Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2012 #1 Skrevet 21. oktober 2012 Er så lei av leger som ligger strødd rundt i stua og overalt i grunnen. I tillegg til endel annet rot jeg rett og slett ikke blir kvitt. Litt av det er mitt, men det aller meste er min manns. Våre to små er for små til å ha alt av leker på rommet sitt, da det ligger i en annen etasje. Jeg synes sånn generelt ikke at leker er rot, men nå flyter det over her. Ungene har altfor mye, og mer får de av familie og litt av oss. Har egentlig lagt ned forbud mot leketøyskjøp utenom jul og bursdager, men det funker dårlig. Nå kommer jeg til å gå til anskaffelse av noen nye kasser og sortere lekene, men hvordan sorterer dere. Jeg har en sønn med biler og maskiner i alle varianter og størrelser, og en datter med litt dukker, dukkevogn og endel "babyleker" (er ett år) Har mest lyst å ta en stor svart sekk og bli kvitt halvparten, men det har jeg jo ikke hjerte til... Må tilføye at rommet til ungene er lite, men skråtak og har minimalt med oppbevaringsmuligheter, og stua vår har ikke så mye ledig plass den heller. Jeg tar imot alle forslag til oppbevaring med takk! (Vårt eget rot må vi jo også ta tak i, men det blir en annen diskusjon - med rotegubben...)
Gjest Filifjonka Skrevet 21. oktober 2012 #2 Skrevet 21. oktober 2012 Få tak i noen store pappesker og rydd bort ca halvparten av lekene. Ikke for å kaste dem eller gi dem bort, men sett dem på loftet eller i kjelleren. Så kan du bytte leker ca hver annen, tredje måned. Da er lekene som tas fram som nye, og barna rekker ikke å bli lei dem. Det forutsetter selvsagt at du har oppbevaringsplass til det du rydder bort. Ellers anbefaler jeg kasser som kan stables. Og gå på nett og finn bilder og logoer, print ut og lim på kassene.
Gjest peacock Skrevet 21. oktober 2012 #3 Skrevet 21. oktober 2012 Enig med Filifjonka! Du trenger vel heller ikke sortere mer enn i jenteleker og gutteleker - så kan barna dine selv være med å rydde lekene sine opp i kassene
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2012 #4 Skrevet 21. oktober 2012 Du kan bruke en kommode som lekekasse. 2-3 skuffer hver. Da blir det litt gjemt. Hvis du har plass altså! Jeg har latt minsten bruke to av skuffene i tv-skjenken.
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2012 #5 Skrevet 21. oktober 2012 Ja skjønner at det kan bli litt irriterende om du har stua full av leger.. Burde ikke de hatt egne kontor i det minste?
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2012 #6 Skrevet 21. oktober 2012 Ja skjønner at det kan bli litt irriterende om du har stua full av leger.. Burde ikke de hatt egne kontor i det minste? Hehe. Nå har jeg pakket bort to esker med leker som kan hentes fram om noen mnd igjen:) tror vi får anskaffe noe hyllegreier med plass til kasser i. Takk for svar! Tar gjerne imot flere tips:-) HI
.....oceana...... Skrevet 21. oktober 2012 #7 Skrevet 21. oktober 2012 Hos oss får de ha noen få leker i stua,men ellers må de leke på rommet sitt og rote der så mye de vil. Men reglene er at de må rydde etterpå......
HerGårDetUnna!!! Skrevet 21. oktober 2012 #8 Skrevet 21. oktober 2012 Dine barn er kanskje litt små enda, men jenta mi har i et par år jevnlig fått velge ut leker hun ikke trenger/ønsker å beholde lenger. Disse samler vi opp og sender til barnehjem som trenger det. På denne måten holder vi en noenlunde orden. I tillegg får hun kun ha enten f.eks lego eller barbie i stua. Går hun lei må hun bytte det ut. Jevnlig går jeg gjennom lekene hennes og kaster småplukk som kindereggleker og ødelagte småleker som bare tar opp plass og flyter. Kasser med lokk som kan settes i hylle er fin måte å oppbevare på, og barnemøbler med oppbevaringsrom i (type trebenk med lokk o.l)
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2012 #9 Skrevet 21. oktober 2012 Sist vi hadde rydding i leker ble vi kvitt en hel del, kastet alt som var eller så ødelagt ut. Ryddet bort mye og satte bort, man trenger ikke å ha 100 biler fremme, det går ann å ha 50 også bytte bort etter en mnd tid.
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2012 #10 Skrevet 21. oktober 2012 Vi har kjøpt denne på ikea til lekene. Muligens ikke veldig vakre interiørmessig, men de holder iallefall system på rotet:p Om dere ikke har ikea i nærheten regner jeg med andre møbelforretninger selger noe lignende:) http://www.ikea.com/...ucts/S49819508/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå