Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2012 #1 Skrevet 20. oktober 2012 Hvor lenge har du hatt babyen sovende på ditt/deres soverom? Hvor gammelt var barnet da det fikk eget soverom?
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2012 #2 Skrevet 20. oktober 2012 Barnet mitt har sovet sammen med meg i 2,5 år. Hun fikk sitt eget rom da hun var 2. Jeg kommer aldri til å få henne til å ligge på sitt eget rom.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2012 #4 Skrevet 20. oktober 2012 Jeg husker ikke helt, men førstemann var kanskje rundt 4-5 mnd. Andremann fikk "eget" rom når hun var 8-9 mnd. Vi har to rom i ett på en måte nå, uten dør mellom, så på en måte sover hun jo fortsatt på samme som oss Nærmer seg 3 år nå og vi merker at vi har lyst på større hus (flere soverom)
Gjest peacock Skrevet 20. oktober 2012 #5 Skrevet 20. oktober 2012 Er anbefalt å sove på samme rom hele første leveår på grunn av redusert risiko for krybbedød. Vår på 13 mnd sover fortsatt hos oss - i sengen sin - ikke vår med mindre han er syk. Ikke noe problem, det
Madolyn Skrevet 20. oktober 2012 #6 Skrevet 20. oktober 2012 Sakset inn fra LUBs hjemmesider: Det optimale sovestedet for spedbarnet er i egen seng på foreldrenes soverom. Samsoving bør unngås dersom mor og/eller far røyker, eller mor har røyket i svangerskapet. En samsovingssituasjon er tryggest mulig dersom: - foreldrene ikke røyker - foreldrene ikke er påvirket av alkohol eller rusmidler - sengen er bred nok slik at barnet får god plass, ikke kan dette ut eller falle ned i en sprekk - barnet har egen lite og lett barnedyne - madrassen er fast - foreldre og barnet er friske - at det er luftig og passe varmt der barnet sover LUB = Landsforeningen Uventet Barnedød (krybbedød). Her sov gullet på vårt rom de 4 første månedene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå