Gå til innhold

Men hvis eg ser en liten fuggel...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fine pippipen! Det må jo være et godt tegn :) Du får gi den noen brødsmuler på veien, så kommer den nok tilbake utover høsten og vinteren :)

Skrevet

Næmen, hællan! Jeg hater egentlig fugler, vil ikke ha dem i hånda, vil ikke ha dem på taket en gang. Men jeg hadde nok ikke smelt en sånn i veggen om den plutselig hadde dukket opp på kjøkkenet mitt. :) Må jo være budbringer av noe hyggelig, kan ikke skjønne annet.

Skrevet

For en skjønn liten tass! Dakar liten, du slapp den vel ut?

Husker en gang en piiiitteliten kar landa på trammen utafor redskapshuset i hagen her, noe fortumlet. Minste fuglen jeg har sett noen gang, som en liten kolibri, nesten. Bikkja gikk bort til den, og jeg fikk bange anelser- den var jo ikke større enn en godbit, for å si det sånn.

Men neida, bikka snuste så forsiktig, for så å komme tilbake til meg som for liksom å si fra at dette måtte jeg gjøre noe med.

Dessverre avgikk den lille ved døden kort tid etter, den hadde nok trengt mammaen sin mer enn meg..

Skrevet

Vi har fått et fuglemysterium her!

I går når eldste kom fra skolen var det en fugl inne igjen. En blåmeis som sist (den samme?). Ganske rolig, og fløy pent ut av vinduet når det ble åpnet. Er det en luring som er kald på beina som har funnet et smutthull inn? For i går ble alle vinduer lukket da vi stod opp på morran...

Må jeg ringe åndenes makt?

Gjest amandine
Skrevet

De er jo knøttesmå,da, så trenger ikke store plassen for å komme inn.. Hos oss er de ofte rundt kjøkkenlufteventilen, der er det gjerne litt fett som de synes smaker snydens godt? Sjekk ventiler og lufteluker, evt også under takskjegget om det er mulig å komme seg inn der? Alternativt ringer du de svaksynte he he he

Skrevet

Hovedmisstenkt er lufteluka på vaskerommet som mangler lokk på innsiden... De er vel små nok til å smette inn det kanskje, selv om det er lameller på utsiden? Er vel best å skalke den da, selv om det har vært koselig med besøk :)

Gjest sug lut
Skrevet

Blomstre,

Tenk så fantastisk å faktisk få bruke uttrykket "skalke luka" om ei skikkelig luke!

Amandine,

"de svaksynte", hehe.

Gjest fjernet-medlem-1402
Skrevet

Åh, en unnskyldning til Å kjøpe et fint fuglebrett/hus og ha pÅ utsiden :)

Skrevet

Åh, en unnskyldning til Å kjøpe et fint fuglebrett/hus og ha pÅ utsiden :)

Ja, det var lurt! Det må jeg få til :)

Skrevet

Så koselig med fast husvenn da:)

Skrevet

Så koselig med fast husvenn da:)

Ja, veldig koselig! Men litt dumt om den smetter innom når vi ikke er hjemme og får sluppet den ut igjen... Da er det best med et eget lite hus til han på utsiden av kjøkkenvinduet :)

(...men for alt vi vet har han bodd her de to ukene vi var på høstferie, og kan veien både inn og ut, he, he)

Skrevet

Jeg hørte sangen med Vamp her om dagen og tenkte på deg.

Jeg har planer om en fin fuglemater her ute, må bare finne ut hvordan den skal se ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...