Gå til innhold

Angående "biomor"


Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan først si at jeg ikke tar meg nær av det om barnas stemor skulle komme til å kalle meg biomor. Men det er veldig merkelig at man bruker den betegnelsen, holder det ikke med mor? Barnas mor? De har jo bare en mor. Så tenker jeg - hva om jeg har adoptert barn, skilt meg fra min mann som også er adoptivfar. Da blir det merkelig å kalle meg biomor, for jeg er jo ikke mine barns biologiske mor.

 

Biomor er nedsettende, fordi det språklig, logisk sett indikerer at man er "hun som fødte barnet", men bare en av flere mødre. Som om jeg er mor til mitt stebarn, men så har han en dame som fødte ham, i tillegg.

 

Som sagt, tar meg ikke nær av det, men forstår ikke vitsen, heller. Enklere med mor, far, stemor, stefar. Enkelt og greit.

Videoannonse
Annonse
Gjest fjernet-medlem-1402
Skrevet

Jeg er en MAMMA, og det vil jeg være for alltid uavhengig om hva som måtte skje i forhold til pappaen og ellers i livet :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...