Gå til innhold

Hodepine


mei87

Anbefalte innlegg

Jeg har i den siste uka vært plaget med hodepine. Noe jeg ellers aldri har. Flere som har det slik? Kjennes ut som om noen har tredd på meg en alt for liten hjelm. Er 11+3 i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er visst ikke helt uvanlig med hodepine i svangerskapet, men! Jeg hadde grusomt vondt i hodet i perioder forrige gang jeg var gravid, og så viste det seg at jeg hadde for lite B12.. Begynte med B12 sprøyter (de tas ikke ofte, så det er ikke noe stress) og omtrent samme ettermiddag som første sprøyte ble satt føltes kroppen mye lettere! Hodet var lettere ihvertfall, magen var jo ganske tung fortsatt ;)

Har begynt å få litt hodepine nå igjen, er i 11. uke, men skal til sv-kontroll om to dager, så kommer til å sjekke om det er samme greia nå.

Skal sies at jeg er vegetarianer og da sliter man litt mer med å opprettholde enkelte næringsnivåer, men enten du er veggis eller ei, verdt å undersøke om løsningen er så enkel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har slitt veldig ned hodepine denne gangen, men det som har hjulpet meg er å spise lite og ofte så blodsukkeret holder seg stabilt. Og selvfølgelig få nok søvn, selvom det innebærer at jeg må legge meg i ni-halv ti tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, jeg er 13+0 nå, og etter noen dager fri for hodepine kom den tilbake igjen i går. Hva skal vi gjøre? Er det noen av dere andre med hodepine som har funnet noe som hjelper?

 

Jeg har en jobb der jeg sitter konstant foran dataskjermen hele dagen. Ikke optimalt! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er plaget med hodepine fra før, så har ikke tenkt over det..men kanskje det ligger til svangerskapet...men tror det er mest spenningshodepine.

Mei87: jeg å sitter mye foran data..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.. Var og veldig plaget med hodepine og stramme muskler i nakke og rygg sist svangerskap. Begynte nå også i uke 8 eller no. 12+4i dag og mye bedre etter en tur hos fysioterapeut der jeg fikk noen enkle og kjappe øvelser som jeg er 100% sikker på at hjelper. Fin nå og det er så herlig. Verd et forsøk for dere som sliter med såkalt stresshodepine.

God bedring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...