Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2012 #1 Skrevet 20. oktober 2012 Synes det virker som om en del tar det som en selvfølge at alle har hytte."Skal dere på hytta?" Eller "Når dere er på hytta..." sier de uten å spørre om vi har hytte. Noen av kameratene til guttungen synes det er så rart at vi ikke har hytte at de går rundt og snakker om det og forteller det hjemme. Er det virkelig sånn at "alle" har hytte, og at det nærmest er rart å ikke ha det? Koster det ikke flesk å kjøpe hytte? Eller bygger folk dem? Eller arver dem?
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2012 #2 Skrevet 20. oktober 2012 I vårt miljø er det få som har hytte. Vi kjøpte hytte i Sverige for 440 tusen. Fikk forskudd på arv på 250 tusen og lånte 250 tusen. Vi pusset opp for resten. Vi har lave utgifter på hytta.
Modesty Blaise. Skrevet 20. oktober 2012 #3 Skrevet 20. oktober 2012 Vi har også hytte i Sverige Betalte 370 000, og har nok brukt det samme beløpet på å pusse den opp. Skulle vi ha kjøpt det samme stedet i Norge så måtte vi nok sikkert lagt på en 0 til på det beløpet. 25 m til vannet, egen brygge osv... Blandt våre venner er det ikke vanlig med hytte, da er det i tilfelle familieeide hytter.
Gjest Sekretøsa Skrevet 20. oktober 2012 #4 Skrevet 20. oktober 2012 Mannen har, som han har arvet. Vi har ikke noe utgifter på den, men den er for langt vekk til at vi bruker den noe særlig... Er verdt 1.5, så kunne egentlig solgt den, men kjekk å ha
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2012 #5 Skrevet 20. oktober 2012 Vi har ikke egen hytte, men veldig mange av de vi kjenner har det. Det vi derimot har er tilgang til mine foreldres "hytte" i Spania Og kan dra på besøk til de i vakre Lofoten
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2012 #6 Skrevet 20. oktober 2012 Hytte fulgte det med gården mannen overtok. Den er uten strøm, vann osv og koster oss vært lite i året. Vi er der kanskje noen dager i året og overnatter der en sjelden gang. (bruker den som turmål). I tillegg har vi tilgang på hytte på fjellet (foreldre) som vi kan bruke så mye vi bare vil. Vi har også tilgang til "hytte" i Spania og i Sverige om vi vil (andre i familien). Spør vi, kan vi låne hytte ved sjøen av venner. Ellers så har vi også bobil og den brukes flittig året rundt. Vår egen hytte låner vi ut til de som ønsker av familie/venner og vi har sagt i fra om dette. Så langt har ingen "falt" for tilbudet... Jeg tar det overhode ikke som en selvfølge at man har hytte, men i Norge er det vel slik at svært mange har tilgang på en hytte i nærmeste familie.
Major HotLips Houlihan Skrevet 20. oktober 2012 #7 Skrevet 20. oktober 2012 Ja vi har hytte og vi bygde den selv. For oss var det også en investering fordi hyttemarkedet var i ferd med å stige da vi bygde, nå er den verdt det dobbelte. Vi vurderer egentlig å selge den fordi vi får frigjort ganske mye kapital da og heller kjøpe noe billigere. Her er det veldig vanlig å ha hytte, de som ikke har det har som regel campingvogn med spikertelt til
Gjest Juliea - kukløsklan Skrevet 20. oktober 2012 #8 Skrevet 20. oktober 2012 I mitt mijø ender vel de fleste opp med hytter. Vi er enda såpass unge at de fleste ikke har egen, men er på foreldrene sine. Men ja i mitt miljø er det vanlig å ha både 2 og tre hytter, en ved havet en på fjellet og et i syden. Jeg kommer ikke til å kjøpe hytte enda, siden vi har fler i familien og da er jeg bare på de. Men skal ha etterhvert når jeg kan en mann tenkte jeg. For mye jobb alene. Kommer til å kjøpe egen. og arve en når jeg er godt voksen. men mine foreldre skal bli 100 år så det er ikke noe jeg kan leve etter
Liv & Røre Skrevet 20. oktober 2012 #9 Skrevet 20. oktober 2012 Vi har nettopp kjøpt oss hytte. Har ikke tilgang på noen i familien og ingen av våre venner har...
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2012 #10 Skrevet 20. oktober 2012 Jeg ønsker meg en hytte. Bor i Trondheim og synes det er så utrolig fint på Agdenes :-) Vi har flere vennepar (med barn) med hytte i nærheten der, så det hadde vært perfekt. Men med to små barn, mann "mellom to jobber" og mine 400.000 i året har vi rett og slett ikke råd. Men ringer de fra Hamar i kveld så blir det!! :-D
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2012 #11 Skrevet 20. oktober 2012 Har helt ny hytte/hus på sørlandet. Eier sammen med søsknene mine. Hadde nok fått minst 5 mill hvis vi solgte den siden den ligger i vannkanten med stor brygge. Men bruker den nesten ikke siden det er så langt å reise dit.
Cat.68 Skrevet 20. oktober 2012 #12 Skrevet 20. oktober 2012 Vi har hytte på fjellet .Den kjøpte vi i fjor høst og bruker den hver ledig stund . I vår krets er det like vanlig at folk har hytte eller tilgang på hytte som å ikke ha det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå