BikkjeBisk Skrevet 20. oktober 2012 #1 Skrevet 20. oktober 2012 Hvordan er deres erfaringer med bøkene, synes dere rådene er gode? Jeg og min samboer har ofte hatt misforståelser i diskusjoner som har gjort at begge partene ble såret. Krangler har oppstått og store uenigheter. Han har opplevd meg som kontrolerende og masete. Mens jeg har opplevd det som at han var lat og ikke villig til å lytte til mine følelser. Men etter jeg begynte på boka (har ikke kommet så langt enda), har faktisk forholdet løst seg helt opp. Når jeg begynte å lese var det som at alle brikkene falt på plass. Jeg forsto at ingen av oss ønsket å være ekle med hverandre. Det var så enkelt, menn og kvinner prater på forskjellige språk. Vi glemmer av til tider når vi har vært sammen en stund at vi ikke er "like", vi er to helt forskjellige kjønn, med sine ulikheter. Og boka hjalp oss å forstå hvorfor vi gjør som vi gjør, og skjønte at vi begge har positive egenskaper som kvinne og mann. Det var bare taimingen som var helt feil. Fikk en skikkelig aha opplevelse!
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2012 #2 Skrevet 20. oktober 2012 Har lest de fleste, selv om det er noen år siden. Jeg har også hatt mange aha-opplevelser med de bøkene!
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2012 #4 Skrevet 20. oktober 2012 Helt klart veldig nyttig lesing, ja! Merket at jeg forstod mye bedre hva menn egentlig sa, hva de egentlig mente og at en del av det de gjør som vi damer ikke ser noen grunn til faktisk kan være både gjennomtenkt og velmenende... på deres språk. Det er nesten så en del av dette burde vært obligatorisk for begge kjønn å lære! Det eneste jeg skulle ønske var bedre var den som gikk på mars og venus på date'rn.... husker ikke eksakt tittel. Mener å huske at den var litt for amerikanisert, og at det var en del ting som jeg følte la en del forutsetninger som ofte ikke ligger der når man møter nye personer. Men kanskje den boken ikke var like bra fordi mannen selv har vært gift i en åååårrekke? Detaljert oppskrift på hvor finne mann, hvordan bli godt nok kjent med ham til å få et forhold ønskes asap Gi meg gjerne telefonnummer og adresse så jeg kommer fort i gang
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå