Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2012 #1 Skrevet 19. oktober 2012 Her har vi hatt: Mandag: Tyrkiske kjøttboller med couscous og brokkoli og tzatziki. Tirsdag: Stekt torsk med ovnsbakte poteter og grønnsaker. Onsdag: Brødskiver med kjøttpudding og knaskegrønnsaker. Torsdag: Fiskeburger med knaskegrønnsaker. Fredag: Grandiosa med salat. Lørdag: Grøt på formiddagen og indisk på kvelden. Søndag: Pai med skinke og grønnsaker. Trenger inspirasjon for neste uke.
Gjest overlord Skrevet 19. oktober 2012 #2 Skrevet 19. oktober 2012 Vi har hatt en svært utypisk uke. Har begynt å innse at vi ikke får ungene til å like det samme som oss. Hverken mannen min eller jeg liker norsk tradisjonskost, men det gjør dessverre ungene. Så denne uken har vi bare hatt mat på deres premisser. Mandag: fiskekaker i pitabrød med salat tirsdag: fullkornspasta med hjemmelaget kjøttsaus onsdag: ovnsstekte nakkekoteletter med skysaus, poteter og grønnsaker torsdag: kjøttboller i brun saus med poteter og grønnsaker. fredag: pizza lørdag: pannekaker til ungene. Vet ikke hva vi voksne skal ha enda. søndag: torsk, bacon, poteter, hvit saus, fiskebrød og poteter.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2012 #3 Skrevet 19. oktober 2012 I går hadde vi wok med svinefilet, grønnsaker (selvsagt), nudler og teriyaki (eller hvordan det skrives) saus. I dag hadde vi kyllingfilet med grønnsaker, ris og kokos/karrisaus. Imorgen skal jeg spise ute, og på søndag blir det tortellini! Husker ike resten av uka, for jeg har kortidshukommelse
Gjest Juliea - kukløsklan Skrevet 19. oktober 2012 #4 Skrevet 19. oktober 2012 (endret) Hmm husker ikke helt.. mandag: Fiskepinner med potetbåter, erter + noe mer tirsdag: husker ikke... onsdag: Spiste ute, var på date spiste steinsopp pasta med trøffelolje. Torsdag: Nachos fredag: Skossoppsuppe I morgen skal jeg ut så da blir det som alltid middag med jentene på Bølgen tror jeg. Så ut. Tror jeg skal ha skalldyrplate, må forte meg å spise krabber nå før det blir helt vinter. Glemte søndag.. Da er jeg klein så da blir det Sushi. Får igjen Mille etter hun har spist så jeg spiser etter hun har lagt seg igjen. Men er vel på tide å introdusere henne til Sushi kanskje. Endret 19. oktober 2012 av Juliea - kukløsklan
TPK Skrevet 19. oktober 2012 #5 Skrevet 19. oktober 2012 Mandag: Laks med villris og erter Tirsdag: Kyllingfilet og salat Onsdag: Svinekoteletter med grønnsaker og sjysaus Torsdag: Grandiosa (ja, skyt meg!) Fredag: Toro gryterett med hvitløksbaguetter Resten av helgen aner jeg ikke...
LillaGorilla♥♥ Skrevet 19. oktober 2012 #6 Skrevet 19. oktober 2012 Hmm.. Blodpølse Fiskekaker i hvit saus Komle Hjemmelaget fiskegrateng Tomatsupe med pasta og egg (hos mine foreldre) Imorgen blir det vel hjemmelaget bobolipizza, søndag aaaaner jeg ikke. Stikker sikkert opp til mine foreldre igjen for å slippe å tenke på det!
