Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2012 #1 Skrevet 22. oktober 2012 Er ikke særlig fornøyd med tilbudet fra DNB, og tenker å prøve andre banker...
Bittelille'12 Skrevet 22. oktober 2012 #2 Skrevet 22. oktober 2012 Vi er veldig fornøyd med Sparebank1, og de gav oss den summen vi trengte mens DNB gav langt mindre.
*Miss Flua* Skrevet 22. oktober 2012 #3 Skrevet 22. oktober 2012 Vi har terra lokalbank. Av forbrukere kom de visst på 2 plass av forbrukere, skandiabanken kom på første. Vi opplever ihvertfall at de strekker seg langt for å imøtekomme våre ønsker!
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2012 #4 Skrevet 22. oktober 2012 Sparebanken Sør. Nå er vel ikke målet å få mest mulig i lån, det skal jo betjenes også, men vi er veldig fornøyd med Sparebanken Sør. Vi har nesten 2,5 mill i lån der selv om vi har en inntekt på bare 700.000,- til sammen, men vi hadde ganske mye egenkapital da. DnB har mange rare regler, de nektet svogeren min lån siden han var enslig og besøkspappa. De trodde ikke han ville klare å betjene et lån på 1,4 mill selv om han tjener nesten 900.000,- i året, han har ingen betalingsanmerkninger. Han fikk lån på timen i Sparebanken sør.
Oktoberbabyen Skrevet 22. oktober 2012 #5 Skrevet 22. oktober 2012 Vi gikk til nordea etter at dnb ble vanskelige.. Vi stod der med prospektet i hånden og trengte svar på hvor mye vi fikk låne iløpet av to dager, og det eneste dnb kunne tilby var et møte tre uker frem i tid, på dagtid.. Ringte nordea, som vi da ikke hadde noe kundeforhold til, og de fikset en saksbehandler som stilte opp på kveldstid og tok gjennomgang med oss samme kveld.. Fortsatt følger de oss opp veldig bra når det kommer renteendringer og vi har årlig gjennomgang, fortsatt på kveldstid siden vi nå har flyttet til en annen by, og det er aldri noe problemer å fikse ting i motsetning til dnb som ikke er særlig medgjørlige fortsatt, selv på småting som rente på sparekonto, flytte penger mellom deres kontoer osv.
Gjest Juliea - kukløsklan Skrevet 22. oktober 2012 #6 Skrevet 22. oktober 2012 Er ikke særlig fornøyd med tilbudet fra DNB, og tenker å prøve andre banker... Hørt at DNB er vanskelige og at Storebrand er bedre. Men jeg fikk 2mill v DNB og er alene så jeg har ikke den erfaringen da.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2012 #7 Skrevet 22. oktober 2012 Hvor mye er det de andre bankene ga dere i lån og hvor mye hadde dere i egenkapital?
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2012 #8 Skrevet 22. oktober 2012 Julia- hvor mye hadde du i egenkapital og inntekt? Eller hvor mye kausjonerte noen for deg?
mum&boyz Skrevet 22. oktober 2012 #9 Skrevet 22. oktober 2012 Bare dårlig erfaring med DNB her og. I sparebank 1 fikk vi lån med en gang og nesten en million mer enn DNB kunne tilby! Ble rett og slett sjokkert over hvor dårlig man ble behandlet hos DNB.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2012 #10 Skrevet 22. oktober 2012 Den lokale banken vår gir oss omtrent det vi vil ha. Har i alle fall ikke fått nei noen gang, og til beste rente. Haugesund sparebank.
Verbena Skrevet 22. oktober 2012 #11 Skrevet 22. oktober 2012 Er en stund siden vi var den runden da, men vi har bare positivt å si om DNB. Var blandt de siste som fikk innvilga 100%lånefinansiering i desember 2009. Sparebank1Midt: Ville ikke gi oss lån i det hele tatt sammen. (Samboeren min kunne få 1,2mill alene. Men når vi spurte om hva vi kunne så sammen så ville de ikke gi oss lån i det hele tatt. Enda vi begge to var kunder der fra før.) Nordea: 1,6mill sammen Fokus: 2,2mill (men da med kausjonist) Dnb: 2mill Vi gikk for Dnb pga lånebetingelser og renteavtalene, og pga at vår kontankt der var lett å få tak i. Vi endte opp med lån på litt under 1,8mill, som var den grensa vi satt for oss selv.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2012 #12 Skrevet 22. oktober 2012 Sparebank 1 har jeg god erfaring med. Fikk lån på 2,8 mill til tross for at jeg er student og ikke får inn mer enn ca 150.000 i året. Mannen får inn ca 650.000, så da har vi 800.000 til sammen. Vi har to barn og 1,2 mill i egenkapital. Ingen annen gjeld. 2,8 mill er myye, og det blir litt å betale i mnd. Men vi vet vi klarer det og det samme mente sparebank 1.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2012 #13 Skrevet 22. oktober 2012 Vi hadde ikke noen problemer med å få lån, så vi gikk for den banken med best rente. Dvs Gjensidige (ettersom jeg er medlem i YS).
fikas Skrevet 22. oktober 2012 #14 Skrevet 22. oktober 2012 Vi hadde ikke som mål å få mest mulig i lån - men det var en lokal sparebank som kunne gi oss best rente på det vi ville låne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå