og ny time om 4 uker å ultralyd om 1 uke:) hvordan gikk det med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tar man gynekologisk undersøkelse på første svangerskapskontroll? Ikke lyst til at fast legen min skal gjøre det... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legetimen min var ikke særlig spennende igrunn, fylte bare ut "gravid-skjemaet" og tok masse blodprøver. Å så bestilte han selvsagt UL i uke 18 eller noe. Han ville ikke lytte etter fosterets hjerteslag, fordi det ennå var tidlig (og fordi han ikke følte seg helt trygg på det tror jeg) Men, ellers skal jeg på privat UL neste torsdag (1.november) så det gruegleder jeg meg til ;-) Håper alt står bra til med lille frøet vårt <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sa legen noe om tett nese da Nosferia?? :) Min har faktisk blitt littegrann bedre de siste dagene da.

 

Jeg skal på legetime på tirsdag, mest for samtale for det er ganske tidlig enda så de tar antagelig ikke blodprøvene og det enda!? men skal bli godt å få snakket om alt jeg går å tenker på :)

 

Så spennende med tidlig UL! Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg var til legen 6+0 å da tok eg blodprøvene men ikke noen urin prøve eller sjekk av livmoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sa legen noe om tett nese da Nosferia?? :) Min har faktisk blitt littegrann bedre de siste dagene da.

 

Jeg skal på legetime på tirsdag, mest for samtale for det er ganske tidlig enda så de tar antagelig ikke blodprøvene og det enda!? men skal bli godt å få snakket om alt jeg går å tenker på :)

 

Så spennende med tidlig UL! Lykke til :)

 

Hei Zazzy, jeg spurte lege ang. tett nese - å det er dessverre ikke noen behandling som er å anbefale. (Annet enn saltvannskylling) Man kan ved ekstreme tilfeller få reseptbelagte stereoider (tror jeg det var) men det var ikke nok forskning rundt området til å si hvordan det påvirker embryo/foster. Så jeg fortsetter nok med å ta vanlig nesespray (for barn) ved behov - 1 sprut i étt nesebor (bare sånn at jeg får puste litt iallefall) Prøver å unngå så godt jeg kan! Så kjekt å høre at det har gitt seg litt for din del da! Tror faktisk det dabber litt her også :) Sorry seint svar forresten - du vet hvordan det er med ei lita tulle rundt bena ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går fikk jeg resultat av blodprøvene jeg tok, dette fikk jeg aldri under forrige sv.skap, så det var jo litt gøy :) HCG-verdi tilsvarte graviditet uke 8-13 (å jeg var jo 7+5 iflg. terminkalkulatoren til legen) Så det går iallefall veien! :)

 

Nå er det kun 2 små dager til tidlig UL - grugleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg hatt første svangerskapskontroll :) Morsomt, da føles det liksom litt mer ekte! Kvalmen føles jo ihvertfall ekte nok ... :P Så nå er det bare å vente på ultralyd i uke 12, om 4 uker :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også vært på legetime i dag :) Ble henvist til tidlig UL så nå gleder jeg meg allerede! Selv om det sikkert blir en del uker til, vet ikke hvor lang ventetid det er på sånt? Blir godt uansett å få se den lille før ordinær ul :)

 

Vanlig første legekontroll skal jeg ikke ha før uke 12.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen er min første legetime :)

Nå er man liksom i gang :)

Blir spennende selv om jeg vet at denne timen er mest for å fylle papirer og ta tester, men nå blir det litt mere virkelig.

 

Veldig spent på hva han vil beregen termin min til da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...