Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2012 #1 Skrevet 22. oktober 2012 Tror dere at det er fordi mor OG far i de fleste husholdninger jobber 100% og vel så det og sliter med dårlig samvittighet? At de gjør alt for barna sine slik at de er blide og glade de få timene de er sammen med sine foreldre på ettermiddagen og i helgene?
BareMas Skrevet 22. oktober 2012 #2 Skrevet 22. oktober 2012 Ikke nødvendigvis, men at det kan være en del av forklaringen i noen tilfeller, ser jeg ikke bort fra.
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 22. oktober 2012 #3 Skrevet 22. oktober 2012 Nei. Jeg tror det er fordi mange er blitt for egosentriske. De curlingforeldrene jeg kjenner til er ofte ganske selvopptatte, og de viderefører denne holdningen til barna sine ved å gjøre dem til verdens navle. Vi lever i en tid der selvrealisering og individfokus hersker, og for mange blir det for vanskelig å klare å både holde på dette og samtidig huske på å være litt "sosialist" (kom ikke på et bedre ord). De fleste foreldrene jeg kjenner er ikke curlingforeldre, og de jobber fullt begge de voksne. Så jeg tror det å være curling går mest på holdninger, ikke på samvittighet.
lineaalba Skrevet 22. oktober 2012 #4 Skrevet 22. oktober 2012 Jeg vet bare at jeg er meget fornøyd med å være oppdratt som et curlingbarn ;-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå