Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2012 #1 Skrevet 22. oktober 2012 Greia er at den flotte 7åringen min er ubeskrivelig småspist. Gutten har ADHD så å sitte rolig å spise er jo ikke særlig morsomt, men han får da i seg noe mat værtfall. Han begynte på medisin i mars i år og en av bivirkningene er at man kan få dårlig matlyst. Vi ser ingen forskjell på mengden mat han får i seg nå når han tar medisin iforhold til det han fikk i seg uten. Men legen mener at han har lagt på seg ALT for lite. Liten oversikt over vekt og høyde: 2 og 3mnd: 88cm & 12,6kg 4år og 2mnd: 104,5cm & 15,8kg 6år: 119cm & 21kg 7år og 2mnd: 125,7cm & 21,4kg Han følger med andre ord sin egen vekstkurve helt fint, bortsett fra en liten utflatting det siste året. Men han har også vokst nesten 7cm på det året, så jeg tenker at næringen han har fått i seg har gått der. Både i min og faren sin familie har de aller fleste vært like lange og slanke i den alderen gutten er i nå. Til sammenligning var jeg 19kg og 121cm lang når jeg var 6,5år. Og i forhold til storebror så er han 2cm lengere og ca 0,5kg tyngre på alle målinger. Legen har gitt oss beskjed om at hvis han ikke ser noen vektøkning når vi kommer på kontroll i november så må vi kutte ut adhd medisinen, noe både vi og skolen har lite lyst til. Hva tenker du? Er jeg/vi for avslappet i forhold til dette? Er legen litt for kjapp til å hoppe på det som for han er den enkle veien ut av ansvaret? Eller har vi litt rett på begge sider?
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2012 #2 Skrevet 22. oktober 2012 Min sønn på snart 6 er samme høyde og vekt som din er nå, så syns ikkke det er noe feil med høyde/vektforholdet der. Syns imidlertid dere skal kutte ut medisinen uansett, mye annet man kan prøve som ikke har bivirkninger som f.eks. nevrofeedback og tomatis....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå