Gå til innhold

Er jeg unormal?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tar aldri telefonen om jeg ikke vet hvem det er som ringer.

Jeg åpner ikke døra om jeg ikke vet hvem som ringer på. Har gjort det noen svært få ganger, men jeg får skikkelig hjertebank og skjelver når det ringer på.

Når jeg dusjer har jeg helt angst for at noen tar seg inn i leiligheten. Jeg konsentrerer meg skikkelig for å høre etter lyder/se etter skygger. Bruker mer tid og energi på det enn å faktisk dusje. Får litt panikk når jeg må lukke øynene når jeg skyller håret.

Jeg må alltid ha tv/musikk på når jeg skal sove, om ikke blir jeg liggende våken lenge og høre etter lyder fra "innbruddstyver"

jeg tenker ganske mye på brann/innbrudd/kidnapping

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja du er unormal. Ikke vanlig å være så engstelig.

Du burde prate med noen som kan hjelpe deg.

Skrevet

Jeg hadde samme tendenser som deg tidligere - er du ganske ung?

Jeg ble kvitt det etter hvert med å tvinge meg til å gjøre ting. Jeg var redd da jeg støvsugde for at noen kunne liste seg inn på meg bakfra. Så jeg støvsugde og støvsugde og støvsugde til det forsvant! ;)

Jeg var veldig mørkredd og ikke minst forferdelig husredd. Men det har også gitt seg. Men jeg lyttet også alltid til lyder osv.

Du har det nok noe verre enn jeg hadde det, men ville bare skrive og si at du kan bli kvitt det. Som SHOC sier, finn noen som kan hjelpe deg, for dette tapper deg for masse krefter og styrer livet ditt. Slik kan du ikke fortsette, for du risikerer at du utvikler enda mye sterkere angst om du ikke får snudd dette.

Så ta tak i det til uken og skaff deg avtale om hjelp.

Lykke til :)

Skrevet

Støtter det som er skrevet tidligere. Søk hjelp. Slik skal det ikke være og det høres fælt ut å ha det slik.

Lykke til. :)

Skrevet

Dette hørtes slitsomt ut! Støtter de andre, se om du finner noen som kan hjelpe deg. Finnes mange flinke folk :-)

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...