Nirgal Skrevet 20. oktober 2012 #1 Skrevet 20. oktober 2012 Jeg mistet melken min for en ukes tid siden, og syntes dette flaskegreiene er et styr.. De siste dagene har gått med på planlegging av åltider mtp å være hjemmefra osv. og syntes det er slitsomt men regner med at det går seg til etterhvert. Det jeg egentlig lurer på er hvordan dere flaskemammaer gjør det på langtur? koker dere vann å har på termos og har en flaske kaldt med og eller belager dere dere på at dere får låne micro osv ute på kafeer ol. Jeg skal på en lang togtur med jenta mi i mårra på 8 timer. Hva gjør dere på toget? Går dere ifra vogn og alt pikkpakk for å varme i kafevogna eller ordner dere selv? takker på forhånd for alle svar
Hybelkanina Skrevet 20. oktober 2012 #2 Skrevet 20. oktober 2012 Jeg var flaskemamma med førstemann og kan skrive under på det du skriver om at det er mye mas med planlegging. Vi brukte mye ferdigblandet NAN. Kjøpte en sånn flaske med patroner som varmer opp melken når man ikke har mikro i nærheten. Veldig greit, men etterhvert foretrakk sønnen min den ferdigblandede når den var romtemperert, da ble det straks enda enklere. Alternativet er en termos med kokt vann og pulver ved siden av.
Gjest Mammas mirakel <3 Skrevet 20. oktober 2012 #3 Skrevet 20. oktober 2012 Pleide å ha med enten ferdigblandet som jeg fikk varmet opp i vannbad (tevann i en stor kopp kan du få de fleste steder) eller pulverdispenser med ferdig oppmålt pulver + termos og flaske med kaldt vann. Man venner seg til det etterhvert men mye styr og mas er det! Såååå mye enklere å kunne amme
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2012 #4 Skrevet 20. oktober 2012 Det er så enkelt med flasker,synes det var mye mere styr med amming. Jeg vasket 8 flasker kun en gang hver morgen.Kokte opp vann som jeg helte litt av oppi hver flaske og satte i kjøleskapet,resten i termos. Hadde avent pulver-boks som er 3 måltider. Når jeg skulle på tur tok jeg med 2 flasker i stellebagen,pulverboksen og termos.Tok meg nøyaktig et halvt minutt å blande. Da kan du gi melk hvor som helst når som helst,veldig enkelt. venninnene mine som ammet måtte hele tiden planlegge når vi gikk tur for måtte alltid innendørs og amme,det synes jeg var skikkelig styr for kunne aldri å i skogen etc. Ps! burde kjøpe avent flaskesterilisator for micro ovn.Den rengjør flasker og smokker på få minutter og er kjempefin.
pip pip Skrevet 20. oktober 2012 #5 Skrevet 20. oktober 2012 Hei Signerer svaret over. Avent flaskesterilisator til micro var helt himmelsk å få i hus. Husker jeg ble veldig forvirret i flaskeverdenen da jeg mistet melken. Men man kommer fort inn i det. Jeg kokte vann på vannkokeren og avkjølte det i kjøleskapet. Dette helte jeg over på en flakse. Hadde kokt vann på termos. En dispenser nok til 3 måltider fra avent. Når det var tid for et måltid, helte jeg varmt vann fra termos ned på tåteflaske. Bare litt. Så helte jeg på kalt vann til riktig mengde og temperatur. Så melkepulver, riste litt og VOILA Mat til lille. Gikk så greit. Snart synes du ikke det er noe stress lenger. Masse lykke til. Er litt vanskelig i starten,
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2012 #6 Skrevet 20. oktober 2012 Jeg kokte opp vann, lot det avkjøles til drøyt 40 grader og helte det på termos. Alltid vann i riktig temp på den måten :-) Så hadde jeg ferdig oppmålt pulver på boks (Avent- boks kjøpt på Rema). På langtur er det kanskje bedre med kokvarmt vann på termos og kokt, kaldt vann på flaske i tillegg. Tremosen med 40 graders vann holder seg ikke i 8 timer tror jeg.
HerGårDetUnna!!! Skrevet 20. oktober 2012 #7 Skrevet 20. oktober 2012 Jeg hadde kokt avkjølt vann på flaskene, ca2 tredjedeler av vannmengden som trengtes til et måltid. Hadde også en termos med kokt varmt vann med meg, og tilsatte den siste tredjedelen med vann i flasken når babyen var sulten. Deretter pulveret og ristet flaska til melka var blandet. Kjapt og enkelt, babyen slapp å vente i evigheter på at melka skulle bli passe temperert.
tante grusom master of law Skrevet 20. oktober 2012 #8 Skrevet 20. oktober 2012 Når jeg er ute på tur og ikke har tilgang på micro eller varmt vann tar jeg med med en slik liten ferdigblandet nan-kartong og går med litt under genseren slik at den ligger mot magen. Da får den tilnærmet kroppstemperatur. Så er det bare å helle på ren flaske og servere:)
thessi og lillemor Skrevet 20. oktober 2012 #9 Skrevet 20. oktober 2012 Bruker alltid ferdigblandet Hipp-kartong på tur. Bare å helle på flasken og servere
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå