Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2012 #1 Skrevet 20. oktober 2012 Uff, tror jeg har mistet i dag. Masse blod med klumper, har vært hos legevakten og legen mente det høstes ut som abort men ville ikke gi meg ultralyd. Dere som har vært igjennom dette, hva kan jeg vente meg at skal skje? Jeg glemte spørsmålene mine hos legen, fordi jeg ble så lei meg.. Kommer jeg til å ha en mens? Kommer det til å gjøre vondt? Jeg har ikke noe særlig smerter nå, bare murring. Jeg var 5 uker og 5 dager Trenger jeg utskrapning? Kan jeg prøve å bli gravid igjen med en gang? Tenk om det er liv fremdeles og jeg er sikker på at jeg har mistet..? Kan det skje? Spør her, for det virker som det er flest brukere her, og jeg er litt fortvila og ønsker svar..
Gjest Trulte med to små Skrevet 20. oktober 2012 #2 Skrevet 20. oktober 2012 Jeg føler med deg! Jeg syns det var skammelig at du ikke fikk en ultralyd, det skulle du ha fått! Jeg vil anbefale deg å kontakte legevakten igjen om du får mere smerter, for å se om du må ha utskrapning eller om kroppen ordner opp selv. Mest sannsynlig gjør den nok det siden du er så tidlig på vei, men alikevel... Se det hele an så lenge og det er kanskje lurt å få tatt en blodprøve for å se om hcg går ned. Er det en SA så vil du blø som en kraftig mens tenker jeg og er det fremdeles liv der inne så vil nok blødningen avta. Jeg er ingen ekspert så det er klart, så stol på deg selv og kontakt lege om du er usikker. Jeg har selv opplevd 2 SA, en i uke 9-11 der jeg hadde utskrapning og en tidlig der mensen bare kom som vanlig. Ang om når du kan prøve å bli gravid igjen så er jeg ikke sikker på dette, da det kommer litt an på forskjellige ting, men snakk med lege ang det. Jeg ønsker deg masse lykke til og det er sikkert godt å ha venner, familie, mann/kjæreste å snakke med ang dette du opplever mht følelser, tanker osv. Sender deg en god trøsteklem jeg
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 20. oktober 2012 #3 Skrevet 20. oktober 2012 Jeg hadde nok prøvd å skaffe en ultralyd, det er sjeldent, men av og til gjør ikke kroppen opp med det selv ved SA, her måtte jeg ta medisinsk abort når jeg hadde SA, fordi det var igjen rester (var 8 uker på vei) Selv ringte jeg til gyn.pol. og fortalte at jeg var usikker på om jeg hadde SA, og at legen ikke ville henvise til UL, jeg måtte betale, men ikke full pris (mener jeg betalte 400, mens ved vanlig UL betaler man rundt 1200 der jeg gikk) Her startet det med lettere blødninger med klumper, så stoppet det opp, bare blod på papiret, derfor ville de på gyn.pol. at jeg skulle ta en medisinsk abort. Men før det så var det jo UL, ikke bare for å bekrefte SA, men for å forsikre seg om at det ikke var igjen helt embryo, siden jeg har en historie med to-egget tvillinger. Det vil nok være alt fra små murringer, til smerter (dette varierer vist) løser det seg selv, så pleier blødningene å vare like lenge som mensen +/- noen dager. Om blødningene er normale ol, så kan du jo ta en g-test rundt 2-3 uker etter blødningene gir seg, jeg fikk beskjed om å gjøre det, for da ser vi om hcg har sunket, hvis ikke måtte jeg inn for sjekk. Ang det med å prøve igjen, så fikk jeg beskjed om at det måtte vi ta etter hva som var best for oss, prøve rett på igjen, vente en mens, eller vente lengre. Slenger meg på det med å gi deg en god trøsteklem!
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2012 #4 Skrevet 20. oktober 2012 Takk for gode svar Jeg må snakke med fastlegen min til uken. Jeg fødte tvillinger sist, så jeg tenker også på om det kan være en igjen som lever.. Samtidig tror jeg nok at jeg klynger meg til et strå og det ikke er så sannsynlig.. Mor har et annet perspektiv på det og sa litt fint at hadde ikke de hatt SA den gangen, så hadde de ikke fått meg etterpå. Tenker at jeg skal klare å se annerledes på det når det har gått en tid.
Jaffs Skrevet 20. oktober 2012 #5 Skrevet 20. oktober 2012 Har du blødd mye? Har du smerter? Sist jeg mistet hadde jeg vondt i ryggen og magen. Jeg blødde i flere dager. Jeg oppsøkte også legevakt (dette var en lørdag) men han så knapt på meg, så liten hjelp og hente der. Da mandags morning kom ringte jeg til fastlegen og han tok meg inn på hastetime og skrev henvisning til ul og han ringte i tillegg sykehuset og sa at dette hastet og at jeg ikke skulle behøve og vente på en ul. Jeg kom opp på sykehuset og ventet kanskje i 10 min før jeg fikk komme til. Fikk konstatert en ma Jeg var da i uke 12 men fosteret hadde sluttet og utvikle seg i uke 6.. men kroppen min reagerte ikke før 6 uker senere. Jeg blødde en del da men de gav meg en utskrapning samme dag. Alt gikk bra og jeg fikk beskjed om og vente en mens før vi prøvde og bli gravide igjen, og jeg ble gravid med en gang etter det Og har siden fått 2 friske gutter og er i uke 15 med nr 3 Men om du har mistet er usikkert og si, vet om mange som har blødd masse og allikevel fått påvist et friskt og levende foster på ul. Oppsøk lege og få en henvisning til ul på mandag. Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2012 #6 Skrevet 20. oktober 2012 Utrolig dårlig at du ikke får UL!!! Det burde du hatt. Om det så er en SA er det viktig å sjekke at alle "rester" er ute så du ikke får infeksjon! Jeg ville ringt og kalget! Vet ikke om du har god eller dårlig råd, men det koster omlag 1000 kr med en privat UL - kanskje det er et alternativ om du ikke kommer gjennom hos legen. Jeg har fler barn og har blødd under alle svangerskapene mine! Bare den ene gangen mistet jeg.. Blod trenger ikke å bety at det har gått galt. Sender deg en god klem og krysser fingrene for at dette skal gå bra!
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2012 #7 Skrevet 20. oktober 2012 Jeg ble forresten gravid bare 2 uker etter SA!! Og svangerskapet gikk fint og problemfritt. Man er ekstra fruktabar rett etter en SA, for da er kroppen vant til å være gravid. #6
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 20. oktober 2012 #8 Skrevet 20. oktober 2012 Takk for gode svar Jeg må snakke med fastlegen min til uken. Jeg fødte tvillinger sist, så jeg tenker også på om det kan være en igjen som lever.. Samtidig tror jeg nok at jeg klynger meg til et strå og det ikke er så sannsynlig.. Mor har et annet perspektiv på det og sa litt fint at hadde ikke de hatt SA den gangen, så hadde de ikke fått meg etterpå. Tenker at jeg skal klare å se annerledes på det når det har gått en tid. Er slik jeg tenker også.. Om vi hadde fått tvillingene, eller ikke hatt SA etter tapet av dem, hadde vi ikke hatt de to herlige ungene vi har nå, men den tanken kom først etter at sønnen her var 1 uke gammel...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå