Gå til innhold

Ferie???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboeren min var sykemeldt hele sommeren, og nå lurer jeg på hvilke rettigheter han har i forhold til å ta ferien sin nå før nyttår? Noen som har erfaringer rundt dette temaet?

Videoannonse
Annonse
Gjest Kornblå
Skrevet

All ferie må avtales med arbeidsgiver, jeg ville tatt det opp så raskt som mulig.

Skrevet

Er jo lovlig sent å kreve ferie nå da.. Har han ikke avklart dette før nå? Er arbeidsgiver inneforstått med at han ikke tok ut ferie mens han var sykemeldt? Om han ikke får tatt ut ferie kan det være han får overført en del til neste år, men han får neppe overført alt all den tid han jo faktisk har hatt hele høsten på seg til å ta ut ferien...

Skrevet

Ja, arbeidsgiveren startet med å si at han kunne få overført 2 uker av ferien til neste år, og få betalt for de resterende ukene, men nå har arbeidsgiveren snudd om, så lurte bare på hvilke rettigheter man egentlig har. Er jo sårt om 5 uker bare blir borte:/

Skrevet

Alle har i utgangspunktet rett på 5 (4 uker+1 dag hvis ikke tariffavtale) ukers ferie, så samboeren din vil ikke miste dem. Men man har ikke rett til å velge selv når ferien skal taes ut. Hvs han ikke får tatt ut alt/ noe før nyttar, skal alt overføres til neste år. Det går også an å avtale utbetaling av ferie, men baredersom begge parter er enig om dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...