Gå til innhold

Møtt veggen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er alenemamma til en gutt på 2 år. Han er i barnehagen om dagene mens jeg holder på med utdanningen min. Har gode karakterer på skolen, trener og har et ganske normalt liv. Men Har vært veldig vanskelig for meg de to siste årene. Eksen var utro og behandlet meg som dritt. Jeg slet med selvtilliten, å følte meg helt for jævlig. Han ble ferska i å dope seg, stakk av, skjellte meg ut flere ganger å jeg datt imella. Jeg trudde ting ble bedre. Men nå står jeg her, å trur jeg har møtt veggen. Er så utmattet, får ikke sove, er trist og lei og vil bare ligge i senga hele tiden. Vil ikke sove aengang, vil ingenting. Har mistet motivasjon helt, til alt.

Er veldig tungt, å kjenner at nå er jeg lei. Hva skal jeg gjøre, hva burde jeg gjøre? Trenger sårt hjelp, for nå er jeg så lei av å ha det som det her. Men er redd for hva andre blir å tenke, at folk blir å dømme meg. For alle forventer så sykt mye fra meg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vært der du er. Mistet lysten til alt og klarte ikke å gjøre noen ting. Fikk angst også. Også var jeg redd for at jeg ikke kom til å føle meg glad igjen noen gang, for det kjentes slik ut. Jeg syns også det var vanskelig å si ifra, men fant jo ut at jeg ikke hadde noe valg. Og det var en utrolig lettelse å gjøre det. Jeg fikk fantastisk mye støtte i venner og familie. Mitt råd er å være så åpen du kan. Ta imot den hjelpen du får så du blir fortere frisk. Jeg tror du kommer til å bli overrasket over hvor bra folk tar det. Husk at alle har sitt. Ingen er feilfri. Og det er det ingen som forventer at du skal være heller!!

Hvis du er sammen med han typen, så få hjelp til å komme deg bort så fort som mulig og sørg for å beskytte barnet mot han hvis han bruker dop. Dra til legen i dag og få en sykemelding/henvisning til psykolog. Det er godt å ga noen proffe å snakke med.

Og det går over!! Det tar tid, men det blir bra igjen!! Jeg ble syk av stress om møtte veggen, men er 100% frisk og har det i dag kjempebra. Jeg klarte å gjennomføre studiene etter ett friår.

Masse lykke til!! Dette fikser du!

:)

Skrevet

Mange studiesteder har gratis psykiatrisk hjelp, sjekk om noe sånt finnes på ditt studiested. Hvis ikke, ville jeg begynt hos fastlegen. En depresjon kan gjøres noe med i de aller fleste tilfeller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...