Gå til innhold

Får ikke til den j*#%a pizzadeigen! Hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså; vanligvis har jeg ganske grei kontroll på kjøkkenet, men den hersens pizzadeigen får jeg ALDRI til! Enten blir den for hard, for tung, eller som i dag, ikke stekt i det hele tatt... Argh!

Noen der ute som har den perfekte pizzabunnoppskriften? Gjerne med utførlig forklaring, siden det tydeligvis trengs..

På forhånd tuuusen takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Løs opp en halv pakke fersk gjær i 2,5 dl. vatn. Tilsett 2 ss. olje, 0,5 ts. salt og 7 dl mjøl, så grovt eller fint som du ønsker det. Tilsett gjerne hvitløkspulver eller annet krydder. Hev i rundt 45 minutter, kjevle ut og kast på fyll. Steik på 225 grader i 25-30 minutter og nyyyt :)

Skrevet

Her er den jeg bruker og kommer aaaaltid til å bruke.

du kan velge selv hvaslags mel du vil ha..

1 pk gjør(fersk)

4 dl lunket vann(tar gjerne litt varmere jeg)

litt salt

1spiseskje olje

først ca 6 dl hvetemel ,så sper du på ettersom...

aldrig fått hard deig. den er myk som ull hehe..

men du Må ha varme på da du hever den da:)

Lykke til

Skrevet

mente gjær ikke gjør hehe..hilsen hun over

Skrevet

Til ei langpanne:

En halv pk gjær

2dl lunket vann

5dl mel

3ss olje

1 ts salt

Bland det tørre først, så blander du gjæren ut i vannet, og oljen, deretter blander du inn litt og litt av vesken inn i det tørre.

Heve en halvtimestid, kjevle ut, ta på fyll og inn i ovenen på 225 grader i ca 15 min:)

Skrevet

Som den antiperfekte husmor så bruker jeg Fersk & Ferdig sin "rull ut" pizzabunn. Blir perfekt hver gang :)

Skrevet

Når jeg lager pizza (som er veldig sjelden for den blir ikke god),så blir deigen alltid veldig seig å jobbe med.

Også blir det alltid for mye fyll og for tynn bunn. Den får fæle skarpe også. Når jeg spiser den får jeg veldig vondt i magen etterpå.

Skrevet

Mitt tips, i tillegg til de her oppe, er at deigen bør være veldig klissete. Da blir den veldig god.

Skrevet

Dere er greie, tusen takk!

Nå skal det bli god pizza her i huset også! :)

Skrevet

Jeg lager alltid etter oppskriften bak på hvetemelet. Bytter ut ca halvparten av hvetemelet med litt grovere mel, og får alltid kjempe masse skryt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...