Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2012 #1 Skrevet 21. oktober 2012 Dere andre som har et nyoppusset hus og små barn: Klarer dere å slappe helt av? Er det greit at ungene herjer rundt? Vi har tidligere bodd i et hus der det ikke har vært så nøye. Det har vært så mange riper og hakk overalt at vanlig lek ikke har kunnet gjøre noe særlig skade. Nå er alt nytt, og jeg merker at jeg ikke klarer å slappe helt av. Allerede etter kort tid er det en god del merker etter barnas lek. Riper i gulvet etter lekebiler og togbaner f.eks. Og et stort hakk i gulvet på barnerommet, som jeg tror skyldes at en leke har blitt kastet fra toppen av køyesenga..... Men jeg vil jo ikke at de skal vokse opp i et hjem der det ikke er lov å leke. Hva gjør andre? Har dere mye restriksjoner på hvor og hvordan ungene får lov til å leke? Skal man bare lukke øynene og tenke at det er slikt som følger med når man har barn, selv om man nettopp har brukt sykt mye penger på oppussing.
Mamma4livet Skrevet 21. oktober 2012 #2 Skrevet 21. oktober 2012 Skjønner deg godt, men det beste rådet er nok å akseptere at et nytt hus blir merket av bruk raskt, spesielt når man har barn. Du blir bare stresset av å tenke på alle merker som kommer og klarer da ikke å nyte at dere er så heldige at dere bor i et nytt hus. Jeg har ei venninne som har en mann som er helt nazi på ungene deres. Han bygde huset selv. De kan nesten ikke kjøre bil å tregulvet uten å få høre at de må være forsiktig. Hun holder på å bli sprø. Ikke mye koselig for ungene. Når det gjelder merker i gulv så tror jeg ikke noen andre enn dere selv ser disse. Jeg har ihvertfall aldri sett slike i alle de hjem jeg besøker. Nei, kos dere i hjemmet deres og la barna få føle seg hjemme i eget hus.
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2012 #3 Skrevet 21. oktober 2012 Vi flyttet inn i nyoppusset hus før vi fikk barn og vi hadde bare bodd der ca 1år da vi fikk barn. Jeg har hele tiden tenkt at barna må få lov til å leke, så må vi heller pusse opp når de blir store nok til at de ikke herjer sånn. Mannen fikk panikk de første gangene eldste slo ting mot gulvet, men han lærte seg raskt at noen ting må de få lov til å gjøre. De får selvfølgelig ikke lov å gå inn for å ødelegge noe, men bilkjøring osv er lov på gulvet uten at vi maser noe om det.
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2012 #4 Skrevet 21. oktober 2012 Kjenner at nå som vi har flyttet inn i nytt hus så ble jeg til å begynne med mer var på gutten når han lekete. Men har begynt å senke skuldrene. Tenker jo at hvis det skulle bli noen merker på veggen (har ikke tapet da), så er det enkelt å pynte på. Når det gjelder gulvet på barnrommet så la jeg rett og slett laminat med tanke på lek. Vet det er et kaldt og hardt gulv, men har også lagt et litt større bilteppe oppå slik at han for det meste leker på dette. Så får jeg heller bytte til et "finere" gulv når han blir større. Og med tanke på riper på gulv i stua, så får jeg bare ta det som det kommer da jeg ikke ønsket laminat i stua. Men han synes (ennå) for det meste er stas å leke på teppet på rommet sitt. Han er jo såååå stolt av det store rommet sitt:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå