Gå til innhold

Tidlig ultralyd


Mavat

Anbefalte innlegg

Det ser ut som for meg at det er mange her som skal på tidlig ultralyd. Er det veldig vanlig? Isåfall hva er årsaken til at mange gjør det? :) Jeg har ikke planer om det, selv om jeg hadde en spontanaboert for 5 mnd. siden. Skulle selvsagt ha visst at alt ser bra ut denne gangen! Det er jo rimelig lenge å vente til uke 18! ( er 6+4 idag).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, er veldig vanlig. Nesten alle venninnene mine har vært på det. Grunnen er vel at man synes det er litt lenge å vente til uke 18 med å finne ut om alt står bra til med baby. :-) Synes det var veldig betryggende å se og høre at alt stod bra til med baby i uke 12. Hvis de oppdager en alvorlig feil eller sykdom, er det bedre å vite om det i uke 12 enn i uke 18, synes jeg da iallfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på ul da jeg var 6+0. Dette fordi jeg har tidligere hatt et svangerskap utenfor livmoren. Skal tilbake igjen i uke8 fordi gyn. ikke så foster, selv om svangerskap innenfor livmoren ble funnet. I uke8 skal det sjekkes om det er noe foster og plommesekk, og hjerteaktivitet.

Mange går nok til ul i uke 12 for å avdekke Downs vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

oki :) Lurer selv på om jeg greier å vente.. Siden jeg har mista tidligere, hadde det jo vært betryggende å høre om alt er som det bør være! Skal til legen om en uke, så skal høre litt med han da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du er urolig syns jeg du skal ta det opp med legen din. Tror nok han vil henvise deg og vil tro du får time til tidlig ul, mtp spontanaborten for 5 mnd siden. Da får jo du det gratis også! Om du ikke skulle få time kan du jo alltids bestille privat UL, selv om det koster litt. Skal selv på sykehuset for tidlig UL i morgen, og syns det er betryggende å få se et evt bankende hjerte da jeg har har både MA og SA bak meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...