Gå til innhold

når kan jeg si jeg er gravid

Anbefalte innlegg

Skrevet

mensen 6 aug, syklus 28 dager.

er idag 11+0.

har hele tiden trodd det ble på mandag....men ikke følge her inne, da går man inn i 2 trimester når man er 13+0

tror jeg er den eneste her som ikke skjønner noen ting lengre....

har telt fra man til man, og har apper og alt mulig...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

haha, ja seff.,

men når er jeg fulgått 3 mnd,,,,,,

vil jo så gjerne dele dette.

Skrevet

Jeg har alltid regnet at andre trimester starter ved 12+0. Men du kan jo si det når du synes det er rett for dere!

Skrevet

ja,men på 1 trimester sier de at 2 trimester går fra 13+2 (tror jeg det var.

et barn skjønner jo at 12 uker er 3 mnd,

øverst på 2 trimester står det at d gjelder fra uke 14...

har diskutert dette inne på 1 trimester og gir meg ikke før jeg skjønner.....

på mandag er jeg 12+0 og da er jeg jo 3 mnd.....blir tullete når det går i kluss

Skrevet

Jeg har hørt at det først blir mer sikkert i uke 15, jeg? :)

Kommer nok til å si det i uke 12 jeg.

Eller vente så lenge jeg gidder :D

Skrevet

Når du kan si at du er gravid til folk? Sånn publisere det blant venner og familie? Etter uke 12 er jo normalt. Uansett hvilket trimester vi skal putte deg i ;)

Skrevet

ja, har jo i alle år hørt at man kan si det når man er 3 mnd,,..men her inne er jo 3 mnd 13+2. dvs 13 uker og 2 dager...lurer på hvor mange dager det er i et år her da??

er helt på hugget nå jeg hahahahaha

Skrevet

Når du kan si at du er gravid til folk? Sånn publisere det blant venner og familie? Etter uke 12 er jo normalt. Uansett hvilket trimester vi skal putte deg i ;)

hihi, ja ikke sant.

da blir det mandag....

Skrevet

3 måneder er faktisk ganske nøyaktig 13 uker i gjennomsnitt etter mine beregninger.

Men det er vel ganske vanlig å annonsere nyheten ved 12 fullgåtte uker.

Skrevet

Jada, men folk sier jo at et svangerskap varer i 9 mnd også og det er heller ikke helt korrekt. Hvis 12 uker er 3 mnd vil jo et svangerskap på 40 uker være 10 mnd iflg dine beregninger.

Spiller jo uansett ingen rolle. Etter 12 uker er det vanlig å fortelle det til de nærmeste og etter UL forteller man det gjerne til litt mer perifere venner.

Skrevet

Sier som de andre her; etter 12 uker så er det mest vanlig at man sier det. Men det er jo opp til deg!

Jeg personlig sa det til mine nærmeste allerede dagen jeg fikk positiv test. Da jeg hadde vært på ordinær ul så sa jeg det på facebook. Men nevnte ikke noe mer om svangerskapet etter det.

Jeg ser ikke rart på de som legger ut bilde av testen på fb og andre steder timen etter de har tatt den, og heller ser jeg ikke rart på de som velger å ikke si det i det hele tatt. Men har opplevd at to venninner av meg sa det veldig tidlig, så spontan aborterte de nesten like etter. Og da var det mange idioter som begynte å snakke på bygda om at de bare var ute etter oppmerksomhet og aldri hadde vært gravide. Og dette var godt voksne mennesker.

Uhørt!

Skrevet

Jada, men folk sier jo at et svangerskap varer i 9 mnd også og det er heller ikke helt korrekt. Hvis 12 uker er 3 mnd vil jo et svangerskap på 40 uker være 10 mnd iflg dine beregninger.

Spiller jo uansett ingen rolle. Etter 12 uker er det vanlig å fortelle det til de nærmeste og etter UL forteller man det gjerne til litt mer perifere venner.

Ok. Det var ikke JEG som begynte å snakke om måneder. Det var du som lurte på hvor mange uker 3 måneder tilsvarer og påstod at alle vet det, mens du tok feil.

Men da sier vi at året har 336 dager, en måneder har nøyaktig 4 uker og et svangerskap har 9 måneder, også ses vi bort fra dem virkelige verden.

Skrevet

Ok. Det var ikke JEG som begynte å snakke om måneder. Det var du som lurte på hvor mange uker 3 måneder tilsvarer og påstod at alle vet det, mens du tok feil.

Men da sier vi at året har 336 dager, en måneder har nøyaktig 4 uker og et svangerskap har 9 måneder, også ses vi bort fra dem virkelige verden.

Altså jeg skrev til HI og ikke til deg, og jeg er heller ikke HI

;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...