Gå til innhold

Dere med hushjelp, se hit :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva betaler dere og hva gjør hushjelpen? (heter det forresten hushjelp? jaja, dere skjønner vel hva jeg mener).

Og ikke minst, hvor ofte er han/hun der?

Regner ikke med de vasker klær og rydder i private ting, de vet vel ikke hvor man har tingene til vanlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

150kr timen, en til to ganger uka eller etter behov.

Hun gjør det jeg ber henne om, hjelper også å rydde om jeg spør om det.

Skrevet

Vi kaller det vaskehjelp.

Hun tar 500 kr for å støvsuge gulv og sofa, vaske gulvene og vaske badene. Hun tørker også over vinduskarmer og store flater som skjenken o.l. men tørker ikke støv med mindre vi har bedt henne om det og da tar hun litt mer penger. Hun kan også pusse vinduer o.l. etter avtale. Hun rydder ikke, det gjør vi på forhånd.

Dette er hvit vaskehjelp, hun driver for seg selv og betaler skatt.

Skrevet

150kr timen, en til to ganger uka eller etter behov.

Hun gjør det jeg ber henne om, hjelper også å rydde om jeg spør om det.

hvor lenge pleier hun å være der? i snitt... skjønner det varierer alt etter hvor mye hun må gjøre.

Skrevet

Vi kaller det vaskehjelp.

Hun tar 500 kr for å støvsuge gulv og sofa, vaske gulvene og vaske badene. Hun tørker også over vinduskarmer og store flater som skjenken o.l. men tørker ikke støv med mindre vi har bedt henne om det og da tar hun litt mer penger. Hun kan også pusse vinduer o.l. etter avtale. Hun rydder ikke, det gjør vi på forhånd.

Dette er hvit vaskehjelp, hun driver for seg selv og betaler skatt.

vaskehjelp var det jeg mente ja :) 500 per gang? hvor ofte er hun der og hvor lang tid bruker hun?

Gjest overlord
Skrevet

170 kr per time (hvitt). Hun tørker støv og vasker begge badene, støvsuger og vasker alle gulv.

Skrevet

Noen som har vaskehjelp/hushjelp som f.eks skifter på sengene, tar ut/setter inn i oppvaskmaskina, rydder, vasker vindu, vasker speil, vasker komfyr/induksjonstoppen, henger opp klær osv ? de kjedelige tingene utenom bare vaske/støvsuge ? :)

Skrevet

170 kr per time (hvitt). Hun tørker støv og vasker begge badene, støvsuger og vasker alle gulv.

ok. er hun der en time per gang, eller varierer det? får dere regning eller hvordan gjør dere det med oppgjør? hvis de arbeider hvitt skal de vel ikke ha penger rett i hånda hver gang ?

Gjest overlord
Skrevet

ok. er hun der en time per gang, eller varierer det? får dere regning eller hvordan gjør dere det med oppgjør? hvis de arbeider hvitt skal de vel ikke ha penger rett i hånda hver gang ?

Hun er der 3 timer hver gang. Vi betaler etter faktura èn gang per mnd.

Skrevet

en gang i uka? annenhver uke? driver og vurderer vaskehjelp, men vet jo at hvis jeg bare får rævva ut av sofaen så er jo disse tingene gjort på laaangt under 3 timer :P og tenker at det er mye jeg likevel må gjøre daglig selv om man har vaskehjelp iblant. men siden folk har vaskehjelp, så må det jo være verdt det?? :)

Skrevet

Her er vaskehjelperen min:

http://www.tretti.no...sung-vcr8895l3a

<3

haha, herlig! men litt skeptisk til dette :P den klarer vel neppe å støvsuge under spistua som har 8 stoler (36 bein inkl bordet :P ). Og tviler litt på at den støvsuger hår osv fra mine to flosstepper. Og ser for meg at den til slutt havner ned kjellertrappa hvis vi ikke kjøper barnegrind? eller ? :)

Gjest overlord
Skrevet

en gang i uka? annenhver uke? driver og vurderer vaskehjelp, men vet jo at hvis jeg bare får rævva ut av sofaen så er jo disse tingene gjort på laaangt under 3 timer :P og tenker at det er mye jeg likevel må gjøre daglig selv om man har vaskehjelp iblant. men siden folk har vaskehjelp, så må det jo være verdt det?? :)

Annenhver uke. Da støvsuger vi bare og drar over toalett og servanter den uke hun ikke er her.

Vi hater å vaske begge to. Her forleden kom jeg på at vi aldri krangler lenger etter at vi fikk vaskehjelp.

Skrevet

Annenhver uke. Da støvsuger vi bare og drar over toalett og servanter den uke hun ikke er her.

Vi hater å vaske begge to. Her forleden kom jeg på at vi aldri krangler lenger etter at vi fikk vaskehjelp.

okay :) ja det med krangling tror jeg på ! :)

Skrevet

<3

haha, herlig! men litt skeptisk til dette :P den klarer vel neppe å støvsuge under spistua som har 8 stoler (36 bein inkl bordet :P ). Og tviler litt på at den støvsuger hår osv fra mine to flosstepper. Og ser for meg at den til slutt havner ned kjellertrappa hvis vi ikke kjøper barnegrind? eller ? :)

Du kan bestemme hvike områder den skal holde seg unna ved et enkelt trykk :D Så den kjører ikke ned trappa!

Men du må nok sette stolsetet oppå bordet mens den kjører (om du skjønner hva jeg mener? :P). Den vasker veldig godt. Den tar flossteppene mine :) Den går også over dørstokker. Du kan bestemme hvilket rom den skal ta, hvilken rekkefølge rommene skal støvsuges, når på dagen den skal støvsuge. For eksempel kan du stille den inn slik at den vasker hver tirsdag, fredag og søndag kl 13 ;)

Du kan også styre den manuelt med fjernkontroll ;) Mannen syns det er "digg" å ligge på sofaen mens han kjører støvsugeren rundt omkring - blir som en stor fjernstyrt lekebil ;)

Skrevet

Hun er hos oss hver 14 dag. Betaler 500 kr gangen. Da er alle overflater og gulv vasket.

Rydder gjør vi på forhånd.

Skrevet

<3

Du kan bestemme hvike områder den skal holde seg unna ved et enkelt trykk :D Så den kjører ikke ned trappa!

Men du må nok sette stolsetet oppå bordet mens den kjører (om du skjønner hva jeg mener? :P). Den vasker veldig godt. Den tar flossteppene mine :) Den går også over dørstokker. Du kan bestemme hvilket rom den skal ta, hvilken rekkefølge rommene skal støvsuges, når på dagen den skal støvsuge. For eksempel kan du stille den inn slik at den vasker hver tirsdag, fredag og søndag kl 13 ;)

Du kan også styre den manuelt med fjernkontroll ;) Mannen syns det er "digg" å ligge på sofaen mens han kjører støvsugeren rundt omkring - blir som en stor fjernstyrt lekebil ;)

skjønte hva du mente ja :) høres genialt ut. tipper gubben her i huset hadde digga den også :P kanskje det er en sånn jeg må prøve, takk for tipset :)

Skrevet

Hun er hos oss hver 14 dag. Betaler 500 kr gangen. Da er alle overflater og gulv vasket.

Rydder gjør vi på forhånd.

ok :) virker som det er dette som er vanligst. kjekt å vite :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...