Gå til innhold

Hvordan kle seg bra?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 35 år, har 3 unger og føler at jeg kler meg litt sjuskete.. Bare jeans og t-skjorter om svår-sommer-høst. Om vinteren har jeg også på meg en genser. Har noen noen tips til meg? Hva kan kle en på min alder med litt mage og pupper etter svangerskapene? (str 38)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det første du trenger er bra undertøy! Spander på deg et par skikkelig gode bh'er som løfter puppene dine der de skal være.

Hold-in undertøy gjør underverker om du ønsker å bruke litt penere og mer ettersittende klær. Se etter klær du føler deg komfortabel i og som er pene. Liker du type løse klær så kan du velge dette feks.

http://www.ellos.no/...kValue3|1&Nao=6

Eller sånn. http://www.ellos.no/...Value3|1&Nao=26.

Liker du mer ettersittende klær kan du velge:

http://www.ellos.no/...kValue3|1&Nao=5

ellehttp://www.ellos.no/...Value3|1&Nao=50

Feks. :) Det er bare å finne noe som er "deg" og som du er komfortabel i samtidig som du sprenger grensene litt. Velg plagg som kan brukes om hverandre. Altså plagg som er allsidige. Skjønner du? Du kan få mange tips på disse stylingprogrammene. Feks hvordan se bra ut naken på TvNorge. Og spreng grensene litt. Prøv ting som ikke er helt deg, og se om du kan like det likevel. På den måten fant jeg "min" stil. :)

Skrevet

Takk for svar;) Jeg må innrømme at til tross for mine skavanker, så føler jeg meg best i litt tettsittende klær, så kanskje en hold inn sak ikke hadde vært så dumt..

Får prøve å snuse litt.. Synes det er vanskelig å kjøpe på nett, så jeg må nok ut i butikkene en dag:)

Skrevet

Det er veldig vanskelig å gi noen som helst tips til deg når du bare skriver størrelsen din, og at det finnes litt mage og litt pupper etter svangerskap. Hvor høy er du? Hvilken kroppsfasong har du? Og ikke minst, hvilken fargepalett?

Men i all hovedsak da, høstens store trendfarger er mørk grønn, burgunder og sennep. Disse fargene er enkle å kombinere med sort og med denim.

Også trendy i høst er skoletter med litt grov hæl, som kan brukes til ALT.

Bukser med glidelåsen bak er også in.

Men først og fremst, er du slik at du nå skal bygge deg en trendy garderobe, så må du starte med basisplaggene.

Du trenger en sort blazer, i et snitt som er pent til "alt". Den skal ikke gå ned på rumpa, men heller ikke være så kort at den er høyere enn beltet.

Du må se gjennom olabuksene dine; hvilke er klassiske og kan ha fortsatt levetid, hvilke er det på tide å legge bakerst i skapet? Mørke bukser er jo sesongriktige, lys denim tilhører vår og sommer, de går bakerst i skapet.

Du trenger en sort bukse, gjerne i "dressbukse" snitt, som er middels høy i livet, med skrå frontlommer, og gjerne uten lommer over rumpa. Du trenger 2-3 bluser, her har feks Cubus et godt utvalg til en billig penge. Kjøp gjerne trendfarger, og gjerne i stoffer som er "gjennomsiktige". Kjøp singleter til å ha under dersom du ikke tør å gå i bare BH under.

Bukser i "skinny" fit. For egen del har jeg falt litt for "Pieces" sine bukser fra Vero Moda denne sesongen, de har glidelås i gull over rumpa, er behagelige å ha på, og billige. De er enkle å matche siden de kommer i fargene sort, beige, mørk blå, mørk grønn og burgunder.

Skolettene bør være sorte, det er enklest når du bygger basisgarderobe.

Til "fest" er en sikker vinner "den lille sorte", har du ikke en allerede anbefaler jeg Mango, de har flott snitt på sine kjoler og er rimelige. Personlig favoritt herfra er fjorårets sorte bandasjekjole med innerkjole og skjevskåret hals. Den passer til ALT.

Se i blader og på dukker i butikkvinduene for inspirasjon, og så lenge det er basisgarderobe du bygger, hold det nøytralt og tildløst:) Lykke til!

Skrevet

Takk for utfyllende svar:) Jeg føler meg litt dust, for jeg vet ikke en gang hvilken kroppstype jeg har.. Og hva er fargepalett??

Jeg er 1.63 høy, i hvert fall, og har fått med meg at jeg ikke skal ha skjørt som ender midt på leggen , for da ser det ut som om jeg ikke har bein;)

Skrevet

Skjørt som ender midt på leggen ser kjerring ut på ALLE! Nei, velg smale skjørt som slutter rett over, eller rett utnder kneet, det er pent :-) Og tenk at mørke farger gjør deg slankere. Så om du vil minimere overkroppen, kan det være lurt å ha en svart topp og et lysere skjørt.

Mitt råd er, om du vil begynne å bruke skjørt, invester i et par skinnstøvletter som du liker. Da er det så utrolig mye letter å bruke skjørt til daglig :-)

Skrevet

Kroppstypen er fasongen din, man slikker gjerne i timeglass, pære og eple. (google så får du opp bilder av sånn omtrentlig hvordan fasongene er)

Fargepalett er hvilken hudtone, hårfarge og øyenfarge du har, noe som jo er relevant i valg av farger på klær dersom du skal få mest mulig ut av dem.

For egen del da så er jeg timeglass, str 40, 176, sort hår, isblå øyne, brun hud.

Bruker spesielt mye burgunder denne sesongen, da de komplimenterer blå øyne veldig godt. Sort kan gjøre at man blir litt grå i ansiktet dersom man har lite farge eller bruker lite oppkvikkende sminke (som feks en BB cream, med highlighter og rouge utenpå) og krever mer av ansiktet ditt dersom du ikke har fargetoner som går med sort (noe jo faktisk nesten ingen har!!) Den mørke grønne som er trendy i høst er rålekker til rødtopper og jordbærblondiner, men litt vanskelig til tradisjonelle blondiner, spesielt dersom man har naturlig kommunefarvet hår. Sennep passer egentlig ikke til noe eller noen, men kan være et spenstig tilskudd feks i form av en bluse med blazer og skjørt til. Eller kanskje strømpebukse i sennepsfarge?

Jeg har glemt å nevne den dype mørkeblå som også er denne sesongen, det er en tidløs farge og passer til ALT, og egentlig til de aller fleste. Den er minst flatterende til brunetter med gyllen hud og brune øyne, men ikke verre enn sort.

Så har du noen tips til på veien, jeg ønsker deg en spennende og morsom ferd på vei mot en ny og stillig hverdagsgarderobe:)

Skrevet

Du må finne en stil som kler deg, det er det viktigste. Og det er ikke alltid det trenger å være det du synes er finest i butikkhyllene. Tilbehør har veldog mye å si, og hvordan du ordner hår/sminke. Ikke alle kler store øredobber, skjerf osv, kanskje du kler helt andre ting. Trenger ikke være ting som koster en formue.

Jeg har ikke før nå det siste året funnet ut hva som kler meg. En litt uformell "fin" stil, som bluser, høye bukser, tynne belter, flette nedover på ene siden. Varierer så klart, men trives best med dette. Det jeg mener er at så lenge du føler deg vel med det du har på deg, så vil du også se bra ut :-) lykke til :)

Skrevet

Tusen takk for svar... Jeg har så utrolig lyst til å se sånn noenlunde ok ut til hverdags også.. Så jeg får ta meg en tur til byen (uten unger!!) og kanskje få litt hjelp på veien i butikkene...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...