Gå til innhold

Er jobben urimelig her .....


Anbefalte innlegg

Skrevet

Saken er den at jeg er i en slags stilling der de skal se om de vil ansettemeg eller ikke. Pga sykdom og syke barn har dette vært ett problem for bedriften. Dattera våres skal igjennom flere psykologiske tester i mellom oktober -november pluss en lege time til øre,neste,hals.

 

Jobben er Så pågående når det gjelder om mannen min er med, om jeg trenger være med på alle møtene og om det er mulig om mannen min kan ta den siste timen alene den da den siste timen i november er.

 

Kjenner jeg få et problem til hele jobbsituasjon, og at dette blir et problem for oss vist jeg takker ja til jobben. Da blir dette et evig mas vær gang vi skal på noe. Har aldri vært et problem før i forrige jobb.

 

Hva tenker dere om dette ?? Har de lov til og være så pågående??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Før du er fast ansatt kan de egentlig gjøre det de vil.

Trenger du virkelig akkurat denne jobben så gjør du nok lurt å spille på lag med dem inntil du har en undertegnet kontrakt. Senere kan jo ting endre seg som du ikke styrer ift evt fravær.

 

Det er for såvidt et rimelig spørsmål om både du og mannen deler på fravær pga barna. Men slik de holder på virker noe voldsomt, synes jeg.

 

Men er det egentlig gustig for deg å jobbe der? Tenker det kanskje blir veldig mye stress med en jobb som er så negativ til nødvendig fravær pga barn...

Skrevet

Slik de holder på gjør at jeg ikke vil ha jobben........

 

HI

Skrevet

De har i utgangspunktet ikke noe med hvordan dere ordner dere privat.

 

Men jeg skjønner godt at de er skeptiske når du har så mye fravær og de får forståelsen av at du er den som tar all belastning ift ungene.

Skrevet

hmmmm....hvem har sagt at jeg har mye fravær og at jeg har all belasninga ift ungene ??????? Kan ikke huske at jeg har det men...

Skrevet

Om du og din mann deler på å være med på disse timene/testene, og du er åpen om dette til jobben din, ja da ser jeg ikke hva som er problemet.

 

Hvis det er sånn at du er med hver gang, da skjønner jeg hvorfor de er skeptiske.

Skrevet

Om du og din mann deler på å være med på disse timene/testene, og du er åpen om dette til jobben din, ja da ser jeg ikke hva som er problemet.

 

Hvis det er sånn at du er med hver gang, da skjønner jeg hvorfor de er skeptiske.

 

Disse psykologiske timene må begge foreldrene være med på...... Og nei,jeg skjønner ikke hvorfor de er skeptiske - isåfall har de ikke tilltit til sin medarbeider.

Skrevet

Det høres ikke ut som om du har vært så åpen om det, i og med at de er pågående og spør.

Kan du ikke bare si det at begge må være med på disse testene da. Så trenger de ikke være pågående.

 

Jeg ser ikke problemet.

Skrevet

Er se ett problem m blir set sikkert ikke bedre etter fast ansettelse. Høres veldig ut som jobben min.

Skrevet

Det høres ikke ut som om du har vært så åpen om det, i og med at de er pågående og spør.

Kan du ikke bare si det at begge må være med på disse testene da. Så trenger de ikke være pågående.

 

Jeg ser ikke problemet.

 

Har vært veldig åpen om det - de har t.o.m fått datoene vi skal på time ...

Skrevet

Du skriver innledningsvis: "Pga sykdom og syke barn har dette vært ett problem for bedriften.".

 

Ut fra dette tolker jeg at du allerede har hatt en del fravær både pga egen sykdom og pga syke barn utenom de planlagte spesialundersøkelsene, stemmer det?

I så fall kan jeg forstå arbeidsgivers skepsis, særlig hvis dere ikke har delt noe på "vanlige" sykt barn dager.

 

Hvis skepsisen derimot kun gjelder noen få planlagte dager fram i tid er det rart de ikke er mer forståelsesfulle.

Gjest overlord
Skrevet

Umulig for oss å svare hva som er rimelig eller urimelig her, da vi ikke vet noe om det totale fraværet ditt. Dersom du har et høyt fravær er det klart det gjør det mindre attraktivt for bedriften å ansette deg fast. Sånn er det jo bare.

 

Vanligvis gis det ikke anledning til at begge foreldre tar ut "sykt barn" samtidig, så dersom det er slik at begge må være med ville jeg kanskje bedt om å få en legeerklæring som dokumenterer nødvendigheten av dette. Det vil kanskje gjøre at arbeidsgiver får større forståelse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...