Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2012 #1 Skrevet 20. oktober 2012 her sliiter jeg med å få barn etter å ha mista for litt over 2 år siden.. og så fikk jeg vite idag at min søster og min bestevenninne skal ha baby!! jeg unner dem det over alt i hele verden! men jeg blir samtidig lei meg, for jeg vil så gjerne at det skal klore seg fast en liten spire her også!!! *må bare få ut litt frustrasjon*
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2012 #2 Skrevet 20. oktober 2012 Urettferdig? Få deg litt perspektiv du også!!
Gjest I See You, Shakin That Ass.... Skrevet 20. oktober 2012 #3 Skrevet 20. oktober 2012 Klapp igjen du da. Hun har da lov å være frustrert!
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2012 #4 Skrevet 20. oktober 2012 Jeg skjønner deg så godt. Jeg har aldri slitt med å bli gravid, men kan likevel forstå at det må være ufattelig tungt. Krysser fingrene for at det kommer en liten til dere om ikke så alt for lenge. Lykke til!
Lea85 Skrevet 20. oktober 2012 #5 Skrevet 20. oktober 2012 (endret) Kan godt forstå at dette oppleves som urettferdig og svært frustrende.. Men skal si deg at det ikke er lett å være på den andre siden heller, å bli altfor lett gravid...... En vakker dag kommer det, u see:) Endret 20. oktober 2012 av Lea85
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2012 #6 Skrevet 20. oktober 2012 Urettferdig? Få deg litt perspektiv du også!! Drittkjerring !!
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2012 #7 Skrevet 20. oktober 2012 her sliiter jeg med å få barn etter å ha mista for litt over 2 år siden.. og så fikk jeg vite idag at min søster og min bestevenninne skal ha baby!! jeg unner dem det over alt i hele verden! men jeg blir samtidig lei meg, for jeg vil så gjerne at det skal klore seg fast en liten spire her også!!! *må bare få ut litt frustrasjon* Kjære HI. Ikke hør på de stygge kommentarene du får her. Jeg er helt sikker på at følelsene du har nå faktisk ER HELT NATURLIG! Jeg håper alt ordner seg for deg. Stor klem
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2012 #8 Skrevet 20. oktober 2012 er ikke noe i verden som er urettferdig før du satt på barneklinikken en dag og sett på at barn tusler rundt uten hår og intravenøsen ved siden av etter å ha vært på cellegift....
<3 2G <3 Skrevet 20. oktober 2012 #9 Skrevet 20. oktober 2012 Sender deg en klem og krysser det jeg har for deg. Vet akkurat hvordan du har det. Føler jeg selv har "kastet bort" 4,5 år på å bli gravid til sammen.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2012 #10 Skrevet 20. oktober 2012 Jeg skjønner hvordan du har det. Jeg har selv hatt 5 SA og i tillegg 3 mislykkede IVF-forsøk. Fremdeles ingen barn her i gården heller. Vi har forsøkt aktivt i snart 4 år, og nå begynner jeg å bli litt motløs. Den 5. SA er jeg midt inne i akkurat nå faktisk, så er litt langt nede både fysisk og psykisk akkurat nå. :/ Men likevel blir jeg ikke frustrert eller synes det er urettferdig når andre rundt meg får barn. Faktisk. Jeg er litt overrasket over det, for jeg var sikker på at jeg etter hvert kom til å utvikle slike følelser, men de har enda ikke kommet. Heldigvis. For jeg er sikker på at du synes det er vondt å føle det sånn, og det hjelper i alle fall ikke med sånne drittkommentarer som noen kom med lengre opp her. Hold ut, HI. En gang er det vår tur også, det er jeg sikker på. Evig optimist her altså. =) Klem
lille sprelle Skrevet 20. oktober 2012 #11 Skrevet 20. oktober 2012 Man er seg selv nærmest, men jeg kan ikke fatte at det er det som gjør livet så urettferdig!
fisken2015 Skrevet 20. oktober 2012 #12 Skrevet 20. oktober 2012 Livet er ikke rettferdig. Vet veldig godt hvordan du har det. Har selv blitt misunnelig når "alle" venner kommer å forteller at de er gravid. Unner de selvfølgelig det, og blir glad på deres vegne, men skulle så gjerne fått oppleve det selv. Men nå etter 2,5 år var det endelig min tur. Det blir din også! Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2012 #13 Skrevet 20. oktober 2012 Man er seg selv nærmest, men jeg kan ikke fatte at det er det som gjør livet så urettferdig! Vet du, Lille Sprelle. Det går an å ha to tanker i hodet på en gang faktisk. Man KAN være lei seg og frustrert over å ikke klare å få barn, og samtidig bry seg om "politisk korrekte verdensproblemer" også. Tro det eller ei. At noen er så "uhyrlig" å øse ut sin frustrasjon over sin barnløse situasjon på et nettforum, anonymt, betyr ikke at dette er det eneste denne personen bryr seg om i verden. Sånne kommentarer som det du kommer med her synes jeg bare er utrolig nedlatende og gement faktisk, og ikke minst lite konstruktivt. Det ER faktisk lov å være lei seg for egne problemer, uansett hvor små eller store de er.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2012 #14 Skrevet 20. oktober 2012 Regner med at de fleste som slenger med leppa her til HI sitter med barn selv, ikke har prøvd lenge, eller fremdeles er så unge at dere har mange år å gå på fremdeles... Lett å kritisere andre da, usympatiske d....kjerringer! Det kan FøLES urettferdig å ikke få dypt etterlengtede barn, når man vet man vil bli en god mor om man får sjansen. Spesielt når andre ser ut til å bli gravide uten å blunke. Eller alle de som aldri burde fått barn i det hele tatt, de som ikke evner følelsesmessig å ta seg av barn, de som mishandler osv. Og til deg som nevner kreftsyke barn.... start din egen tråd så får du nok mye sympati på at livet ikke er rettferdig! Slike ting i livet kan ikke måles opp mot hverandre! Om du er i den situasjonen så føler jeg med deg, men ikke mål sånne ting opp mot hverandre! Og ja, jeg har nært kjennskap til de avdelingene du snakker om - dessverre! Likevel er jeg i omtrent samme situasjon som HI, og jeg synes også at det er urettferdig. Men det verste er de som sitter med egne barn og prøver å fortelle at du ikke skal snakke om eller bry deg om det som er din livs største sorg... om du ikke får barn. Det å få barn er faktisk en av de største instinktene vi har. Respekter den sorgen det er for de som ikke har fått det til! Det koster så lite å vise ørlite empati! HI - vi er flere... håper det ordner seg for oss og alle som oss her inne! Klem
O`Neill Skrevet 20. oktober 2012 #16 Skrevet 20. oktober 2012 Det kan føles urettferdig ja.. Kjenner til det du går igjennom.. En dag vil det løse seg, ikke la det bli noe som sluker opp hverdagen din, slapp av og gled deg over de som får det til. Du vet hvor vondt det er når det er vanskelig, så da burde det være en glede over at andre slipper det vonde med å ikke "få det til"..
Fiemamma Skrevet 20. oktober 2012 #17 Skrevet 20. oktober 2012 Fordi vi alle har egne ''skjebner'' og livet er akkurat NÅ! Du har ikke fått i morgen enda. Ble kanskje litt dypt, men det er jo praktisk talt sant. Hva som skjer med hver enkelt bestemmes i nuet ut fra forskjellige påvirkninger fra tiden du allerede har levd og akutte påvirkninger. Et eksempel: jeg hadde kanskje ikke hatt bare 1-2% sjans å bli gravid naturlig hadde det ikke vært for at leger sier det er helt normalt å ha severe smerter under menstruasjon og ellers i syklusen. Har ødelagt kroppen min av årevis med betennelses- og arrdannende endometriose.. Dårlige gener, uflaks, dårlig kosthold = no kids.. Jeg har også svevd mellom liv og død og har ei ødelagt pulsåre i hodet som gjør at legene kan finne på å si at jeg ikke får IVF da det kan være livstruende for meg å være med barn. Det føles urettferdig noen dager, men mest av alt er jeg glad jeg hadde såpass flaks at jeg lever Mitt budskap? Finn noe du priser deg lykkelig over som du kan støtte deg til hver gang det butter imot, barn er ikke alt, livet ditt er NÅ!
Falling Angel Skrevet 20. oktober 2012 #18 Skrevet 20. oktober 2012 En naturlig reaksjon. Skjønner godt det er vanskelig. Jeg vil tro det også føles litt vanskelig for dins søster og venninne også, om de er klar over at du har prøvd lenge... Tillat deg å kjenn på følelsene, prøv å ikke la dem ta overhånd, men vit at de er helt normale. Varme klemmer til deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå