Nydag75 Skrevet 20. oktober 2012 #1 Skrevet 20. oktober 2012 Ble sykemeldt for to uker siden. Utrolig slapp og sliten og ofte hodepine. Snart 20 uker på vei nå. Kjenner meg ikke igjen jeg... Helt tom for energi og tiltakslyst Noen som vet om det er farlig for barnet?? Fått resept på TrioBe tabletter og startet i dag
Miss Chocolate Skrevet 20. oktober 2012 #2 Skrevet 20. oktober 2012 Vet ikke om det er farlig for barnet, men har hatt lavt b12 ett par ganger (pga lavt stoffskifte). Har følt meg helt elendig, deprimert og ufattelig sliten! Så god bedring!!
Miss Chocolate Skrevet 20. oktober 2012 #3 Skrevet 20. oktober 2012 Men synes det er rart du ikke fikk sprøyter? Det virker mye raskere!
bamby Skrevet 20. oktober 2012 #4 Skrevet 20. oktober 2012 Jeg har tatt B12 hele graviditeten,uke 34 nå! legen har ikke testet meg pga han sier at i svangerskapet viser ikke verdiene som vanlig.................
Håper<3 Skrevet 20. oktober 2012 #5 Skrevet 20. oktober 2012 Hvis du fikk resepten etter du ble gravid og legen som skrev den ut visste at du var gravid vil jeg tro det er trygt. Legen ville nok ikke skrevet ut noe som kunne skadet barnet.
Nydag75 Skrevet 21. oktober 2012 Forfatter #6 Skrevet 21. oktober 2012 I brevet sto det at jern og stoffskifte var bra og jeg spiste folat frem til jeg var ca 14-15 uker på vei, men har fortstått at det kan være økt risiko for barnet ved b12 mangel... Må vel satse på at det ikke var et farlig lavt nivå siden legen bare sendte meg resept på piller.... Aldri hatt mangel før som jeg vet om.
tyr82 Skrevet 21. oktober 2012 #7 Skrevet 21. oktober 2012 Jeg har hatt B12-mangel. Jeg fikk en runde med sprøyter (tror det var en gang i uka i 4 uker eller noe sånt), Da ble verdiene mine fine (sjokk..), men etter ca et halv års tid begynte de å synke igjen. Da var de ikke så lave som først, og da fikk jeg TrioBe. (Og, ja, TrioBe er helt trygt i ta i svangerskapet.) TrioBe har klart å holde mine nivåer stabile de siste par årene. Nå har jeg ikke sjekket etter at jeg ble gravid, men har fortsatt å ta de. Så jeg vil anta at nivåene dine var lavere enn "normalen" og at kroppen din reagerer litt ekstra siden du er gravid (min kropp reagerer i hvert fall veldig rart på masse nå om dagen). Jeg vet dessverre ikke noe om faren for babyen ved b12-mangel, men det gjelder vel for b12 som for alt annet? Så lenge du har noe av det i kroppen tar babyen det den trenger og så går det utover mor (ja, det siste er antagelse eller sunn fornuft fra min side, jeg har ingen belegg for å si det)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå