Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2012 #1 Skrevet 22. oktober 2012 Eller kan de klare seg med hetta på jakken?
Gjest Juliea - kukløsklan Skrevet 22. oktober 2012 #4 Skrevet 22. oktober 2012 Har de tykt hår trenger de jo selvasagt ikke det
maimora Skrevet 22. oktober 2012 #5 Skrevet 22. oktober 2012 Nei, det syns jeg ikke! Jeg bruker selv lue på vinteren, men hvorfor skal barna få det? De kan jo bare fryse på øra, så lenge jeg selv har det varmt!
jente___ Skrevet 22. oktober 2012 #6 Skrevet 22. oktober 2012 Haha:) seriøst så klart trenger de jo bare den hetta, da kan du jo få noen ekstra dager hjemme med sykt barn
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2012 #7 Skrevet 22. oktober 2012 Om man skal være ute i veldig kaldt vær mister man mye kroppsvarme fra hodet og kan lett bli nedkjølt. Men det er neppe skadelig for en forfengelig 13-åring og gå uten lue på skoleveien fordi det ødelegger sveisen La de prøve seg frem litt, får de en periode hvor de nekter å bruke lue så la de gå litt uten. De kjenner fort at det blir kaldt. Mine på 9 og 11 år kan godt la være å ta på seg lue på skoleveien, men de tar den alltid på om vi skal på skitur e.l. De har selv erfart at det er ubehagelig å bli kald i hodet. Barnehagebarna har ikke noe valg, de Må ha lue om de vil ut å leke, så enkelt er det. Hetta på jakka er det ikke noe behagelig å leke med...
Lykkeliten♥♥♥ Skrevet 22. oktober 2012 #8 Skrevet 22. oktober 2012 Hvis bare pelsen er tykk nok,trenger de ikke jakke heller!
Tigerpote Skrevet 22. oktober 2012 #10 Skrevet 22. oktober 2012 Neeei, siden datteren min slekter på meg og har langt tykt hår så trenger hun selvsagt ikke det!
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2012 #11 Skrevet 22. oktober 2012 Takk for svar damer. Barnet har 5 dresser så ikke økonomi det står på. Tenker heller at ikke vits i å kjøpe luer siden det er hetter på dressene. Her vi bor er det ikke så kaldt, hadde vært noe annet om vi bodde på innlandet:-)
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2012 #12 Skrevet 22. oktober 2012 Takk for svar damer. Barnet har 5 dresser så ikke økonomi det står på. Tenker heller at ikke vits i å kjøpe luer siden det er hetter på dressene. Her vi bor er det ikke så kaldt, hadde vært noe annet om vi bodde på innlandet:-) Er ikke helt det samme akkurat. Lue bruker ungene mine nå også, og det er mellom 10 og 15 grader. Beskytter dessuten mot vind. Men vintersko har vi ikke. Så mye ute er ikke ungene om vinteren, og den tiden de er ute, holder det lenge med Viking Thermo. De holder også de tre dagene vi har minusgrader eller snø.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2012 #13 Skrevet 22. oktober 2012 Takk for svar damer. Barnet har 5 dresser så ikke økonomi det står på. Tenker heller at ikke vits i å kjøpe luer siden det er hetter på dressene. Her vi bor er det ikke så kaldt, hadde vært noe annet om vi bodde på innlandet:-) Er ikke helt det samme akkurat. Lue bruker ungene mine nå også, og det er mellom 10 og 15 grader. Beskytter dessuten mot vind. Men vintersko har vi ikke. Så mye ute er ikke ungene om vinteren, og den tiden de er ute, holder det lenge med Viking Thermo. De holder også de tre dagene vi har minusgrader eller snø. Hvorfor er ikke ungene dine ute om vinteren?
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2012 #14 Skrevet 22. oktober 2012 Takk for svar damer. Barnet har 5 dresser så ikke økonomi det står på. Tenker heller at ikke vits i å kjøpe luer siden det er hetter på dressene. Her vi bor er det ikke så kaldt, hadde vært noe annet om vi bodde på innlandet:-) Er ikke helt det samme akkurat. Lue bruker ungene mine nå også, og det er mellom 10 og 15 grader. Beskytter dessuten mot vind. Men vintersko har vi ikke. Så mye ute er ikke ungene om vinteren, og den tiden de er ute, holder det lenge med Viking Thermo. De holder også de tre dagene vi har minusgrader eller snø. Hvorfor er ikke ungene dine ute om vinteren? Det står vel ikke at de ikke er ute. De er ikke så mye ute, står det. De er ute en times tid eller to i barnehagen, og så går vi en tur når vi kommer hjem/eventuelt går på ski eller skøyter når det er slikt vær (cirka annethvert år omtrent). Er ute maks en time på ettermiddagen. Det blir så mørkt at man ikke kan se hånd for seg i 17-tiden allerede, så da er det like greit å være inne. Trenger ikke to par sko til så lite. I helgene reiser vi ofte på fjellet for å gå på ski, men da er det jo skisko som blir brukt...
