Gå til innhold

Blir så skuffet, lei meg og redd...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har vært prøvere i 9mnd nå. Jeg kjenner at mensen er på vei om kort tid (har mensenmurringer).. Jeg tok en graviditetstest i dag tidlig, av ren nysgjerringhet , som var negativ:( Det virker ikke som om det blir noen baby denne mnd heller:( Jeg er så redd for at jeg og min mann ikke kan få barn sammen.. Min mann opererte testikklene som barn, så jeg er bekymret for at det kan være noe galt med han. Eller meg for den slags skyld. Jeg er redd for at vi aldri kommer til å lykkes..

Ikke sleng dritt vær så snill. Jeg vet andre har prøvd lengre enn oss. Men dette er de følelsene jeg sitter med nå.. Noen andre prøvere som har det slik?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff..jeg synes du har rett til å være litt mistenksom jeg. Kan du ikke få mannen din til å ta sædprøve så fort som rå, så slipper du å gå å tenke på det?

Gjest fjernet-medlem-1402
Skrevet

Skjønner at du er frustert, men ikke gi opp håpet.

Hvis mannen din er operert i testiklene så be han ta kontakt med legen sin for å høre om dette kan ha innvirkning på sædkvaliteten. Mest sannsynlig så vil mannen din kunne levere inn en sædprøve og da vil dere ihvertfall ikke ha usikkerhet rundt dette lengre :)

Skrevet

Vi har vært prøvere i 9mnd nå. Jeg kjenner at mensen er på vei om kort tid (har mensenmurringer).. Jeg tok en graviditetstest i dag tidlig, av ren nysgjerringhet , som var negativ:( Det virker ikke som om det blir noen baby denne mnd heller:( Jeg er så redd for at jeg og min mann ikke kan få barn sammen.. Min mann opererte testikklene som barn, så jeg er bekymret for at det kan være noe galt med han. Eller meg for den slags skyld. Jeg er redd for at vi aldri kommer til å lykkes..

Ikke sleng dritt vær så snill. Jeg vet andre har prøvd lengre enn oss. Men dette er de følelsene jeg sitter med nå.. Noen andre prøvere som har det slik?

Hei, som hun over, ville jeg fått mannen din til å teste seg, så slipper dere å gå og lure på om noe er galt der eller ikke...

Ellers vil jeg anbefale å bruke eggløsningstest, så vet du at du treffer på datoen. Du gjør det kanskje allerede, men tipser om dte uansett. :)

Vi brukte for øvrig flere år (2-3) på å bli gravide, men vi var ikke veldig ivrige prøvere, da (brukte ikke eggeløsningstest osv.), det kan jo kanskje være en trøst å høre at andre har prøvd lenge og likevel fått det til til slutt. :)

Skrevet

Takk for svar jenter:) Jeg har nevnt det for mannen, men det har blitt med det egentlig. En stund siden jeg nevnte det, jeg vil liksom ikke presse for mye om dere skjønner?! Vil liksom ikke peke en finger på han, mens jeg ikke tester meg. Jeg vet min mann er bekymret for dette selv, så jeg har ikke ville vist han at jeg også er bekymret for hans sædkvalitet. Jeg har brukt eggløsningstester de siste 3 mnd, å vi har truffet på datoen forje mnd og denne mnd hvertfal (som vi vet om). Men jeg bør vel kanskje gå forsiktig frem, få han til å bestille time hos legen..

Minni75, ja veldig godt å høre faktisk:) At det har tatt tid for flere av oss, og at det har lykkes:) Så takk for at du delte dette:)

hi

Skrevet

Min mann har også operert testiklene (fjernet den ene) og det er tydelig at det er et sårt tema! Tror mye av den mentale manndommen sitter der for å si det sånn.. Men vi har et barn, og det gjorde noe med innstillingen hans når jeg ble gravid. Han har nok vært bekymret ang testiklene i lange tider, så å få klarhet i at alt sto bra til hjalp mye. Bedre å vite enn å lure uansett tenker jeg. Så trå forsiktig, hva med at du bestiller time til UL for å se på eggdtokkene først, og så spør om ikke han kan ta en test? Så blir ikke pekefingeren så tydelig mener jeg...

Skrevet

Huff :'(

*fikk lyst å holde rundt dere begge to, og gi dere en lang god klem og fortelle dere, at det etterhvert nok løser seg, på den ene eller den andre.måten*

Masse lykke til, rett fra hjertet<3

Gjest Mammas mirakel <3
Skrevet

Vi prøvde i tre år å bli gravide. Det siste året veldig aktivt med eggløsningstester, temperaturmåling osv. Vi er unge, så vi stresset ikke noe særlig, men etter 2 år så fikk vi sjekket både sædkvalitet og eggstokker + hormonprøver osv. men fant ikke noe feil. Prøvde noen måneder til og så fikk vi tlbud om å prøve Pergotime, og der satt spiren på første forsøk gitt :) sitter nå med en nydelig 10 mnd gammel jente, men selv om veien er lang så er det sååå verdt det. Jeg hadde eggløsning hver måned ca, men var akkurat som om pergoen ga et ekstra puff som vi trengte :) kanskje det kan være noe for dere også?

Uansett masse lykke til!

Skrevet

Jeg slet veldig med å bli gravid, vi prøvde i 2,5 år før det eeeeeendelig skjedde noe. og det var like før jeg gikk rett i kjelleren... Så fikk jeg tips om et kosttilskudd som de annbefalte på en helsekostbutikk til de som slet med å få barn på den naturlige måten. Det er et produkt fra "nature's sunshine" og heter "Dong Quai" det var helt skummelt hvor effektivt det var, etter tre-fire uker på dette var jeg plutselig gravid. Tilfeldig tenkte jo jeg... heeeelt til vi ville prøve å få nr. 2. Tok tablettene fra mens aluttet og to-tre uker fremmover og vips var jeg jaggu gravid igjen. Må ha blitt gravid på første forsøket denne gangen :P

Du har sikkert prøvd det meste, men jeg annbefaler enne på det sterkeste!

Bare husk at de ikke skal tas når man er gravid (sånn som det er med de fleste helsekost produkter)

Og ja, det står på boksen at det er mot lette mens-smerter, noe det sikkert også hjelper mot :P

Masse masse lykke til! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...