Gå til innhold

Kasserer har stjålet pengene fra kassa!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør man egentlig når han har underslått penger fra organisasjonen? Det er ikke en stor sum, rundt 6-7000kr. Men allikevel.....

Jeg stemmer for politianmeldelse, men det er andre som syns det er ubehagelig og overdrevet.

Men av prinsipp så syns jeg dette skal anmeldes til politiet, det er ikke greit å forsyne seg av en kasse man har fått ansvaret for å forvalte.

Men man må fortsatt treffes, han er pappa til barn i klubben.

Er jeg "hevngjerrig" som syns anmeldelse er det rette å gjøre? Pengene er forøvrig ikke betalt tilbake

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hva svarer han nå når han er blitt konfrontert med situasjonen? Hadde ham tenkt å betale tilbake, eller har han faktisk stjålet pengene?

Ville poltianmeldt dersom siste. Huff, fryktelig situasjon.....

Skrevet

Anmeld det! Eneste riktige å gjøre. Vet dere forresten at det er han som har gjort det, eller mistenker dere det bare?

Uansett, hvis ikke dere anmelder det, så kan han gå fritt videre og underslå/stjele penger andre steder, så like godt han blir tatt før det er veldig alvorlig.

Skrevet

Har dere snakket med x-kassereren så dere vet at dette ikke er en misforståelse av noe slag?

Dersom dere er sikre på at dette er tyveri så hadde jeg ikke nølt med å anmelde forholdet ihvertfall!

Det har ikke med hevn eller ikke å gjøre, men dere har et ansvar for å rydde opp i dette, og dette er jo eneste riktig ting å gjøre, om det er ubehagelig eller ikke er irrelevant... det samme med beløpstørrelsen.

Skrevet

Han har blitt bedt om å gi fra seg pengene siden i våres .Alltid en eller annen god grunn til å ikke gjøre det. Nå har han sluttet å svare på mail/telefon fullstendig. Så vanskelig å vite hva som foregår når han ikke engang svarer lengre og gjør seg utilgjengelig.

Skrevet

Men da har han jo ikke begått underslag (konkret) ennå....Han nekter å si fra seg vervet. Det lukter råttent, siden han ikke vil gi fra seg kassen, noe som absolutt kan indikere at han har forsynt seg, men dette er jo spekulasjon.

Står det noe i vedtektene om hvordan håndtere slike sitasjoner. Om ikke kan dere ikke innledningsvis true med politianmeldelse dersom han ikke gir fra seg kassen innen 2-4 uker? Eventuelt kontakte en advokat som kan sende ham et brev om saksfremgang om han ikke leverer fra seg pengene og regnskapet snarest?

Det virker som om situasjonen har gått i lås, og nå tør han ikke engang svare dere.....

Skrevet

Det er valgt ny kasserer, så vervet er ikke hans lengre.

Det har aldri blitt lagt frem beskyldning til han om underslag, det har vært hyggelig og formelle henvendelser om å overlevere pengene.

Men ja, det blir vel å true med anmeldelse og så se hva som skjer.

Skrevet

Har jeg forstått det rett ved at han har hele pengekassa hjemme og unngår å levere den tilbake?

At dere ikke vet hva som er i kassa nå, om det er alt som skal være der eller om den er tom. Han nekter bare å gi den til dere?

Da hadde jeg sendt et rekommandert brev med en enkel beskjed: "Da du ikke lenger innehar vervet som kasserer bes du lever pengene og et fullstendig regnskap til xxx innen en uke fra dd. Skjer ikke det blir vi nødt til å levere inn en politianmeldelse"

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Han har blitt bedt om å gi fra seg pengene siden i våres .Alltid en eller annen god grunn til å ikke gjøre det. Nå har han sluttet å svare på mail/telefon fullstendig. Så vanskelig å vite hva som foregår når han ikke engang svarer lengre og gjør seg utilgjengelig.

Da anmelder dere det tvert.

Gjest fjernet-medlem-1402
Skrevet

Har jeg forstått det rett ved at han har hele pengekassa hjemme og unngår å levere den tilbake?

At dere ikke vet hva som er i kassa nå, om det er alt som skal være der eller om den er tom. Han nekter bare å gi den til dere?

Da hadde jeg sendt et rekommandert brev med en enkel beskjed: "Da du ikke lenger innehar vervet som kasserer bes du lever pengene og et fullstendig regnskap til xxx innen en uke fra dd. Skjer ikke det blir vi nødt til å levere inn en politianmeldelse"

Ville gjort dette!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...