Gå til innhold

Influensavaksinen på barn?!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min er 16mnd og har vært plaga med mye feber og forkjølelser siden han startet barnehagen i høst. Sist vi var hos legen (pga høy og langvarig feber) fikk jeg anbefalt å vaksinere ham nå for influensa!

Vet ikke riktig hva jeg skal gjøre.....

Jeg har aldri vaksinert meg selv og har alltid vært veldig skeptisk til den.

Han har uansett fått alle vaksinene han skal ha i følge kalenderen, men denne er liksom ikke helt det samme...?

Tips og råd, anyone?...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville startet med å styrke immunforsvaret hans og på den måten sett om dere unngår det.

Er det noe han f.eks. ikke tåler så kan det gjøre at han blir oftere syk. Får han mer raske karbohydrater enn hva hans kropp tåler, så slår det ut immunforsvaret stadig vekk.

Har legen sjekket om han har nok D-vitamin, f.eks.? Er det noe annet han evt mangler?

Gi ham gode tarmbakterier slik at immunforsvaret styrkes på den måten også.

Jeg hadde gjort myyye før jeg ga disse influensavaksinene.

Blir egentlig ganske irritert når leger så ofte bare sier at man skal vaksinere seg på den måten i steden til å finne ut HVORFOR barnet så ofte blir syk!

Hvis du likevel velger å la ham ta den vaksinen så pass på at han er helt frisk når han får den! At han ikke er forkjølet eller tufs.

Skrevet

Flere innblikk?

Skrevet

Mange blir sjuke av vaksina, og får influensa tiltross for influensa vaksine. Jeg syns sånne vaksiner er bare tull. Skal barnet få et sterkt immunforsvar så trenger det å være litt syk også. Hvis man hele tiden skal vaksinere seg mot alt mulig vil immunforsvaret svekkes. Jeg har astma, likevel tar jeg aldri influensavaksine. Jeg vil heller ha et sterkt immunforsvar...

Gjest Mammas mirakel <3
Skrevet

Jeg ville aldri gitt influensavaksine til barnet mitt så lenge det ikke var snakk om liv og død. De små bygger jo opp sitt immunforsvar ved å få lov til å være syke. Det blir tøffe år for alle, særlig i barnehagetiden, men jeg tror virkelig det lønner seg i lengden :)

Skrevet

Jeg tor mange er redd for alt som heter influensavaksiner etter svineinfluensa vaksinen. De kan ikke sammenlignes. Svineinfluensavaksinen inneholdt kvikksølv som konserveringsmiddel + skvalen som adjuvas.

Moderne influensavaksiner kommer i engangsprøyter og inneholder IKKE kvikksølv eller skvalen. Disse vaksinene er blitt brukt i mange år og er trygge. Om legen hadde anbefalt vaksine hadde jeg hørt på han, ikke på vaksine-hysteriske DIB høner.

Skrevet

Min barn har fått influensavaksinen i alle år etter anbefaling av legen.

Skrevet

Jeg håper og tror at de aller fleste hører på legen sin. Det er bare her inne at alle som jobber med helse er kjøp og betalt av den store farma industrien.

Gjest Mammas mirakel <3
Skrevet

Jeg håper og tror at de aller fleste hører på legen sin. Det er bare her inne at alle som jobber med helse er kjøp og betalt av den store farma industrien.

Jeg håper at alle her inne ikke stoler blindt på hva en lege sier og heller gjør seg opp sin egen mening etter litt research ;) (da ved f.eks. Snakke med andre erfarne mødre man stoler på og andre leger).

Skrevet

Hvorfor skal du vaksinere gutten mot helt normal influensa dersom han ikke er så syk at han muligens vil dø av det? Et normalt menneske får influensa i snitt hvert syvende år. Det er noe dritt mens det står på, men styrker jo immunforsvaret, og det kan vi jo alle ha bruk for..

Nr 8; Leger er jo også mennesker, farget av hva de har lest og lært - men det betyr ikke at de alltid har rett.

Skrevet

Vaksiner er de legemiddler med minst bivirkninger av alle legemiddler. Det stilles ekstreme krav pga. "pasienten" er frisk i utgangspunktet. Selv om det finnes folk som er mot vaksiner, så hadde hvertfall jeg hørt på legen.

Skrevet

I fare for å høres subjektiv ut. Men min familie er normal. Min mann sin er gal og alle må ha en diagnose. Men min mann kan fremheve småting i min familie som er flisespikkeri. Men kommenterer jeg noe som faktisk er ganske drøyt i hans familie blir han dritsur.

Refleksjon og likevekt. 2 fine biler det! ;-)

Skrevet

I fare for å høres subjektiv ut. Men min familie er normal. Min mann sin er gal og alle må ha en diagnose. Men min mann kan fremheve småting i min familie som er flisespikkeri. Men kommenterer jeg noe som faktisk er ganske drøyt i hans familie blir han dritsur.

Refleksjon og likevekt. 2 fine biler det! ;-)

Hehe.. Feil tråd.

Skrevet

Første bhg-året er tøft for de fleste unger og særlig tøft for noen. Min første var konstant syk første bhg-året med hyppige alvorlige luftveisinfeksjoner. Vi slapp innleggelser, men fikk en del inhalasjoner på legevakta. Hun rakk aldri å bli frisk før hun fikk noe nytt, og det var også vanskelig å holde henne hjemme til hun ble helt frisk pga begrenset antall "sykt-barn-dager". Snakket jo med andre foreldre og skjønte at det er stor forskjell på barn. De fleste blir jo en del syke, men mens noen slipper unna med snørr og litt feber i ny og ne, blir andre hardere rammet. Når min fikk sesongsinfluensa ca 1 1/2 år gammel hadde hun over 40 i feber i over en uke og vi strevde enormt med å få i henne nok med væske. Legen ville ha henne inn til vurdering med jevne mellomrom ift dehydrering og andre komplikasjoner, men siden influensa er et virus var det lite annet de kunne gjøre. Hun var sengeliggende og orket ikke å gå selv mens hun hadde feber, og paracet tok heller ikke ned feberen noe særlig. I flere uker etterpå var hun svært svak og ikke klar for bhg så vi tok ut noe ferie slik at hun kunne bli ordentlig frisk. Slik jeg tenker er en så liten kropp litt for liten til å bli så syk. Hadde jeg kunnet forhindre det hadde jeg gjort det.

Jeg er enig med de som mener at det er naturlig med influensa og at det bygger opp immunforsvaret på sikt. Men alle er forskjellige, også barn, og hvis legen deres har anbefalt vaksine har han sikkert en god faglig grunn til det!

Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen! Det er akkurat det med å ha barnet med høy feber og sykt så lenge man vil unngå. Nå hadde han "bare" en forkjølelse med feber, men gikk i nesten 6 dager med 39,5 mellom hver stikkpille. Dessuten sluttet han helt å spise, og selv nå etter han har blitt bra igjen er matlysten minimal. Han gikk ned nesten 400gr og vi var utslitte alle sammen. Vanskelig var det å organisere dagene rundt at han ikke kunne i barnehagen også.

Tenker litt at kanskje i år mens han enda er såpass liten at det kan være litt lurt?

Men samtidig er jeg skeptisk...

Dessuten bør vi vel vaksinere oss selv også for å hindre smittefare fra sine egne foreldre?!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...