Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2012 #1 Skrevet 20. oktober 2012 Bf bor i en annen by og barnet flyr hver 3.helg fre-søn til faren. Barnet slutter på skolen kl 13. Bf vil at barnet skal fly kl 15. Da må jeg dra fra jobb ca 12:30. Jeg har en 8-16 kontorjobb og sier at jeg tidligst kan dra fra jobb 14:30. På fvk følte jeg at jeg ble stemplet som lite samarbeidsvillig og nærmest presset til å love å levere slik bf ønsker pga at helgen går fort og "hver time teller". Jeg er fortvillet av tanken på hvordan jeg skal kunne dra fra jobb så tidlig selv om det "bare" er hver 3.fredag. Vi har viktig møte fredag ettermiddag og jeg vet at sjefen ikke vil like at jeg tar fri så ofte. Det går helt klart utover jobben. I tillegg er dette tid jeg må ta igjen og hverdagen med to barn og er hektisk som den er. Jeg trenger råd - bør jeg strekke meg så langt som bf krever slik at han får 2 timer lenger samvær?
Gjest I See You, Shakin That Ass.... Skrevet 20. oktober 2012 #2 Skrevet 20. oktober 2012 Er det bf som har flyttet vekk eller du?
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2012 #3 Skrevet 20. oktober 2012 For barnets del er det kanskje best at du tar fri fra jobben, slik at barnet ikke kommer så sent fram, men jeg synes ikke bf kan forvente at du skal miste lønn/jobbe inn fordi han har bosatt seg langt unna.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2012 #4 Skrevet 20. oktober 2012 De fleste må vel foholde seg til arbeidstider. Er vel ingen selvfølge å kunne reise fra jobb etter ca halv arbeidsdag hver tredje fredag. Jeg synes det høres urimelig ut å kreve dette av deg. Hvor gammelt er barnet? Tenker også på om det er du eller barnefar som har flyttet vekk?
Gjest Gullguttene Skrevet 20. oktober 2012 #5 Skrevet 20. oktober 2012 Det syns ikke jeg. Han kan da ikke forvente at du skal ta fri fra jobben for å følge barnet for to timer ekstra samvær. Dette går utover jobben din og i tillegg så må du jobbe det inn og da tar jo faktisk bf av din tid med ditt andre barn. Hvorfor skulle det være greit?
Februargullet2013 Skrevet 20. oktober 2012 #6 Skrevet 20. oktober 2012 For barnets del bør jo faren komme og møte,synes ikke han kan forlange at du skal gå tidligere fra jobben
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2012 #7 Skrevet 20. oktober 2012 Bf bor i en annen by og barnet flyr hver 3.helg fre-søn til faren. Barnet slutter på skolen kl 13. Bf vil at barnet skal fly kl 15. Da må jeg dra fra jobb ca 12:30. Jeg har en 8-16 kontorjobb og sier at jeg tidligst kan dra fra jobb 14:30. På fvk følte jeg at jeg ble stemplet som lite samarbeidsvillig og nærmest presset til å love å levere slik bf ønsker pga at helgen går fort og "hver time teller". Jeg er fortvillet av tanken på hvordan jeg skal kunne dra fra jobb så tidlig selv om det "bare" er hver 3.fredag. Vi har viktig møte fredag ettermiddag og jeg vet at sjefen ikke vil like at jeg tar fri så ofte. Det går helt klart utover jobben. I tillegg er dette tid jeg må ta igjen og hverdagen med to barn og er hektisk som den er. Jeg trenger råd - bør jeg strekke meg så langt som bf krever slik at han får 2 timer lenger samvær? Nå vet jeg ikke hva slags jobb du har, men etter en skilsmisse der begge bor et stykke unna hverandre, er det ganske vanlig at man må strekke seg litt for barnets del. Synes det er underlig at du har en så lite forståelsesfull arbeidsgiver her, og kan ikke tro at noen timer hver tredje helg er av stor betydning. Men som et tips: Kan du eventuelt flytte møtet til annen dag enn fredager, og komme tilbake og jobbe/ jobbe hjemmefra etter å ha sendt barnet avgårde med flyet?
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2012 #8 Skrevet 20. oktober 2012 Det er ihvertfall ikke til barnets beste at du ender opp arbeidsledig.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2012 #9 Skrevet 20. oktober 2012 Det er ihvertfall ikke til barnets beste at du ender opp arbeidsledig. Hva er det for et slags svar? Som småbarnsforelder kan hun lovlig søke om å redusere arbeidstiden f.eks. hver tredje fredag. Det er på ingen måte oppsigelsesgrunnlag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå