Gå til innhold

Jaja.. da blir man hengt ut på facebook og da..

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Vi har en sånn kjøpe/bytte/selge side i kommunene min, Er inne å titter titt og ofte for det er jo mye bra og billig som blir lagt ut.

Kom i dag over noe som jeg trodde var en strikkemaskin til 450 kr og bøy 450 på den, etter litt tid og ingen respons så jeg at jeg hadde lest feil og det var en gensermaskin (altså da bare til gensere) og siden ingen respons så slettet jeg innlegget mitt og ca 40 sek senere så tagga hu dama meg i et innlegg å sa at den var solgt til meg.

Jeg skrev da: Beklager så mye, men leste dessverre feil, trodde det var en allround strikkemaskin. Jeg trekker budet mitt, beklager. (var altså ingen andre som hadde bydd på denne)

Så skrev ho: <mitt navn> ??? Det er en strikkemaskin - vil du ha den eller trekker du budet ditt?.

Jeg svarte (etter å ha spørt min stemor som driver en husflidbutikk og selger slike, om merke og type og ho sa det var en maskin som bare strikket gensere ) ; Jeg trekker dessverre budet mitt, beklager bryet.

å så var jeg så dum at jeg slettet innleggene og trykket på "slutt å følg dette innlegget".

To min senere så tagget hun meg på nytt med dette:

Vel, <navnet mitt> trakk budet så denne er fremdeles til salgs - bare vær obs om hun skulle by på noe ....

Har jeg vært ufin eller er det ufint av hu dama? Jeg vet jeg kanskje skulle ha spurt om diverse før jeg bøy på den, men det tenkte jeg dessverre ikke på.

Jeg kjenner jeg er skikkelig irritert pga dette(det koker), syntes det er lite voksent av ho dama å henge meg ut på denne måten... Jeg har ikke skrevet noe til ho etterpå, og angrer så på at jeg slettet innleggene, for resten av kommunen kan jo lese dette og føler meg skikkelig som en dritt.

Hvordan hadde du reagert? hva hadde du gjort?

Endret av Frk Vimse
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var noen som gjorde det samme i Kjøp og salg gruppa fra vår by. Var MANGE som sa fra til henne i tråden at det var ufint å henge ut andre og hun ble rapportert til adm.

Skriv til henne: "Jeg beklaget meg på en vennlig måte at jeg tok feil og derfor trakk budet mitt. Ufint av deg å henge meg ut på denne måten. å ta feil er menneskelig. å være slem er bare ondskapsfullt"

Skrevet

Takk, hadde jeg skrevet det jeg tenkte der og da hadde det blitt noe ufint(trengte å tenke litt)

Jeg skrev dette til henne: Jeg beklaget meg på en vennlig måte at jeg tok feil og derfor trakk budet mitt. Ufint av deg å henge meg ut på denne måten.

Så takk. :D

Skrevet

Jeg hadde skrevet det rett under henge ut innlegget hennes. Sagt det hun over ville ha sagt..Jeg tok feil, ville bare blablablabla.....men unnskyld for at jeg måtte bli hengt ut av deg, for det er vist en forbrytelse å gjøre menneskelig feil, du gjor og en feil med å henge meg ut slik, syns rett og slett dette var slemt gjort av deg! Så får hun igjen, eller skriv ett eget innlegg om henne. Jeg hadde ikke latt dette gå, fordi jeg vil jo renvaske meg på sånne anklager. Syns folk skal få slippe å tenke stygge tanker om meg for noe jeg egentlig ikke har gjort i følge henne, ihvertfall ikke på den måten. Jeg ville jo forklart meg! :)

Skrevet

Vi har en sånn kjøpe/bytte/selge side i kommunene min, Er inne å titter titt og ofte for det er jo mye bra og billig som blir lagt ut.

Kom i dag over noe som jeg trodde var en strikkemaskin til 450 kr og bøy 450 på den, etter litt tid og ingen respons så jeg at jeg hadde lest feil og det var en gensermaskin (altså da bare til gensere) og siden ingen respons så slettet jeg innlegget mitt og ca 40 sek senere så tagga hu dama meg i et innlegg å sa at den var solgt til meg.

Jeg skrev da: Beklager så mye, men leste dessverre feil, trodde det var en allround strikkemaskin. Jeg trekker budet mitt, beklager. (var altså ingen andre som hadde bydd på denne)

Så skrev ho: <mitt navn> ??? Det er en strikkemaskin - vil du ha den eller trekker du budet ditt?.

Jeg svarte (etter å ha spørt min stemor som driver en husflidbutikk og selger slike, om merke og type og ho sa det var en maskin som bare strikket gensere ) ; Jeg trekker dessverre budet mitt, beklager bryet.

å så var jeg så dum at jeg slettet innleggene og trykket på "slutt å følg dette innlegget".

To min senere så tagget hun meg på nytt med dette:

Vel, <navnet mitt> trakk budet så denne er fremdeles til salgs - bare vær obs om hun skulle by på noe ....

Har jeg vært ufin eller er det ufint av hu dama? Jeg vet jeg kanskje skulle ha spurt om diverse før jeg bøy på den, men det tenkte jeg dessverre ikke på.

Jeg kjenner jeg er skikkelig irritert pga dette(det koker), syntes det er lite voksent av ho dama å henge meg ut på denne måten... Jeg har ikke skrevet noe til ho etterpå, og angrer så på at jeg slettet innleggene, for resten av kommunen kan jo lese dette og føler meg skikkelig som en dritt.

Hvordan hadde du reagert? hva hadde du gjort?

Blokker neket! Så forsvinner alt hun har tagget deg i!

Skrevet

Jeg hadde skrevet det rett under henge ut innlegget hennes. Sagt det hun over ville ha sagt..Jeg tok feil, ville bare blablablabla.....men unnskyld for at jeg måtte bli hengt ut av deg, for det er vist en forbrytelse å gjøre menneskelig feil, du gjor og en feil med å henge meg ut slik, syns rett og slett dette var slemt gjort av deg! Så får hun igjen, eller skriv ett eget innlegg om henne. Jeg hadde ikke latt dette gå, fordi jeg vil jo renvaske meg på sånne anklager. Syns folk skal få slippe å tenke stygge tanker om meg for noe jeg egentlig ikke har gjort i følge henne, ihvertfall ikke på den måten. Jeg ville jo forklart meg! smile.png

Jeg tenkte først å bare la det gå, men ombestemte meg for jeg ble så sinna... Men skrev dette da: Jeg beklaget meg på en vennlig måte at jeg tok feil og derfor trakk budet mitt. Ufint av deg å henge meg ut på denne måten.

Syntes det var nok mtp at jeg ikke ville synke like lavt som henne med å si noe jeg ville angre på. De som kjenner meg vet at jeg ikke er en slik person også, men man vil jo gjerne stå opp for seg selv i slike situasjoner, man blir jo sååå irritert av slike holdninger... Tenker og som så at de som kjenner henne vet sikkert at ho er en "dramaqueen" fra før av tenker jeg (jeg vet ikke om ho er det altså, men innbiller meg det).

Skrevet

Hjelpes, så unødvendig av henne da! Synes du taklet det på en fin måte, jeg. Du kan vel si fra til vedkommende som modererer den gruppen i tillegg? Vil ikke kalle det å synke like lavt som henne, men synes virkelig ikke at slik uthenging skal tolereres!

Skrevet

du ta kontakt med admin av gruppa og klag, eventuelt ville jeg laget et nytt inlegg og forklart situasjonen og tagget HENNE i den.

Skrevet

Vi er medlem av samme gruppe vi da, så dette før i dag, så da vet jeg hvem du er... hihi:)

Skrevet

Dette skal du ikke tenke på. Så klart må det være lov å slette budet når du hadde tatt feil og trodde det var noe annet.

Skrevet

Velkommen til verden. Det er ein grunn til at facereva ikkje er så uskyldig

Hadde jeg oppdaga noen som gjør slikt på facereva hadde jeg komentert innlegget.

Kva meg og legge ut unskyldingane du har notert til henne. Så folk på facereva ser kva du har gjort. Kanskje det kommer komentarer til ho da.

Skrevet

Velkommen til verden. Det er ein grunn til at facereva ikkje er så uskyldig

Hadde jeg oppdaga noen som gjør slikt på facereva hadde jeg komentert innlegget.

Kva meg og legge ut unskyldingane du har notert til henne. Så folk på facereva ser kva du har gjort. Kanskje det kommer komentarer til ho da.

Er facereva et nytt kallenavn?

Skrevet

Har selv trukket bud uten problem på ei slik gruppe (dyr seng som kom fram at den måtte males).

Hadde nok svart tilbake noe ala at, "det er nok heller deg man må se opp for her inne, siden du henger ut folk..."

Men hadde garantert gitt beskjed til admin på gruppa, det er ELENDIG oppførsel av en/ei som selger.

Skrevet

Vi er medlem av samme gruppe vi da, så dette før i dag, så da vet jeg hvem du er... hihi:)

Ja du er ikke den første som vet hvem jeg er :P

men har ikke akkurat gått inn for å "skjule" meg heller igrunnen..

Skrevet

Det er vel strengt tatt kjøper som har ansvar for å lese annonsen FøR han/hun byr..

Og det er jo ikke akkurat å henge ut, det er jo fakta at du la inn et bud som du sletta igjen. Det er jo ikke god folkeskikk å gjøre det på den måten der, og bud er like bindende der som andre steder.

Hadde du skrevet en forklaring i steden for å bare slette budet er er det jo ikke sikkert du hadde fått den reaksjonen?

Jeg hadde også synes at du virket useriøs hvis det var meg du hadde gjort sånn med og ikke gitt noe forklaring på hvorfor du bare slettet budet.

Skrevet

Det synes jeg var dårlig gjort av henne. Skjønner at du ble satt ut!

Skrevet (endret)

Var det ikke dårlig gjort og bare slette budet da? Det er tydeligvis gjengs oppfatning at dette er grei oppførsel..hva om det var du som solgte noe?

Endret av Miamimom
Skrevet

Hæ? Er folk seriøst så slemme? Snakk om å være bitter for at hun ikke fikk solgt strikkemaskina si. Rett og slett dårlig gjort av henne.... Tenk på hvilke holdninger hun kan lære barna sine :/

Skrevet

Var det ikke dårlig gjort og bare slette budet da? Det er tydeligvis gjengs oppfatning at dette er grei oppførsel..hva om det var du som solgte noe?

No var vel ikkje HI akkurat i veien for noken i den korte tida budet henna låg inne, når ho som selger ikkje rekker å svare på henvendelsen engang, før budet blei sletta. Var jo ingen andre som hadde meldt sin interesse heller. (er det ikkje angrefrist på ALT en kjøper over tlf. og internett?)

Gjest Sommerfuggel i vinterland
Skrevet

Joda, sikkert kjipt for selgeren, men hvorfor i svarte kunne hun ikke bare skrevet: "pga tilbaketrukket bud er maskinen fortsatt til salgs?"

Hvorfor denne "advarselen" mot hi på slutten? Sånn at ingen skal tørre å selge til henne bare fordi hun misforsto EN annonse?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...