Jojo x3 Skrevet 19. oktober 2012 #7 Skrevet 19. oktober 2012 Vi har hatt kylling (mock duck)garam masala (fra bunnen av), indisk linsesuppe, pasta med ostesaus og veggis nuggets+salat, chili sin carne, mer husker jeg ikke. I helgen+neste uke blir det lasagne, pizza med salat, lapskaus, wok, "kylling" wraps med grønnsaker, pannekaker og suppe, poteter+fiskekaker og gulrøtter.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2012 #8 Skrevet 19. oktober 2012 Mandag : Fiskekaker, fiksegrateng, gulrøtter og hvit saus Tirsdag : Gryterett Onsdag : Tacoform Torsdag : Lapskaus Fredag: Kylling med ris, pom fri og bearnesaus og kokte gulrøtter Lørdag: Taco Søndag: Medisterkaker, brun saus, brokkoli og poteter
Mamma, mammaere, mammaest <3 Skrevet 19. oktober 2012 #9 Skrevet 19. oktober 2012 Hmm.. Mandag og tirsdag var jeg ikke hjemme, så da vet jeg ikke hva faren ordnet til middag. Regner ikke med det var supersunt :-) Onsdag: Tandori, etter ønske fra skolejenten. Torsdag: Ovnsbakt laks med poteter og salat Fredag: Grandis på grunn av hastverk (huffa!!) Helgen har jeg ikke bestemt enda, men ser den bør bli sunn!! I likhet med hele neste uke :-)
petite fleur Skrevet 19. oktober 2012 #10 Skrevet 19. oktober 2012 Taco Fiskeburger Indisk Fiskegrateng Flesk og duppe (beste middagen denne uka...Omg så godt) Svin indrefilet, maiskolber, sopp, grønnsaker, lett bernaise. Hjemmelagde kjøttkaker.
Tigerpote Skrevet 19. oktober 2012 #11 Skrevet 19. oktober 2012 Mandag: Fiskekaker med fullkornspasta og grønnsaker Tirsdag: Ovnsbakt laks med cherrytomater og poteter Onsdag: Fjordland! Nøkkelshullsmerket laks med byggryn Torsdag: Toro meksikansk gryte med grønnsaker og grovt brød med smør Fredag: Fjordland! Nøkkelhullsmerket Oksestek Lørdag: Vet ikke ennå, kanskje pølser med lompe Søndag: Middag hos Mamma og Pappa vil jeg tro, vet ikke hva vi får
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2012 #12 Skrevet 19. oktober 2012 Skipperpai Risengrynsgrøt Ostepølser med potetbåter Pannekaker Hjemmelaget pizza Lørdag og søndag: aner ikke enda
det er berre mordi Skrevet 19. oktober 2012 #13 Skrevet 19. oktober 2012 Mandag: laks med poteter, rømme og salat Tirsdag: Pølser og stappe Onsdag: Wok med kylling. Torsdag: Spaghetti Freddan: Pannekaker og tomatsuppe. Har ikke planlagt helga.
TøffiTrynet☠ Skrevet 19. oktober 2012 #14 Skrevet 19. oktober 2012 Mandag: Fiskekaker med wokgrønnsaker, mandelpotet, revet gulrot og fløtesaus med estragon. Tirsdag: Svensk ertesuppe med pølsebiter. Brød og smør. Onsdag: Hamburgere med salat. Torsdag: Risgrøt og spekemat. Fredag: Fajitas. Lørdag: Reker med diverse tilbehør. Søndag: Bacalao med focaccia og aioli.
Gjest Hercule Poirot Skrevet 19. oktober 2012 #15 Skrevet 19. oktober 2012 Mandag - fiskeboller Tirsdag - pølse i lompe - kjempetravelt på tirsdager, rekker ikke skikkelig middag Onsdag - kjøttboller og potetmos Torsdag - pytt i panne, pose fra frysedisken, men med en del ekstra oppi, og egg på toppen Fredag - medisterkaker Lørdag - biffkjøtt av no' slag Søndag - oksesteik, har jeg tenkt, og da blir det det på mandag også. Ikke den sprekeste uka i matveien, ser jeg, det går litt opp og ned. Men noe av det lureste jeg har gjort, er å sette opp middagsmeny for minst ei uke av gangen. Og da handler vi også bare en gang i uka, bortsett fra supplering på f.eks frukt, gr.saker og melk.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2012 #16 Skrevet 19. oktober 2012 Dang, nå ble jeg sulten! Mandag: Kjøtt/grønnsakssuppe Tirsdag: Rester Onsdag: Peppes Torsdag: Innbakt fiskefilet med poteter og grønnsaker Fredag: Pizza Lørdag: Pannekaker til ungene (tror jeg) og helstekt entrecote med rødbeter, sellerirot og asparges til de voksne på kvelden Søndag:Laks og poteter/grønnsaker antar jeg. Har som regel minst en dag pr uke med pasta, men ikke denne uken. Trenger virkelig å bli litt mer kreativ i matveien!
Flettfrid og lilleprins Skrevet 19. oktober 2012 #17 Skrevet 19. oktober 2012 (endret) Spaghetti med kjøttsaus, brennsnut, fiskeboller, taco, reker og loff, gryterett (hjemmelaget) og ris. Endret 19. oktober 2012 av Petranova
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå