Gå til innhold

Baby i barnebursdag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi på 10 måneder (og jeg selvsagt) skal i 1-årsdag til sønnen til en venninne neste helg.

Vi har en policy hjemme om at det som står på bordet kan man spise, og lager ikke spesialmat av noe slag. Jenta mi er blitt altetende, og spiser de samme tingene som oss voksne (lager sunn og variert mat).

Dere som er i noenlunde samme situasjon, hvordan løser dere det når det er kaker, boller etc som serveres? Vil ikke være sær og ta med egen mat til henne (hvorfor spiser ikke hun det samme som andre?), på samme tid synes jeg kanskje det er litt tidlig med så mye sukker?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke helt om jeg skjønner problemstillingen din. Hvorfor skal du ta med egen mat? Er det fordi du vil at hun skal spise bare sunn mat? Du sier i øverste avsnitt at hun er altetende, og under så sier du at hun ikke spiser det samme som andre..? Mulig jeg er treg..:)

Jeg hadde nok gitt henne litt mat før vi dro, så kan hun få kose seg med ett kakestykke i selskap. Bolle gir jeg aldri til så små barn pga kvelningsfare.

Skrevet

Enig med "lihere". Skjønner ikke helt problemet. Du bestemmer jo selv hva barnet ditt skal spise, men la henne spise litt før dere drar, så kan hun bare smake på godsakene?

Skrevet

Jeg ga ikke mine barn slikt når de var så små heller. Ser ingen poeng i det. Gjør det ikke så ofte nå heller for det er mye som er godt og sunt eller som iallefall er sunnere enn kake, boller og godteri. Begynte som smått når de nærmet seg to, og da kun i små mengder. Nå er eldste tre og storkoser seg med hjemmelaget naturlig snacks og godteri og foretrekker alltid det over usunn junk. Slemme meg!

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Hadde mi jente i bursdag da hun var 11 mnd. Hun fikk det de andre ble servert og jeg tror kanskje hun fikk i seg noen smuler med kake. Resten havnet på kjolen, i håret og på gulvet ;)

Skrevet

I en sånn situasjon ville jeg latt henne smake litt på f.eks bolle. Det er vel begrenset hvor mye en så liten tass får i seg uansett. Og hvis hun får spist seg mett på mat først så hjelper jo det og. Så går det jo an å gi litt frukt f.eks.

Skrevet

Min lille bolle var 10 mnd første gang hun var i banrnebursdag, og da smujrte hun sp mye sjokoladekake ut over ansiktet at det tok litt tid å få rent.. Hun fikk ikke spist så mye kake, for hun traff ikke munnen så ofte, men hun koste seg veldig:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...