Gå til innhold

Omsorgsrett, trenger råd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurderer sterkt å gå fra min samboer. Har barn på 4,5 år, 2 år og en i magen. Har lest masse, og blir redd for omsorgsretten. Hva kan jeg kreve? Er det slik at den største har det best med 50/50 mens 2-åringen har det best med mindre? Den i magen blir jo hos meg 100% så lenge jeg fullammer om ikke annet? Har lest noe om en aldersgrense på 3 år, men liker dårlig tanken på å skille ungene veldig mye.

Jeg er ufør og kommer ikke til å flytte langt vekk (hvis jeg idet hele tatt må flytte). De skal gå i samme bhg som de gjør nå, for det er viktig for dem.

Hadde håpet å kunne vente med dette bruddet til denne overraskelsen i magen var litt større, men jeg må tenke på de to største, og det ser dårlig ut akkurat nå :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville aldri valgt 50/50 uansett. Da må man ha så ekstremt godt samarbeid ha en unge som takler å flytte mye på seg. Jeg føler meg fremdeles rotløs da mine foreldre skilte seg og det er snart 20 år siden.

Men nå er jeg veldig følsom av meg og så sikkert derfor jeg taklet det så dårlig.

Jeg ville prøvd å fått samvær til samtidig med de to største. Da har de hverandre og støtte seg på. De på fvk kan sikkert gi noen råd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...