Gå til innhold

Nå er jeg skuffa! :(

Anbefalte innlegg

Gjest Mammantil2prinser
Skrevet

Hadde lovet guttungen at vi skulle i badehallen idag. Jeg, han og mormor.

Han ringer til mormor for å høre om hun er klar å jeg får til svar at nå skal hun rydde og har ikke tid. Sier dette tre ganger før hun legger på: åsså skal jeg passe "Lisa".

Vi blir ALLTID lovt ditt og datt så dropper hun oss for de andre barnebarna.

Jeg kan ikke gå aleine med han pga bekkenløsning og sambo blir borte hele dagen med bilen.

Så det jeg lurer på er om noen har forslag til hva vi kan finne på innendørs som ikke innebærer tv. Pga bekkenet er jeg egentlig sengeliggende så det er veldig begrenset hva jeg kan. Gutten er 2,5år.

Uff, jeg er så skuffa :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lese bøker, fortelle eventyr, musikk, legge puslespill

Gjest peacock
Skrevet

Synge sanger og lese bøker, kanskje?

Og så synes jeg ikke du skal avtale noe med mormoren din uten at det er noen flere som kan bli med - da kan tingene gjennomføres uavhengig av henne. Synes også fint du kan fortelle det til henne, at om hun en gang til dropper en avtale kan dere dessverre ikke avtale at hun gjør noe alene med gutten din for han blir så skuffet når det plutselig bli avlyst.

Hadde også blitt både skuffet og irritert! Rydding, liksom, når du er sengeliggende.

Skrevet

Kan hun ikke ta med "lisa" og sønnen din og dra i badehallen med begge to da? Har du fortalt henne at sønnen din ble veldig skuffa?

Skrevet

Da ringer du opp igjen og spør om hva hun holder på med.

Sett henne til veggs

Gjest Kira bjeffer!
Skrevet

Så kjedelig! Jeg hadde nok fortalt henne akkurat hva jeg synes om det.

Hva med å f.eks bytte en hytte han kan leke i? Ta laken over et bord, og putt dyne og masse puter under der. Så kan han ha "piknic" med bamsene sine.

Fingermaling kan jo også være ganske stas i den alderen. Eller kanskje ansiktsmaling hvis du har det i huset. 3-åringen min kan gjerne male meg i ansiktet i timesvis, men jeg ligger og halvsover på gulvet ;)

Bake boller

Skrevet

Ja, da hadde jeg virkelig tatt en telefon og spurt hva hun synes om å lære barnebarna å bryte avtaler! Uff!!!

Gjest Mammantil2prinser
Skrevet

Tusen takk for gode tips! :)

Ja jeg har sakt det til henne før at det er veldig frustrerende når hun avtaler og bryter!

Et annet eksempel: jeg spurte henne om hun ville være med meg noen ærender i by'n. Hun sa hun ikke orket idag. Jeg ringer henne 30min senere og spør om hun vil ha besøk. Da svarer hun at hun er på vei til AKURATT samme plass som jeg ville ha henne med, men med min søster!

Å sånn er det alltid.

Jeg sa også at sønnen ble veldig skuffa. Men tror ikke det sitter så dypt.

Skrevet

Bygge hytte er morsomt. Björnen sover/trollet i esken under et teppe. Bake rundstykker/boller. Leke gjemsel (du teller ;) ). Male på klär. Bare gå ut en kort tur og plukke en blad-bukett. La ungen dusje/bade. Syng med h*n.

Drit i din mor. Om hun ikke er til å stole på - ikke gjör avtaler med henne. Ikke gjör deg avhengig av henne. Planlegg dagen som du kan klare uten henne, så slipper du å bli skuffa.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...