Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2012 #1 Skrevet 22. oktober 2012 Kan først si at jeg ikke tar meg nær av det om barnas stemor skulle komme til å kalle meg biomor. Men det er veldig merkelig at man bruker den betegnelsen, holder det ikke med mor? Barnas mor? De har jo bare en mor. Så tenker jeg - hva om jeg har adoptert barn, skilt meg fra min mann som også er adoptivfar. Da blir det merkelig å kalle meg biomor, for jeg er jo ikke mine barns biologiske mor. Biomor er nedsettende, fordi det språklig, logisk sett indikerer at man er "hun som fødte barnet", men bare en av flere mødre. Som om jeg er mor til mitt stebarn, men så har han en dame som fødte ham, i tillegg. Som sagt, tar meg ikke nær av det, men forstår ikke vitsen, heller. Enklere med mor, far, stemor, stefar. Enkelt og greit.
Gjest fjernet-medlem-1402 Skrevet 22. oktober 2012 #2 Skrevet 22. oktober 2012 Jeg er en MAMMA, og det vil jeg være for alltid uavhengig om hva som måtte skje i forhold til pappaen og ellers i livet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå