Gå til innhold

Overgangsstønad

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hvordan det fungerer når man søker om overgangsstønad? Jeg er arbeidsledig og har ei lita jente. Faren til vår jente og jeg skal flytte fra hverandre for forholdet vårt fungerer ikke lenger. Jeg sliter enormt med å få meg jobb i den kommunen vi bor i så det er å bli fortvilet!!! Vurderer å flytte til en annen kommune og søke jobb der. Nå må jeg søke om overgangsstønad for å få noe inntekt til meg og lille jenta mi. Har kun 1400 kr på kontoen nå. Min ex skal flytte ut og jeg har ingen inntekt! Hvor lenge tar det etter søknad at jeg får utbetalt overgangsstønad?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Først og fremst må dere ha forskjellig adresser. Nav vil bare avslå en søknad om dere fortsatt står registrert på samme adresse. Når det er i boks er det bare å søke om overgangsstønad, utvidet barnetrygd og evt tilsynsstønad om du har barnet i barnehage.

Men for overgangsstønad må du være en reell jobbsøker da.

Ta kontakt med nav er mitt tips, og hør hva du evt kan gjøre. Tipper sosialstønad er det du evt kan motta enn så lenge.

Skrevet

for å få OS må du har hovedansvaret for barnet.

har du søkt dagpenger?

Skrevet

Først og fremst må dere ha forskjellig adresser. Nav vil bare avslå en søknad om dere fortsatt står registrert på samme adresse. Når det er i boks er det bare å søke om overgangsstønad, utvidet barnetrygd og evt tilsynsstønad om du har barnet i barnehage.

Ta kontakt med nav er mitt tips, og hør hva du evt kan gjøre. Tipper sosialstønad er det du evt kan motta enn så lenge.

Kan legge til at du også må fremvise meklingsattest

Skrevet

Kan legge til at du også må fremvise meklingsattest

Ja selvsagt, og sammen med det er det greit å legge med en samværsavtale også. Slik at de ser hvor mye far skal ha barnet.

Skrevet

Takk for svar:) Hvor lang tid etter en sender inn søknad tar det til man får utbetalt overgangsstønad? Noen som vet det?

Skrevet

Takk for svar:) Hvor lang tid etter en sender inn søknad tar det til man får utbetalt overgangsstønad? Noen som vet det?

Gjest sandyBay1
Skrevet (endret)

Det avhenger jo hvor i landet du kommer i fra! Og som flere skriver her, så må adressen hans være flyttet, meklingattest fremvist og er dere gift, så må seperasjonbevilling fremskaffes og det tar ca 4-8 uker!

Og mannen din må bekrefte at han bor på nevnte adresse og fremskaffe leiekontrakt eller kjøpskontrakt m.m

Så du får nok IKKe en kr føre alt er i orden. Noe som kan ta 1-3 mndr, dessverre.

Endret av sandyBay1
Skrevet

Blir vel etterbetalt, men høres ut som du må spørre sosialen om hjelp i overgangsperioden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...