Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2012 #1 Skrevet 21. oktober 2012 har hatt en innsamlingsrunde i huset til bøssebærerne kommer, fant litt småmynt i div vesker og jakkelommer. har en del 50 øringer, men de kan kanskje ikke brukes lengere...
Gjest overlord Skrevet 21. oktober 2012 #2 Skrevet 21. oktober 2012 Regner med du spøker, men om ikke vil jeg si nei...
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2012 #3 Skrevet 21. oktober 2012 Regner med du spøker, men om ikke vil jeg si nei... Hvorfor skulle hun ikke kunne gi det?Penger er vel penger og man får fortsatt levere inn 50 øringer.
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2012 #4 Skrevet 21. oktober 2012 Regner med du spøker, men om ikke vil jeg si nei... Hvorfor skulle hun ikke kunne gi det?Penger er vel penger og man får fortsatt levere inn 50 øringer. Nei, det stemmer ikke. Etter 1. mai i år er ikke lengre bankene forpliktet til å ta dem imot og veksle dem inn. Så det vil være det samme som å gi søpla si til innsamlingen. Det er rett og slett ikke lengre gangbar mynt. http://www.dinepenge...ringen/10057305
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2012 #5 Skrevet 21. oktober 2012 Ups.. Ungen sin sparebøsse inneholder mange 50 øringer
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2012 #6 Skrevet 21. oktober 2012 ok, takk for svar. var ikke noe spøk, bare ett spørsmål fordi jeg ikke visste... hi
Gjest overlord Skrevet 21. oktober 2012 #7 Skrevet 21. oktober 2012 Regner med du spøker, men om ikke vil jeg si nei... Hvorfor skulle hun ikke kunne gi det?Penger er vel penger og man får fortsatt levere inn 50 øringer. Det er vel en mulighet for å få levert 50-øringer inn via Norges Bank. Teoretisk er det også en mulighet for at røkelaksen jeg har i kjøleskapet kan omsette ganske lett. Så kanskje jeg kunne gi den til bøssebæreren?
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2012 #8 Skrevet 21. oktober 2012 Norges bank tar i mot de i 10 år enda så ingen problemer å bruke de. Står til og med i artikkelen en la ut, men kanskje ikke leste selv?
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2012 #9 Skrevet 21. oktober 2012 Norges bank tar i mot de i 10 år enda så ingen problemer å bruke de. Står til og med i artikkelen en la ut, men kanskje ikke leste selv? Jo, jeg leste den, og fikk også med meg det. Og nå ser jeg også at det jeg skrev om at Kreftforeningen har en innsamlingsaksjon på 50-øringer er borte. Jeg foreslo at man evt kan gi de pengene til dem i stedet, og la Amnesty slippe å ta jobben med å veksle inn 50-øringene. Men det kan jo godt hende at de ikke ser på det som noe problem. Og det med at de ikke er gangbar mynt etter 1. mai er jo sant.
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2012 #10 Skrevet 21. oktober 2012 ble ikke klokere av dette her,så droppet 50 øringene var bare snakk om 9 kr tilsammen, så både amnesty og vi overlever vel det. hi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå