Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2012 #1 Skrevet 20. oktober 2012 Jeg er hele tiden sliten, i større eller mindre grad. Noen dager er jeg også plaget med kvalme og litt svimmelhet. Føler meg til tider utrolig trøtt til tross for nok søvn. Hele kroppen føles tung som murstein! Kjenner hjertebanken ofte og blir engstelig pga dette. Er veldig plaget med angst og depresjoner, og lurte derfor på om noen andre har blitt fysisk plaget av det psykiske? Er så mye nervøs og anspent. Vært hos lege, men ingenting galt på blodprøver.. Takk for svar!
marsgutt 2013 Skrevet 20. oktober 2012 #2 Skrevet 20. oktober 2012 jeg ble veldig dårlig p.g.a psyken. til slutt ble jeg sent til en terapaut, hun hjalp meg mye, og hjalp meg med tekniker så nå er jeg nesten kvitt alle plagene jeg hadde som følge av angst og deprisjon.
Miss Chocolate Skrevet 20. oktober 2012 #3 Skrevet 20. oktober 2012 Høres nesten ut som lavt stoffskifte.. Noen har desverre normale prøver, selvom stoffskiftet et for lavt for dem.. Og da tar det laaaaang tid å få en diagnose. Lavt stoffskifte kan også gi angst og depresjoner. Jeg får kraftig angst dersom verdiene mine er dårlige.. Kan selvfølgelig være en haug av andre ting også.. Jeg ville stått på hos legen og fortalt nøyaktig hvordan jeg hadde det.. Det er legend oppgave å finne hva som feiler deg.. God bedring!
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2012 #4 Skrevet 20. oktober 2012 jeg ble veldig dårlig p.g.a psyken. til slutt ble jeg sent til en terapaut, hun hjalp meg mye, og hjalp meg med tekniker så nå er jeg nesten kvitt alle plagene jeg hadde som følge av angst og deprisjon. Hvordan dårlig ble du? Høres veldig bra ut at du er kvitt plagene dine, heldig du er!
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2012 #5 Skrevet 20. oktober 2012 Høres nesten ut som lavt stoffskifte.. Noen har desverre normale prøver, selvom stoffskiftet et for lavt for dem.. Og da tar det laaaaang tid å få en diagnose. Lavt stoffskifte kan også gi angst og depresjoner. Jeg får kraftig angst dersom verdiene mine er dårlige.. Kan selvfølgelig være en haug av andre ting også.. Jeg ville stått på hos legen og fortalt nøyaktig hvordan jeg hadde det.. Det er legend oppgave å finne hva som feiler deg.. God bedring! Okay, da skal jeg definitivt få det sjekket!! Man frykter jo der verste når man alltid er litt smådårlig.. Tusen takk!
valkyrien Skrevet 20. oktober 2012 #6 Skrevet 20. oktober 2012 Det er veldig vanlig å få fysiske symptomer på psykiske problemer. Angsten min gir kvalme, magesmerter og diare...
marsgutt 2013 Skrevet 20. oktober 2012 #7 Skrevet 20. oktober 2012 jeg ble veldig dårlig p.g.a psyken. til slutt ble jeg sent til en terapaut, hun hjalp meg mye, og hjalp meg med tekniker så nå er jeg nesten kvitt alle plagene jeg hadde som følge av angst og deprisjon. Hvordan dårlig ble du? Høres veldig bra ut at du er kvitt plagene dine, heldig du er! gikk mye med hode pinne, nesten vær dag. tålte ikke dags lys for fikk vondt i hodet av det. smerter i brystkassen, trodde flere ganger jeg hadde hjerte innfarkt for det var så vondt. mye dobbelt hopp i brystkassen, noe som var veldig ubehagelig. magen ble vond. andpusten. konstant sliten og trøtt. jeg gikk slik i mange år og da. og på mørke tida ble d mye være. vi er godt i gang med mørke tida nå. og til tross for dårlig form nå også ( er graviditet som gjør det til mye) så har jeg så langt hatt min beste oktober på flere år. jeg har i tilegg fibromyalgi. den får di jo ikke gjort stort med men nå er det kun plagene p.g.a jeg har. har vært til flere terapauter opp igjennom årene og enedlig fant jeg en som klarte og hjelpe meg.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2012 #8 Skrevet 20. oktober 2012 Ja absolutt. Jeg var sterkt plaget med angst og depresjon en lang periode på ca to år, var fryktelig langt nede. Men pga alle de fysiske plagene og symptomene kunne jeg ikke forstå at det ikke var noe annet som feilte meg, og at det kom av det psykiske. Tok utaliige blodprøver, mr, ultralyd og you name it, var sikker på jeg var fysisk syk. Når de ikke fant noe stilte jeg diagnosen ME på meg selv, for dette kunne umulig være psyisk. Var så sliten det gjorde vondt i kroppen, mye kvalme, svimmelhet, dårlig apetitt, raste ned i vik osv osv. Det henger veldig sammen, mer enn en kan tenke seg. Etter jeg fikk skikkelig hjelp. Var innlagt en periode og tett oppfølging i ettertid hos lege, psykolog og psyk.sykepleier + medisinering, så kom jeg gradvis et og et steg i riktig retning. Nå har jeg vært bra 1,5 år. Jobber fullt og ellers nyter livet Hadde jeg aldri trodd for et par år siden, trodde jeg aldri skulle bli bra. Og etterhvert som det psykiske ble bedre forsvann også de fysiske symptomene gradvis. Men jeg blir f.eks lett kvalm om jeg har sovet lite eller er sliten en dag. Masse god bedring, heng in there og god klem
lille sprelle Skrevet 20. oktober 2012 #9 Skrevet 20. oktober 2012 Det fysiske og det psykiske henger helt klart sammen. Det gjelder også ifht de som har slitt lenge med fysiske smerter - det går til slutt ofte utover psyken. Enkelte pasientgrupper med fysiske skader blir feilaktig behandlet som "psykiske tilfeller" (unnskyld - sikkert feil ordbruk) fordi "medisinmennene" ikke har funnet en måte å diagnostisere skaden på. Det er nok ganske frustrerende. Dette er litt sånn høna og egget-diskusjon. For mange kan man ikke si hva som kom først - men en del vet det kanskje?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå