Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2012 #1 Skrevet 22. oktober 2012 Dattera mi blir slått av en gutt så å si hver dag på skolen. Hun sier han slår alle, både guttene og jentene. Læreren har visst mange ganger sagt til han at dette er siste sjanse før du må til rektor, men ingenting skjer. Dette er vel ikke så lurt av læreren? Tomme trusler hjelper ikke. I helga har dattera mi grått og sier at hun ikke vil på skolen for han slår så hardt , særlig i magen. Idag vil jeg ringe klassestyrer men er redd jeg vil virke hysterisk . Har dere opplevd noe lignende med deres barn? De går forresten i 2.klasse.
PintSizedDictator Skrevet 22. oktober 2012 #2 Skrevet 22. oktober 2012 Jeg syns du skal ta dette opp med klassestyrer. Du vil neppe fremstå som hysterisk. Det er jo ikke greit at denne gutten driver å slår de andre barna, uansett om han har en diagnose eller ei. Lykke til. Håper det ordner seg for deg og jenten din
Stina <3 Skrevet 22. oktober 2012 #3 Skrevet 22. oktober 2012 Hadde dette vært min datter og læreren hadde kommet med mange tomme trusler hadde nok jeg ringt rektor selv. Virker ikke som at læreren gjør noe med problemet. Og nei du er ingen hysterisk mor. Hadde blitt så sint om noen hadde slått mitt barn. Da hjelper det ikke om barnet har en diagnose. Da må de finne tiltak ang den som slår. Kanskje han må ha en voksen som følger han hele tiden.
Gjest Morn du Skrevet 22. oktober 2012 #4 Skrevet 22. oktober 2012 Huff, så leit for jenta di. Nei, tomme trusler hjelper fint lite. Dette må du prate med kontaktlærer om. Hjelper ikke det, er ikke veien lang til rektor. Altså- hvis det ikke skjer noe innen onsdag, bør du henvende deg til rektor. Tror dessverre at du ikke får vite så mye om hva de setter inn som tiltak, da de fint kan gjemme seg bak taushetsplikten. Lykke til! Håper det ordner seg raskt!
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2012 #5 Skrevet 22. oktober 2012 Ok, takk for svar damer;-) tenker å følge dattera mi på skolen idag og spørre etter klassestyrer. Mannen min vil også til rektor men jeg lot han ikke. Tenkte å ta det opp med klassestyrer først så vi ikke tar noe i feil rekkefølge:-) Men hvis ikke lærer er forståelsesfull eller jeg føler at jeg ikke kom noe vei går jeg nok videre til rektor.
nerdybirdy Skrevet 22. oktober 2012 #6 Skrevet 22. oktober 2012 Jeg ville fulgt henne til skolen, og snakket med den gutten som slår personlig. Satt han ned sammen med datteren og meg selv, og forklart han rolig at jenta er redd han, fordi han slår så hardt. Se han i øynene, og snakk bestemt, men vennlig. Forklar ham at han må slutte nå! I tillegg ville jeg kontaktet foreldre og forklart dem hva som er situasjonen. Masser av Lykke til :-)
Underveis --> Skrevet 22. oktober 2012 #7 Skrevet 22. oktober 2012 Hysterisk? Nei du, jeg hadde vært rasende om en elev hadde fått lov til å holde på slik! Herregud, jenta blir slått! Det er alvorlig!
Major HotLips Houlihan Skrevet 22. oktober 2012 #8 Skrevet 22. oktober 2012 Tror jeg hadde vurdert å holde jenta hjemme ihvertfall i dag siden hun syns det er så fælt. Viktig at hun føler at hun blir tatt på alvor! Og selvfølgelig snakk med lærer og rektor.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2012 #9 Skrevet 22. oktober 2012 Jeg ville ringt læreren og fortalt at her bør rektor bli innblandet. En elev skal ikke få lov til å ødelegge skoledagen for sine medelever. Hvis ikke læreren gjør noe med det kan du selv ringe rektor eller foreldrene hans, og hvis de ikke da tar ansvar så er BV et alternativ.
eliona Skrevet 22. oktober 2012 #11 Skrevet 22. oktober 2012 Oppdatering skulle jeg skrive men der røyk anonymiteten:-( Jaja.. Var hos lærer og hun sa at hun ikke visste at det var så alvorlig for jenta mi. Men HALLO, hun visste at hun hadde fått slag mot magen noen ganger. Men hun skulle snakke med rektor og kontakte meg. Jeg klarte heldigvia å beholde roen . Jeg var veldig forbannet. Og hvem så jeg i skolegården? Jo han gutten som slo en medelev med skolesekken.
itb Skrevet 22. oktober 2012 #12 Skrevet 22. oktober 2012 Snakk med klassestyrer. Møt opp personlig, men som lærer selv ser jeg at det er mer fornuftig å ringe. Jeg har somregel ikke tid til å snakke med noen foreldre så tidlig. Fint at du tar det med lærer først for selv om han/henne vet om denne gutten er det ikke sikkert han/henne vet hvor alvorlig det er. Situasjoner kan tolkes feil og manipuleres. Dersom ikke lærer tar det alvorlig så kontakter du rektor. Men en hvilken som helst lærer med respekt for sitt yrke sier i fra til rektor selv, kaller inn foreldre til samtale og setter i gang tiltak.
*Lissi* Skrevet 22. oktober 2012 #13 Skrevet 22. oktober 2012 Dattera mi blir slått av en gutt så å si hver dag på skolen. Hun sier han slår alle, både guttene og jentene. Læreren har visst mange ganger sagt til han at dette er siste sjanse før du må til rektor, men ingenting skjer. Dette er vel ikke så lurt av læreren? Tomme trusler hjelper ikke. I helga har dattera mi grått og sier at hun ikke vil på skolen for han slår så hardt , særlig i magen. Idag vil jeg ringe klassestyrer men er redd jeg vil virke hysterisk . Har dere opplevd noe lignende med deres barn? De går forresten i 2.klasse. Ring til klassestyrer og rektor. Vil absolutt anbefale å ringe foreldrene også. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2012 #14 Skrevet 22. oktober 2012 Hvis skolen ikke setter inn tiltak umiddelbart kan du begynne å anmelde hver episode. Det er ikke noe datteren din trenger å finne seg i og det har ingenting å si om gutten har diagnoser, dårlig oppdragelse eller har det vansklig hjemme. Skolen plikter å sørge for at datteren din er trygg på skolen. En og annenn mer eller mindre jevnbyrdig slosskamp må man nok regne med, men ikke at en elev ig slår andre uprovosert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå