Wella83 Skrevet 22. oktober 2012 #1 Skrevet 22. oktober 2012 Kjenner jeg blir super frustrert over hele nav systemet, ATTER en gang. Nå er minsten begynt i barnehage, halv plass. Vi søker om kontantstøtte som vi gjorde sist. Så vi får beskjed om at vi ikke får støtte ?? Hvorfor tenkte jeg, dette kan jo ikke være rett. Vi har jo halv plass jo, å da skal man jo få halv kontantstøtte. Neida, fra 1.august 2012 er det jo selvfølgelig kommet nye regler som jeg ikke har fått med meg... Blir så innmari frustrert. Så siden minste mann har et tilbud over 20 timer i uka så kvalifiserer vi ikke til å motta kontantstøtte. Nav-systemet kan ta seg en bolle... Helts KVæLE seg på en bolle!!!
Wella83 Skrevet 22. oktober 2012 Forfatter #2 Skrevet 22. oktober 2012 Kjenner jeg blir super frustrert over hele nav systemet, ATTER en gang. Nå er minsten begynt i barnehage, halv plass. Vi søker om kontantstøtte som vi gjorde sist. Så vi får beskjed om at vi ikke får støtte ?? Hvorfor tenkte jeg, dette kan jo ikke være rett. Vi har jo halv plass jo, å da skal man jo få halv kontantstøtte. Neida, fra 1.august 2012 er det jo selvfølgelig kommet nye regler som jeg ikke har fått med meg... Blir så innmari frustrert. Så siden minste mann har et tilbud over 20 timer i uka så kvalifiserer vi ikke til å motta kontantstøtte. Nav-systemet kan ta seg en bolle... Helts KVæLE seg på en bolle!!! http://www.nav.no/Familie/Kontantstøtte
anonyminos Skrevet 23. oktober 2012 #3 Skrevet 23. oktober 2012 det er da en ting att nye regler gjelder for kontantstøtten! Men det som irriterer meg er att jeg hadde fått innvilget ks frem til januar 2013, men fikk den siste utbetalingen i juli dette året! Syntes virkelig att de som hadde fått innvilget ks før de nye reglene kom, skulle fått det de hadde "krav" på!
spix Skrevet 23. oktober 2012 #4 Skrevet 23. oktober 2012 Dette har jo vært kjent lenge. Kom jo på forrige statsbudsjett. Selv om NAV ofte gjør mye merkelig, kan du ikke laste dem for at du ikke får med deg regelendringer. De nye endringene var klare lenge før du søkte barnehageplass.
Mini&Meg Skrevet 23. oktober 2012 #5 Skrevet 23. oktober 2012 Det er jo ikke NAV som har bestemt dette, det er jo de som sitter å styrer dette landet. Jeg syns forøvrig at de nye KS reglene er glimrende, 5000 rett i lomma ett halvt år mens jeg jobber halv og mannen tar ut pappaperm gjør at vi går det ganske økonomisk gunstig set halve året
lykkeliten1 Skrevet 23. oktober 2012 #6 Skrevet 23. oktober 2012 Må bare slenge meg på her. Disse reglene er jo greie nok, men vi har barn født i mai, så fra juni kan vi få ks, ettersom jeg skjønner. Mannen skal være hjemme til og med juli og så er det ferie så fra august er set spørsmål om jeg skal ta ulønnet permisjon. Men da får vi 5000 fram til jenta er 18 måneder i november og deretter så går ja NED til 3303 kr. Sykt. Ikke har kommunen opptak til barnehageplass føre neste sommer. Så det betyr at det blir lavere ks,etter nyttår da. Håpløst.
Guttemamma75 Skrevet 23. oktober 2012 #7 Skrevet 23. oktober 2012 Må bare slenge meg på her. Disse reglene er jo greie nok, men vi har barn født i mai, så fra juni kan vi få ks, ettersom jeg skjønner. Mannen skal være hjemme til og med juli og så er det ferie så fra august er set spørsmål om jeg skal ta ulønnet permisjon. Men da får vi 5000 fram til jenta er 18 måneder i november og deretter så går ja NED til 3303 kr. Sykt. Ikke har kommunen opptak til barnehageplass føre neste sommer. Så det betyr at det blir lavere ks,etter nyttår da. Håpløst. Skjønner ikke hvorfor du klager, tidligere var det jo sånn at man fikk 3303 kr hele tiden helt fram til barnet ble tre, nå får du jo faktisk MER i løpet av det første året enn du ville fått tidligere?? Nå er den riktignok tatt bort for de mellom 2 og 3 men om du uansett tenker at du får barnehageplass når barnet nærmer seg to går du jo uansett kraftig i pluss i forhold til tidligere regler....
lykkeliten1 Skrevet 23. oktober 2012 #8 Skrevet 23. oktober 2012 Jo,men hele poenget var vel at kommunene burde hatt minst to opptak i året. Forøvrig klager jeg ikke. Vi har uansett råd til det vi vil. Jeg barnearbeid det blir feil at jeg ønsker å gå hjemme et halvt år ekstra siden bi får 5000 kr, men når støtten synker vil jeg ut i jobb og da kan jeg ikke!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå