Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 21. oktober 2012 #2 Skrevet 21. oktober 2012 De som ikke er så veldig mørke (eller kanskje alle sammen), blir fort grå i huden om vinteren når de er lite i sola. Det kan jo være en grunn?
Hybelkanina Skrevet 21. oktober 2012 #3 Skrevet 21. oktober 2012 Definer mørkhudet? Jeg kjenner ei fra India som blir beige i huden om vinteren, så hun tar litt sol for ikke å se syk ut.
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2012 #4 Skrevet 21. oktober 2012 De som er mørkhudede her i nord får altfor lite D-vitaminer - enda mindre enn oss med lys hud. Så det er nok en del som tar solarium rett og slett for ikke å bli syke pga D-vitaminmangel også!
Niccoline *savner_kulemage* Skrevet 21. oktober 2012 #5 Skrevet 21. oktober 2012 Fordi jo mørkere hud, jo mere som trenger man for å ta opp d-vitamin. Ironisk nok..
Smyril Line Skrevet 21. oktober 2012 #6 Skrevet 21. oktober 2012 Jeg er mulatt, og blir beigegusten om vinteren. Veldig lekkert. I tillegg har har jeg kronisk D-vitaminmangel. Hadde jeg ikke fått klaus av tanken på boksene/avlukkene, hadde jeg sikkert tatt noen minutter sol i vinterhalvåret
Smyril Line Skrevet 21. oktober 2012 #8 Skrevet 21. oktober 2012 De liker også varmen :-) "De" er ikke en ensartet gruppe - jeg hater varme
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå