Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2012 #1 Skrevet 21. oktober 2012 Mine gjør ikke, ikke engang etter søsken. Vintersko og goretex sko blir brukt hver dag en lang sesong og tar faktisk ikke sjansen på at ungene mine skal gå i andres inngåtte sko. Hadde du likt å gå i sko som en annen person hadde gått i hver dag en hel sesong? Arver gjerne andre klær, men akkurat skotøy som blir brukt mye er uaktuelt.
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2012 #2 Skrevet 21. oktober 2012 Selvsagt arver ikke barna sko. Pensko, ja - men aldri skotøy som brukes daglig. Skjønner ikke at folk tar sjansen på det!!
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2012 #3 Skrevet 21. oktober 2012 Kjøper alltid nytt, bortsett fra pensko osv. Bruker heller storesøsters sko som reservesko. Barneføtter fortjener det beste!!
Mandalas Skrevet 21. oktober 2012 #4 Skrevet 21. oktober 2012 Iblant arver yngste etter eldste. Før var jeg helt imot det, men jeg har ærlig talt endret litt mening etterhvert. Når jeg vet at skoa ikke er så mye brukt, eller yngste syns de er gode å gå i så får hun bruke storebror gamle ak.
TobiasFeb08+JulieOkt12 Skrevet 21. oktober 2012 #5 Skrevet 21. oktober 2012 Kjøper nye "hovedsko", men kan godt ha arvesko som reserve både hjemme og i bhg... Synes det er greit at det ligger litt ekstra i bhg. Og disse blir uansett ikke brukt så mye...
Serepta Skrevet 21. oktober 2012 #6 Skrevet 21. oktober 2012 Minste har aret finsko og støvler (lite brukt) av eldste. Men alle andre sko som brukes mye, kjøper vi nye til begge to. Har heller arvesko liggende som reserve i tilfelle søkvåte sko eller lignende.
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2012 #7 Skrevet 21. oktober 2012 Mine gjør ikke, ikke engang etter søsken. Vintersko og goretex sko blir brukt hver dag en lang sesong og tar faktisk ikke sjansen på at ungene mine skal gå i andres inngåtte sko. Hadde du likt å gå i sko som en annen person hadde gått i hver dag en hel sesong? Arver gjerne andre klær, men akkurat skotøy som blir brukt mye er uaktuelt. Jepp, mine arver pent brukte sko. Ikke utslitte selvsagt, men typisk nesnalobber som holder til x antall barn, sko som er kjøpt seint i sesongen, finsko osv. Det er noe forbanna jåleri blant norske rikinger å ikke arve sko, i resten av verden har man ikke mulighet til være så snobbete. Miljømessig er det også helt på trynet. Har forresten også kjøt brukte sko til meg selv.
Miamimom Skrevet 21. oktober 2012 #8 Skrevet 21. oktober 2012 Nei. Vil ikke ha brukte sko. Unntaket er lite brukte pensko.
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2012 #9 Skrevet 21. oktober 2012 Hos oss er skoene utslitte etter en sesong og yngstemann skal slippe å arve utslitte sko. Sko som nesten ikke er brukt, som pensko, kan selvfølgelig arves videre.
☆☆☆ Skrevet 21. oktober 2012 #10 Skrevet 21. oktober 2012 Ikkje aktuelt enda, men vil vel sjå an skoa.
detverkeribakhodet Skrevet 21. oktober 2012 #11 Skrevet 21. oktober 2012 nei. ikke mellom søsken heller.
Gjest April barn <3 Skrevet 21. oktober 2012 #12 Skrevet 21. oktober 2012 Må innrømme at det er fristende siden vi har to pappesker med sko fra storebror. Siden jeg vet det ikke er bra for små barneføtter kjøper jeg selvfølgelig nye til lillebror.
magica fra tryll Skrevet 21. oktober 2012 #13 Skrevet 21. oktober 2012 Ja, det gjør de. Og jeg har voksne barn som har helt perfekte føtter;)
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 21. oktober 2012 #14 Skrevet 21. oktober 2012 Jepp, mine arver pent brukte sko. Ikke utslitte selvsagt, men typisk nesnalobber som holder til x antall barn, sko som er kjøpt seint i sesongen, finsko osv. Det er noe forbanna jåleri blant norske rikinger å ikke arve sko, i resten av verden har man ikke mulighet til være så snobbete. Miljømessig er det også helt på trynet. Har forresten også kjøt brukte sko til meg selv. Hehe... Du har virkelig ikke skjønt poenget om du tror det er snobberi som gjør at vi velger å ikke la barn arve brukssko. Det har med at man ikke ønsker at barnas rygg kan bli ødelagt, og om du selv hadde vært plaget med ryggen hele livet så ville du neppe rynket så veldig på nesen av det heller. å sammenligne med at andre land ikke har råd blir helt på trynet, det slir som å si at man er nobbete når man kaster brød osm er på grensen til å mygle fordi de i fattige land ville vært glad for å ha noe å spise i det hele tatt. Har man råd til å gjøre det som er best for barna (unngå brukte brukssko og halvmuglet brød f.eks) så gjør man det, men har man ikke råd så blir det så klart noe annet. Jeg er veldig for å arve, gjenbruk osv, men helse går alltid først her for meg. Så her arver barna inneklær, ytterklær, sengetøy, leker osv, og vi gir bort masse når våres vokser i fra det, og vi lar dem også arve lite brukte pensko, støvler/sherrox osv, men aldri brukssko som er brukt mer enn noen få ganger. Det handler om å ta vare på BåDE helse og miljø, men ikke på bekostning av hverandre.
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2012 #15 Skrevet 21. oktober 2012 har ikke arvet noe ennå, men tenkte å ta i mot sånne dock boots(?) som nevøen min har brukt, og ha som krisesko til min gutt. noen som vet om man kan kjøpe såler å ha i da? eller er det fy fy og?
Tredjemann på vei :D Skrevet 21. oktober 2012 #16 Skrevet 21. oktober 2012 Det spørs helt hvor mye skoene er brukt, men sko som blir brukt en hel sesong arves ikke nei! Cherrox og støvler arves her da, og det mener jeg går helt greit. Fikk også brukte Ecco goretex vintersko til 4-åringen, men de var så godt som ubrukte.
Tired mama Skrevet 21. oktober 2012 #17 Skrevet 21. oktober 2012 Joggesko, goretex, cherrox og andre sko som brukes mye arves ikke. Men pensko og lite brukte støvler arves.
❤lille stjerne❤ Skrevet 21. oktober 2012 #18 Skrevet 21. oktober 2012 Nei det gjør hun vanligvis ikke, men hun har arvet sherrox etter naboejenta. De var så lite brukt at foret inni var ikke nedtråkket en gang. Har også arvet skisko fra samme jenta og da det ikke var skiføre mer enn i noen dager i fjor er skiskoa knapt brukt. Arvet også noen sko til henne da hun var veldig liten. Min venninnes datter var nemlig veldig sent ute med å gå så de hadde mange skopar etter henne som ikke var brukt til annet enn å sitte i vogna.
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2012 #19 Skrevet 21. oktober 2012 Ja de arver en del sko. Vår fysio på helsestasjonen har gitt beskjed om at det er greit å arve sko så lenge sålen ikke er skjevt slitt. De arver pensko, gummistøvler, cherox, vintersko, sandaler og tøfler. Dersom skoa er mye slitt arves de ikke, det gjelder spesielt joggesko.
Linn2007 Skrevet 21. oktober 2012 #20 Skrevet 21. oktober 2012 Kjøper nye "hovedsko", men kan godt ha arvesko som reserve både hjemme og i bhg... Synes det er greit at det ligger litt ekstra i bhg. Og disse blir uansett ikke brukt så mye... Samme her. Joggesko og vintersko arves ikke, dvs vinterskoene i str 22 og 24 ble brukt av begge. De i 22 ser forstsatt ubrukte ut.
Marjoriee Dawes Skrevet 21. oktober 2012 #22 Skrevet 21. oktober 2012 Nope. Kjøper eller arver aldri sko, bilstoler eller madrasser. Akkurat det burde alle foreldre ta seg råd til å kjøpe nytt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå