Gå til innhold

Jeg trenger sårt råd/hjelp!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og min samboer har ei lita jente sammen. Jeg har vært ulykkelig med han en god stund og vil gjøre det slutt med han og at han skal flytte ut! Grunnen til det er at han har løget så mye til meg når det gjelder drikking. Han har ett stort alkohol problem og tåler ikke alkohol. Han forandrer personlighet når han drikk. Cognac, vodca osv tåler han ikke men drikk det likevel. Han blir helt bortevekk i hodet når han drikk sterke drinker. Nå i helga drakk han cognac og han var dritings. Helt borte satt han på sofaen og ropte høyt. Min mor er på besøk og såg han slik for første gang. Ho synes det var hjerte skjærende å se han sånn for han er jo egentlig en kjernekar! Men alkoholen forandrer han totalt. Når han bare drikk ei øl så ser jeg det på han at han har drukket. Han har lenge gjemt unna øl og drukket i det skjulte. Min mor fant en helt tomm cognac flaske ute på hengeren! Jeg klarer ikke mer å ha ett sånt elendig forhold. Jeg er kjempe redd å ha snuppa mi aleine hos han. Hva hadde dere gjort i min situasjon? Jeg vil ha aleine omsorget for snuppa så lenge han drikk og ikke gjør noe med alkoholproblemet hannes. Han ser ikke at han har ett problem engang!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,dette var trist lesning.Du virker tøff og reflektert,og forlate han nå virker het riktig.Du må ikke la han få noe ansvar for jenta deres,det vil han heller ikke få.Desverre er det få alkoholikere som blir til å stole på igen,han får fikse opp livet sitt hvis han vil være pappa..Jeg kjenner en dame i slutten av 60 årene som aldri dro..mannen er fortsatt alkoholiker og hun har hatt et nitrist liv,barna deres og barnebarn har gitt opp.

Stå på du tøffe dame,er sikker på at du er en super mor! :)

Lykke til!

Gjest fjernet-medlem-1402
Skrevet

Legg alle kort på bordet når dere reiser til mekling, da får han sikkert besøk med tilsyn frem til han har gjort noe med problemet sitt.

Lykke til, alltid trist når ikke det går som man ønsker

Skrevet

Tusen takk for gode svar! :) Jeg har ingen bevis/vitner at han er sånn for han gjør det bare hjemme. Prøver å skjule sin drikkeproblem for verden der ute. Når mor mi spurte han om han vil ha øl så sei han bare "nei nei" og så snart hun la seg og jeg var i seng drakk han øl i hele natt. Sånn er det hver helg. Tilfeldig at mor mi har fått sett en del nå men jeg har ikke flere vitner. De fleste vet at han er glad i å drikke og bli full men det var lenge før når han festet ilag med andre. Det er lenge siden. Nå drikk han bare hjemme og bare jeg ser hva som foregår og han innrømmer ingenting overfor meg. Lyg meg mitt oppi trynet.

Må jeg ha bevis/vitner at han er sånn for å få omsorget for snuppa? Jeg vil ikke ta fra han jenta vår men han må våkne og innse at han har ett problem og han må gjøre noe med det. Hvis ikke er han ikke i stand å ha ansvar for ett lite barn! Hun er bare ett år og skjønner ikke så mye av det som skjer men hun kommer til å skjønne når hun blir større. å oppleve sin far/mor dritings og helt bortevekk må være hjerte skjærende for ett barn og vil at hun skal få slippe det! Jeg har opplevd det selv og det var helt grusomt!!

Skrevet

Hva med å filme han når han drikker eventuelt lydopptak (uten at han vet det...) vet ikke hvordan loven er på dette, men det kan kanskje brukes mot ham?

Skrevet

Vet du det tenkte jeg faktisk på etter det som skjedde nå sist. Og det tenkte jeg å gjøre neste gang men da må jeg bli ilag med han litt til og late som ingenting så lenge. Men at han blir sååå dritings som har var natt til lørdag var det lenge siden jeg har opplevd igrunn. men jeg tror at han prøver å skjule veldig mye overfor meg! Det som skjer ofte er at han drikk øl halve natta og sovner på sofaen og når jeg våkner for å se etter han sitt han på sofaen og søv så hardt at det nesten ikke er mulig å få liv i han! Han er ikke farlig når han drikk og er full. Han blir ikke agressiv men han klarer ikke å ta seg av ett barn i en sånn tilstand. Jeg er bestandig hjemme. Har aldri latt henne være hos han aleine for jeg er redd at han begynner å drikk når hun har lagt seg og at hun våkner og han sover på sofaen og får det ikke med seg. Huff det her er en kjempe tøff og vanskelig situasjon. Jeg vet at han kommer til å kreve ihvertfall 50 % omsorgsrett. Så lenge han drikk så vil jeg ikke at han skal ha noe som helst omsorgsrett for henne... Han er ikke i stand!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...