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2012 #15 Skrevet 22. oktober 2012 Takk for svar damer. Barnet har 5 dresser så ikke økonomi det står på. Tenker heller at ikke vits i å kjøpe luer siden det er hetter på dressene. Her vi bor er det ikke så kaldt, hadde vært noe annet om vi bodde på innlandet:-) Er ikke helt det samme akkurat. Lue bruker ungene mine nå også, og det er mellom 10 og 15 grader. Beskytter dessuten mot vind. Men vintersko har vi ikke. Så mye ute er ikke ungene om vinteren, og den tiden de er ute, holder det lenge med Viking Thermo. De holder også de tre dagene vi har minusgrader eller snø. Hvorfor er ikke ungene dine ute om vinteren? Det står vel ikke at de ikke er ute. De er ikke så mye ute, står det. De er ute en times tid eller to i barnehagen, og så går vi en tur når vi kommer hjem/eventuelt går på ski eller skøyter når det er slikt vær (cirka annethvert år omtrent). Er ute maks en time på ettermiddagen. Det blir så mørkt at man ikke kan se hånd for seg i 17-tiden allerede, så da er det like greit å være inne. Trenger ikke to par sko til så lite. I helgene reiser vi ofte på fjellet for å gå på ski, men da er det jo skisko som blir brukt... Hjelpes! Regner med du ikke har flere par sko selv da. Du er vel ute mye mindre så du har vel bare støvler? Skammelig at ikke folk kan kjøpe skikkelige sko til barn. Cherrox er ikke gode sko å hå månedsvis i.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2012 #16 Skrevet 22. oktober 2012 Takk for svar damer. Barnet har 5 dresser så ikke økonomi det står på. Tenker heller at ikke vits i å kjøpe luer siden det er hetter på dressene. Her vi bor er det ikke så kaldt, hadde vært noe annet om vi bodde på innlandet:-) Er ikke helt det samme akkurat. Lue bruker ungene mine nå også, og det er mellom 10 og 15 grader. Beskytter dessuten mot vind. Men vintersko har vi ikke. Så mye ute er ikke ungene om vinteren, og den tiden de er ute, holder det lenge med Viking Thermo. De holder også de tre dagene vi har minusgrader eller snø. Hvorfor er ikke ungene dine ute om vinteren? Det står vel ikke at de ikke er ute. De er ikke så mye ute, står det. De er ute en times tid eller to i barnehagen, og så går vi en tur når vi kommer hjem/eventuelt går på ski eller skøyter når det er slikt vær (cirka annethvert år omtrent). Er ute maks en time på ettermiddagen. Det blir så mørkt at man ikke kan se hånd for seg i 17-tiden allerede, så da er det like greit å være inne. Trenger ikke to par sko til så lite. I helgene reiser vi ofte på fjellet for å gå på ski, men da er det jo skisko som blir brukt... Hjelpes! Regner med du ikke har flere par sko selv da. Du er vel ute mye mindre så du har vel bare støvler? Skammelig at ikke folk kan kjøpe skikkelige sko til barn. Cherrox er ikke gode sko å hå månedsvis i. Det står heller ikke at de ikke har flere par sko. De har ankelhøye goretex sko i tillegg. De brukes med ullsokker oppi når det ikke er veldig kaldt. Har selv joggesko og gummistøvler, siden du spør. Går med ullsokker oppi joggeskoene når det er vinter. Og i fjor hadde jeg begge deler til barna - både vintersko og viking thermo, men i og med at vinterskoene fremdeles er ubrukte, så syntes jeg det var unødvendig å kjøpe begge deler i år. Ser jeg plutselig behovet, går jeg heller og kjøper vintersko senere.
moota m storebror&lillebror Skrevet 22. oktober 2012 #17 Skrevet 22. oktober 2012 Jeg hadde i det minste kjøpt et par luer så de hadde valget! Hender storesøster på 7 år går ut uten lue noen dager, men hun har i alle fall valget og kan komme og ta på en om det blir kaldt. Lillebror på 5 år har også flere liggende i bhg. Lue med hals, regnhatt/lue og tynn lue. Jeg bruker lue sikkert 9 mnd i året, det er grusomt å fryse på ører eller hode!
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2012 #18 Skrevet 22. oktober 2012 Takk for svar damer. Barnet har 5 dresser så ikke økonomi det står på. Tenker heller at ikke vits i å kjøpe luer siden det er hetter på dressene. Her vi bor er det ikke så kaldt, hadde vært noe annet om vi bodde på innlandet:-) Er du mindre intrligent?
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2012 #19 Skrevet 22. oktober 2012 Takk for svar damer. Barnet har 5 dresser så ikke økonomi det står på. Tenker heller at ikke vits i å kjøpe luer siden det er hetter på dressene. Her vi bor er det ikke så kaldt, hadde vært noe annet om vi bodde på innlandet:-) Er du mindre intrligent? Enn deg? Tviler jeg sterkt på.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2012 #20 Skrevet 22. oktober 2012 Takk for svar damer. Barnet har 5 dresser så ikke økonomi det står på. Tenker heller at ikke vits i å kjøpe luer siden det er hetter på dressene. Her vi bor er det ikke så kaldt, hadde vært noe annet om vi bodde på innlandet:-) Hva er poenget med 5 dresser når du ikke ser vitsen i å bruke lue?
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2012 #21 Skrevet 22. oktober 2012 Her pøtta vi glava i øran. Funka som bærre da! Dæffør vi bi sett på som gærn ;-)
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2012 #22 Skrevet 22. oktober 2012 Glava ja. At jeg ikke tenkte på det. Kanskje isolere hettene med glava:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå