Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2012 #1 Skrevet 22. oktober 2012 Jeg er ganske sikker på at disse foreldrene ikke er etnisk norske. http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10055002
Februargullet2013 Skrevet 22. oktober 2012 #2 Skrevet 22. oktober 2012 Det tror ikke jeg heller, skjønner du dømmer akkurat dette
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2012 #3 Skrevet 22. oktober 2012 http://www.dagbladet...usler/23982223/ Og jeg hadde selvfølgelig rett!
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2012 #4 Skrevet 22. oktober 2012 Syns ikke dette går under kategorien dømmende. Ethvert opplyst menneske vet jo at dette ofte har med religion å gjøre så å trekke slike konklusjoner syns jeg vitner om kunnskap! Selvfølgelig kan det skje med etniske norske også, men statistisk sett er nok muligheten lavere.
Gjest Sommerfuggel i vinterland Skrevet 22. oktober 2012 #5 Skrevet 22. oktober 2012 (endret) Nei, jeg kaller ikke akkurat dette å være dømmende. Grunnen til at jeg mener det er at dette er "typisk" for enkelte religioner, altså viktigheten av å være jomfru når jenta gifter seg. Du setter familiens rykte i vanry, og det er det verste som kan skje for mange. Mitt inntrykk er at norske foreldre kanskje kan bli forbanna når de hører at deres unge datter har hatt sex, men at det kanskje ikke overrasker dem. Det er ikke livsviktig, går ikke på stoltheten til foreldrene, om døtrene våre ikke er jomfru når hun skal giftes bort. Her er vi mer fokusert på å veilede, få jentene til å motstå press, ikke gjøre noe de ikke er klare for, ta ansvar for prevensjon osv. Men flott at jenta fikk varslet om dette og at foreldrene blir straffet! Endret 22. oktober 2012 av Sommerfuggel i vinterland
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2012 #6 Skrevet 22. oktober 2012 Jeg har en tyrkisk vennine. Hennes historie er grusom Jeg vet ikke lenger hvor i verden hun er. Hun fortalte meg at hun skulle flyttes og få nytt navn og leve på sjult adresse i regi av politiet. Hun hadde kjæreste. Og hun var ikke jomfru. Foreldrene ville gifte henne borte. Hun prøvde å ta kontakt med barnevernet. Barnevernet ringte foreldrene hennes, men faren sa bare at hun skulle bare være med familien på ferie til tyrkia for hun trengte ferie. Jenta skjønte at hun kom til å bli giftet bort. Så hun dro og fik opperet inn ny jomfruhinne, da hun var redd for å bli drept om hun ikke besto jomfru testen. På bryllupsnatten tryglet hun sin man om å slippe å ha sex med han, hun var jo nyopperet og var redd. Han voldtok henne. Når hun kom tilbake pegynte hun å planlegge sin flukt..... Nå vet jeg ikke hvor hun er...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå