Gå til innhold

Mangler B12... andre med erfaringer?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble sykemeldt for to uker siden. Utrolig slapp og sliten og ofte hodepine. Snart 20 uker på vei nå.

 

Kjenner meg ikke igjen jeg... Helt tom for energi og tiltakslyst :(

 

Noen som vet om det er farlig for barnet??

 

Fått resept på TrioBe tabletter og startet i dag

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke om det er farlig for barnet, men har hatt lavt b12 ett par ganger (pga lavt stoffskifte). Har følt meg helt elendig, deprimert og ufattelig sliten! Så god bedring!! :)

Skrevet

Men synes det er rart du ikke fikk sprøyter? Det virker mye raskere!

Skrevet

Jeg har tatt B12 hele graviditeten,uke 34 nå! :) legen har ikke testet meg pga han sier at i svangerskapet viser ikke verdiene som vanlig.................

Skrevet

Hvis du fikk resepten etter du ble gravid og legen som skrev den ut visste at du var gravid vil jeg tro det er trygt. Legen ville nok ikke skrevet ut noe som kunne skadet barnet. :)

Skrevet

I brevet sto det at jern og stoffskifte var bra og jeg spiste folat frem til jeg var ca 14-15 uker på vei, men har fortstått at det kan være økt risiko for barnet ved b12 mangel...

 

Må vel satse på at det ikke var et farlig lavt nivå siden legen bare sendte meg resept på piller....

 

Aldri hatt mangel før som jeg vet om.

Skrevet

Jeg har hatt B12-mangel. Jeg fikk en runde med sprøyter (tror det var en gang i uka i 4 uker eller noe sånt), Da ble verdiene mine fine (sjokk..), men etter ca et halv års tid begynte de å synke igjen. Da var de ikke så lave som først, og da fikk jeg TrioBe. (Og, ja, TrioBe er helt trygt i ta i svangerskapet.) TrioBe har klart å holde mine nivåer stabile de siste par årene. Nå har jeg ikke sjekket etter at jeg ble gravid, men har fortsatt å ta de. Så jeg vil anta at nivåene dine var lavere enn "normalen" og at kroppen din reagerer litt ekstra siden du er gravid (min kropp reagerer i hvert fall veldig rart på masse nå om dagen). Jeg vet dessverre ikke noe om faren for babyen ved b12-mangel, men det gjelder vel for b12 som for alt annet? Så lenge du har noe av det i kroppen tar babyen det den trenger og så går det utover mor (ja, det siste er antagelse eller sunn fornuft fra min side, jeg har ingen belegg for å si det) :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...