Gå til innhold

Jeg skal til Budapest!

Lektor Doppler med tillegg

Anbefalte innlegg

Skrevet

For å shoppe, sant? Tips mottas med takk.

Og så skal jeg spaes, jeg skal masseres i 80 min, få formet øyebryn, styla håret og lagt makeup. Og prisen? 500 kr... :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Herlig med tur i sikte! Aner ingenting om Budapest, har aldri vært der. Hadde fint tålt spabehandlingen kjenner jeg! Mine fordommer får meg imidlertid til å fnise når jeg ser for meg hvordan sminking og legging av hår ender i et gammelt østblokkland ;-)

Endret av iiik
Skrevet

Du må spise på den Greske restauranten som ligger ved Donau. Nydelig mat og porsjoner som kan mette en familie på 4. Jentungen bestilte barnemeny og fikk 3retters ;) hun var mett før hun var ferdig med forretten.

Skrevet

Herlig med tur i sikte! Aner ingenting om Budapest, har aldri vært der. Hadde fint tålt spabehandlingen kjenner jeg! Mine fordommer får meg imidlertid til å fnise når jeg ser for meg hvordan sminking og legging av hår ender i et gammelt østblokkland ;-)

Style; Russian Whore.. eller ikke.. håper jeg. Uansett vekker jeg nok oppsikt til fellesmiddag den kvelden.

Gjest sug lut
Skrevet

Det er verd å shoppe - men det er mye mer verd å bare være der og se og se og se og se. Eller reis ut til Eger og gå i vinhuleutsalgene og smak deg skakk.

Skrevet

Dra på Sir Lancelot!! En skikkelig gjennomført middelalderrestaurant med klassiske retter, flammeslukere, magedansere og langbord. Middag og underholdning i høyeste grad! Spiste der så ofte jeg hadde råd ;)

http://sirlancelot.hu/index.php?lang=en

Ellers er vací utca den klassiske turistgata med de klassiske merkebutikkene, Budapests svar på Karl Johan. Ca 10 min fra Oktogon (digert og meget kjent kryss) ligger West End som var nordeuropas største kjøpesenter den tiden jeg bodde der, rett ved togstasjonen Nyugati. Det går trikker og busser dit fra stort sett overalt. Anbefaler å kjøpe dags-/tredagers-/ukeskort på buss og bane (kjøpes på stasjonene), de har et godt utviklet nett som går dit det er verdt å dra, stort sett. Og så er det billig :)

Ikke glem å dra på mineralbadene, Budapest er jo kjent for de, og det kan være en luksusopplevelse.

Og sist men langt i fra minst - skal du ta taxi, så for guds skyld avtal pris på forhånd! Det er ikke mange taksametere der som fungerer som de skal, for å si det sånn. Det er billig å ta taxi, men kan fort bli dyrt. Det var i alle fall sånn det fungerte da jeg bodde der. Hør litt på hotellet om hvordan dere bør gjøre det.

Dere bør også ta dere tid til å se Hösök tere (helteplassen) og byparken. Absolutt verdt å se! De har også en (eller flere) mathall, riktignok langt ifra så luksuriøs som den i Oslo, men det finnes mange skatter å få tak i der, til en laaangt billigere penge enn i gamlelandet. Tørket sopp, f.eks var en snack jeg kjøpte kilosvis av når jeg først skulle handle ;)

åh, kjenner jeg savner Budapest litt nå.... Ha en kjempefin tur!

Skrevet

Hvordan er merket reserved? Jeg likte lookbooken deres, men er det bare akryl kan det være..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...