Gå til innhold

Trenger hjelp til sunne barnevennlige middagsretter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg har en 6åring som nesten ikke vil spise noe middagsmat frivillig utenom pølser, pizza, tomatsuppe, ris og makaroni. Han liker lite fisk, kylling, kjøtt og grønnsaker. Jeg har blit tinspirert av "Hellstrøm ordner opp hjemme" og ville sette pris på oppskrifter på barnevennlige middagsretter som vi kan prøve og tips om hvordan jeg kan få han til å spise mer grønnsaker. Han vil kun ha gulerøtter og spiser lite frukt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hjemmelaget tomatsuppe! Aldri mer toro her etter at jeg serverte denne denne uka. Mine barn er også rimelig kresne, men de elsket denne!

En løk (hemmelig så klart;))

En halv paprika

2 soltørkede tomater

Kuttes smått og surrs blankt i smør.

Ha i blender sammen med to bokser knuste tomater og 2 ss tomatpure.

Ha i kasserolle sammen med 1 liter buljong og en god dæsj fløte. Smak til med litt sukker, salt og pepper. Kok en god stund (20 min kanskje)

Jeg serverte sammen med kokt fullkornpasta, mais, kokte kjøttboller (sånne små som man kan ha i sodd) og kokte egg som jeg satte i skåler på bordet så alle kunne ta det de ville. Og kanskje grove rundstykker. Kjempegodt og sunt med masse grønnsaker.

Gjest Filifjonka
Skrevet

Rå grønnsaker, oppskåret og hver for seg (ikke blandet som i en salat).

Mine barn har alltid likt best "ryddig og oversiktlig" mat, dvs ikke blandet som i gryteretter. Og heller rå grønnsaker enn kokte. Så jeg har alltid servert alt hver for seg, slik at de kan se hva de har på tallerknene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...